PLAN PRACY W LISTOPADZIE W ODDZIALE IV W ROKU SZKOLNYM 2009/2010
Temat
kompleksowy
Podstawa
programowa
Sposoby realizacji
Umiejętności
zdobywane przez
dzieci
Cel obserwacji
dzieci - diagnoza
Uwagi
Jesienna pogoda
Obszar 13.4
Obszar 11.1
Obszar 11.2
Obszar 8.1
Obszar 8.3
Obszar 7.2
Obszar 5.3
Obszar 4.2
Obszar 9.2
Obszar 2.1
Obszar 3.1
Poniedziałek
02.11.2009r.
1. „Chmury” – zabawa dydaktyczna
2. „Chmury wysoko, chmury nisko” – zabawa ruchowa w ogrodzie przedszkolnym
3. „Obłoki na niebie” – praca plastyczna, zabawa matematyczna
- potrafi określić jesienną pogodę: pada deszcz, wieje silny wiatr, jest zimno i mokro
-potrafi poprawnie umyć ręce
- śpiewa piosenki
- potrafi określić położenie przedmiotów w przestrzeni
- potrafi rysować w rytm muzyki
- potrafi klasyfikować przedmioty według cech
- reaguje na sygnał dźwiękowy
- potrafi biegać i chodzić na palcach
- potrafi porównać przedmioty, wskazać różnice na obrazku
- potrafi naśladować odgłosy jesieni
Umiejętność określania jesiennej pogody
Umiejętność poprawnego mycia rąk
Umiejętność porządkowania zabawek po skończonej zabawie
Wtorek
03.11.2009r.
1. „Deszczowa pogoda” –zabawa dydaktyczna
2. „Kałuże” – zabawa ruchowa w ogrodzie przedszkolnym
3. „Pada deszczyk” – nauka piosenki, praca plastyczna
Środa
0411.2009r.
1. „Jesienna wichura ” – teatrzyk z udziałem dzieci – krajobraz dłoni
2. „Wiej wietrze, wiej!” – zabawa ruchowa w ogrodzie przedszkolnym
3. „Strój na jesienną pogodę” – karta pracy
Czwartek
05.11.2009r.
1. „Jesienne odgłosy” – zabawa dydaktyczna
2. „Szumi, wieje, pada” – zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych
3. „Malowanie deszczu” – praca plastyczna, zabawa dydaktyczna
Piątek
06.11.2009r.
1.Warsztaty plastyczne
2. „Jesień pogodna – jesień smutna” – zabawa dydaktyczna
3. „Słońce – deszcz”
– zabawa ruchowa w zimowym ogrodzie przedszkolnym
4. „Kalendarz pogody” – karta pracy, zabawa dydaktyczna,
Zatwierdzam:
Mamla