test_kwalifikacyjny.pdf

(324 KB) Pobierz
Część C: Rozumienie tekstu pisanego
Część A. Rozumienie ze słuchu
I. Proszę uważnie słuchać tego nagrania i wykonywać zadanie zgodnie z podanym
przykładem. Uwaga: nagranie zostanie odtworzone tylko jeden raz !
_____/10 p. (10 x 1 p.)
0. Przykład:
Te słowa można usłyszeć:
a. w szkole
b. na dworcu
c. na uniwersytecie
1. Te słowa można usłyszeć:
a. w piekarni
b. w sklepie z warzywami
c. w sklepie chemicznym
2. Te słowa można usłyszeć:
a. w księgarni
b. w drukarni
c. w bibliotece
3. Te słowa można usłyszeć:
a. w autobusie
b. w pociągu
c. w taksówce
4. Te słowa można usłyszeć:
a. w przychodni
b. w domu
c. na uniwersytecie
5. Jest to odpowiedź na pytanie o:
a. czas
b. miejsce
c. powód
6. Te słowa można usłyszeć:
a. w szkole podstawowej
b. w przedszkolu
c. na uniwersytecie
7. Jest to odpowiedź na pytanie o:
a. drogę
b. miejsce zamieszkania
c. termin
8. Te słowa można usłyszeć:
a. kiedy ktoś ma urodziny
b. kiedy ktoś ma imieniny
c. kiedy ktoś zdał trudny egzamin
9. Te słowa znaczą:
a. Chciałbym mieć własne mieszkanie.
b. Nie chcę z tobą rozmawiać.
c. Życzę Ci spokojnej nocy.
10. Te słowa mówi:
a. koleżanka do koleżanki
b. dyrektor do sekretarki
c. dziecko do matki
5799566.001.png
II. Proszę uważnie słuchać tego tekstu i uzupełnić brakujące słowa zgodnie z
podanym przykładem.
Uwaga : Nagranie zostanie odtworzone dwa razy.
_ ___/10 p. (10 x 1 p.)
"Mały Książe" Antoine de Saint Exupery’ego to wspaniała 0 książka. Niektórzy
uważają, że to zwyczajna ____________ 1 , niepoważna historyjka i lekceważą jej
mądrość. A jest to przecież _________________ 2 przeznaczone nie tylko dla dzieci.
Mówi ona o słabych stronach _________________ 3 człowieka i świecie, który wcale
nie jest doskonały. Autor opisał w niej historię chłopca _________________ 4 do
innych dzieci. Podróże po wszechświecie _________________ 5 Małego Księcia, że
najważniejsza w życiu człowieka jest przyjaźń, a nie _____________________ 6
myśleć tylko o sprawach materialnych. Nie trzeba też marzyć o władzy, nie wolno być
próżnym i zarozumiałym.
Mały Książę ________________ 7 – że "dobrze widzi się tylko sercem, a najważ-
niejsze jest niewidoczne dla oczu". Może dobrze byłoby ____________ 8 tę książkę
przeczytali __________________ 9 ? Może wtedy dobro, mądrość, uczciwość i
uprzejmość ceniliby wszyscy ludzie i świat stałby się lepszy. Powiecie, że to
__________________ 10 marzenia! Ale czy nie warto czasem pomarzyć?
III. Przed wysłuchaniem nagrania proszę zapoznać się z treścią zadania, a
następnie wykonać zadanie zgodnie z podanym przykładem (P – prawda,
F – fałsz).
Uwaga : Nagranie zostanie odtworzone dwa razy .
______/10 p. (10 x 1 p.)
0.
Robert jest studentem.
P
F
1.
Robert mieszka w Kotlinie Kłodzkiej.
P
F
2.
Rodzice Roberta przeprowadzili się do Bystrzycy z
P
F
pięcioletnim dzieckiem.
3.
W Bystrzycy rodzice Roberta zarabiali gorzej niż w Jeleniej
P
F
Górze.
4.
Robert zaczął studiować informatykę.
P
F
5.
Rodzice Roberta nie chcieli, żeby ich syn studiował
P
F
filologię angielską.
6.
Wujek pomógł Robertowi podjąć decyzję o wyborze
P
F
studiów.
7.
Robert postanowił, że pozna dobrze angielski i niemiecki. P
F
8.
Studenci mogą jeździć na stypendia z programu Socrates.
P
F
9.
Robert nie jest jeszcze pewien, czy będzie studiował
P
F
germanistykę.
10.
Robert wierzy, że znajdzie za granicą miejsce na praktykę. P
F
5799566.002.png 5799566.003.png
Część C: Gramatyka i leksyka
I. Gdzie to można usłyszeć? Proszę połączyć obie kolumny zgodnie z podanym
przykładem.
Przykład: 0 F
____/5p. (10 x 0,5p.)
0. dworzec kolejowy A. „Proszę bandaż i plaster.”
1. okulista
B. „Kąpiel zabroniona.”
2. bank
C. „Mamy tylko jeden pokój, ale bez łazienki.”
3. hotel
D. „Stolik pod oknem jest wolny.”
4. kawiarnia
E. „Ten kasownik jest zepsuty.”
5. warzywniak
F. „Pociąg do Krakowa jest spóźniony.”
6. apteka
G. „Chciałbym założyć konto.”
7. piekarnia
H. „Znowu klasówka?!”
8. rzeka
I. „Te szkła kontaktowe są odpowiednie.”
9. szkoła
J. „ Czy są świeże bułki?”
10. autobus
K. „Dwie sałaty i pół kilo ogórków.”
0 _F_ , 1___, 2____, 3_____, 4____, 5 _____, 6_____, 7______, 8_____, 9_____, 10_____,
II. Proszę wykonać zadanie zgodnie z podanym przykładem.
Przykład : Teraz ja czytam gazetę. (czytać)
____/2,5p. (5 x 0,5p.)
1. Maria __________________________________ 1 mieszkanie na pierwszym piętrze.
(mieć)
2. Oni zawsze __________________________________ 2 udział w takich konkursach.
(brać)
3. O czym tak __________________________________? 3 (wy-dyskutować)
4. Ja __________________________________ 4 słabo po polsku, ale ty
__________________________________ 5 ten język świetnie! (mówić; znać)
5. My nie __________________________________ 6 , z kim one
__________________________________ 7 . (wiedzieć; rozmawiać)
III. Proszę wykonać zadanie zgodnie z podanym przykładem.
___/3p. (6 x 0,5p.)
Przykład: W każdy poniedziałek jestem w Warszawie.
W każdy poniedziałek byłam w Warszawie. (ja, być)
1. Gdzie studiuje twoja córka?
Gdzie __________________________________ twoja córka?
2. Stefan i ja musimy zdać dodatkowo egzamin z angielskiego.
Stefan i ja __________________________________ zdać dodatkowo egzamin z
angielskiego.
3. Jak podoba ci się ten film?
Jak __________________________________ ci się ten film?
4. Paweł, jak długo mieszkasz n a ulicy Nowej?
Paweł, jak długo __________________________________ na ulicy Nowej?
5. On nie może mi pomóc.
On nie __________________________________ mi pomóc.
6. Czy one znają pana Henryka?
Czy one __________________________________ pana Henryka?
IV. Proszę wykonać zadanie zgodnie z podanym przykładem.
1
____/5 p. (10x0,5)
Przykład: Pewnego dnia (spotykałem/ spotkałem) 0 mojego starego przyjaciela i
(szliśmy/poszliśmy) 1 razem na kawę. Kiedy (czekaliśmy/poczekaliśmy) 2 na
kelnerkę, (stwierdzałem/stwierdziłem) 3 nagle, że nie mam portfela. Zacząłem
nerwowo (szukać/poszukać) 4 jakichś pieniędzy po kieszeniach, tak że mój kolega
(zauważał/zauważył) 5 , że coś jest nie w porządku. Przez kilka minut
(patrzył/popatrzył) 6 na mnie, czekając na wyjaśnienie, a potem (pytał/zapytał) 7
wprost, o co chodzi. (Wyjaśniałem/wyjaśniłem) 8 mu, że jestem zdenerwowany,
ponieważ prawdopodobnie (gubiłem/zgubiłem) 9 pieniądze. W tym momencie
(widziałem/zobaczyłem) 10 , że mój portfel leży na podłodze, obok mojej nogi.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin