Organizacje w Polsce i na świecie.pdf

(163 KB) Pobierz
437915448 UNPDF
Międzynarodowe i krajowe organizacje
hotelowe.
Zadania ogólne:
• obrona interesów właścicieli hoteli
• wymiana doświadczeń
• ujednolicanie poziomu i jakości świadczonych
• uczestniczą m. in. w ustalaniu kategoryzacji hoteli
• ustalają warunki współpracy z biurami podróży
• wydają własne czasopisma
• zajmują się szkoleniem osób zatrudnionych w hotelach
• organizuj wymianę doświadczeń z innymi krajami
Krajowe organizacje:
Polskie Zrzeszenie Hoteli (PZH)
Historia:
• 1927 r - polscy hotelarze przystąpili do tworzenia Naczelnej Organizacji
Polskiego Przemysły Hotelarskiego (NOPPH)
• 1928 rok - zatwierdzenie statutu - organizacja ta działała bardzo aktywnie w
kraju i na płaszczyźnie międzynarodowej aż do wybuchu II wojny światowej
• po II wojnie światowej - odbudowa i utrzymanie stanu bazy hotelowej
• 1956 r. - powstają pierwsze biura podróży, rozwija się turystyka przyjazdowa
do Polski
• obecnie reprezentuje blisko 9000 obiektów hotelarskich
Cele i zadania:
• wspieranie rozwoju hotelarstwa
• stwarzanie warunków do modernizacji i unowocześniania obiektów
hotelarskich w kraju
Marzena Wojciechowska dla Centrum Nauki i Biznesu ŻAK; Poznań 2010 r.
437915448.009.png 437915448.010.png
• rozwijanie i utrwalanie etyki zawodowej hotelarzy i tradycji polskiej
gościnności
• ochrony interesów zawodowych hotelarzy, gastronomików, pracowników
turystyki i ośrodków wypoczynkowych, zakładowych
• upowszechnianie wiedzy zawodowej, szkolenie i kształcenie kadr dla potrzeb
branży oraz wspieranie badań naukowych w tej dziedzinie
• reprezentowanie polskiego hotelarstwa w kraju i za granicą
• kreowanie właściwej opinii o branży hotelarskiej
• prowadzenie działalności wydawniczej (informatory, czasopisma, literatura)
• udział w kategoryzacji zakładów hotelarskich
• organizowanie targów, konferencji, wystaw (Międzynarodowe Targi
Hotelarstwa i Gastronomii Trend Hotel)
• czynny udział w krajowych i międzynarodowych zjazdach, konferencjach,
konkursach, wystawach
• występowanie do jednostek administracji państwowej i samorządowej z
inicjatywą dotyczącą regulacji prawnych, finansowych i innych mających
związek z działalnością zrzeszenia
Fundusze Zrzeszenia pochodzą z następujących źródeł:
• składek członkowskich,
• dochodów z własnej działalności,
• dochody z majątku zrzeszenia,
• dotacji, darowizn, spadków, zapisów i ofiarności publicznej.
Polska Izba Hotelarstwa (PIH)
• zrzesza zrzeszającą przedsiębiorców i organizacje świadczące usługi
hotelarskie (w rozumieniu ustawy z 97r o usługach tur.), działające na rzecz
hotelarstwa
• siedziba w Warszawie
• Izba posiada osobowość prawną a podstawowym zadaniem jest
reprezentowanie i ochrona wspólnych interesów członków izby
• kształtuje i upowszechnia zasady etyki zawodowej działalności hotelarskiej
• wydaje opinie o projektach rozwiązań dotyczących funkcjonowania turystyki i
hotelarstwa
• dokonuje ocen funkcjonowania przepisów prawa dot. prowadzenia działalności
gospodarczej
Marzena Wojciechowska dla Centrum Nauki i Biznesu ŻAK; Poznań 2010 r.
437915448.011.png 437915448.012.png
Zadania Izby:
1. podejmowanie działań na rzecz tworzenia warunków rozwoju hotelarstwa w
Polsce w tym wspieranie inicjatyw gospodarczych
2. organizowanie wymiany informacji między przedsiębiorstwami hotelowymi
3. organizowanie seminariów, kongresów itp.
4. upowszechnianie wiedzy na temat działalności gospodarczej
5. wydawanie opinii i ekspertyz w sprawach związanych z działalnością
hotelarską
6. popieranie działań inwestycyjnych w hotelarstwie
7. organizowanie i prowadzenie szkól hotelarskich, wyższych i średnich
8. wydawanie opinii i ekspertyz oraz delegowanie na zaproszenie organów
państwowych swoich przedstawicieli do uczestniczenia w pracach instytucji
doradczo - opiniodawczych w sprawach związanych z działalnością hotelarską
i gastronomiczną
9. informowanie o funkcjonowaniu hoteli oraz prowadzenie działalności
upowszechniającej wiedzę na temat działalności hotelarskiej i
gastronomicznej.
Międzynarodowe organizacje:
Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli (IHA)
(International Hotel Association)
• powstało w 1946 roku z połączenia dwóch organizacji hotelarskich z
siedzibami I w Kolonii, II w Londynie
• przyjęto za dewizę swoich działań starorzymskie hasło „dla gospodarza gość
jest święty"
• jest reprezentacyjnym rzecznikiem interesów przemysłu hotelarskiego
• jego działalność przyczynia się do kształtowania pozytywnego stosunku do
zawodu hotelarza i problematyki związanej z hotelarstwem
Zadania:
• ochrona interesów zrzeszonych jej członków
• integracja i zrzeszanie narodowych organizacji hotelarskich na całym świecie
• prowadzenie wspólnej polityki w zakresie warunków pracy w hotelach,
polityki zatrudnienia i wynagradzanie pracowników
• wydawanie materiałów informacyjnych (czasopisma, skrypty, spisy itp.)
• szkolenie i podnoszenie kwalifikacji pracowników branży hotelarskiej
• prowadzenie analiz dotyczących skuteczności działania obiektów hotelarskich
na poszczególnych rynkach (osiąganie zysków)
Marzena Wojciechowska dla Centrum Nauki i Biznesu ŻAK; Poznań 2010 r.
437915448.001.png 437915448.002.png
Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji
(IH-RA) (International Hotel and Restaurant Association)
• data założenia 1946 r.
• Siedziba we Francji
Zadania:
• promocja i ochrona interesów hoteli i restauracji na świecie
pomoc członkom w poszerzaniu ich działalności i wiedzy na skalę światową
Restauracji, Kawiarni w krajach UE (HORTEC)
• siedziba w Brukseli
• zrzesza obecnie 39 organizacji branżowych z 24 krajów
• szerokie działanie i wysoka aktywność ważna dla funkcjonowania branży
hotelarsko - gastronomicznej w Unii Europejskiej
• uczestniczy w negocjacjach pomiędzy związkami zawodowymi a
pracodawcami sektora hotelarsko – gastronomicznego
Marzena Wojciechowska dla Centrum Nauki i Biznesu ŻAK; Poznań 2010 r.
Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli,
437915448.003.png 437915448.004.png 437915448.005.png
Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO)
• międzynarodowa organizacja powiązana z ONZ
• zajmuje się kwestiami związanymi z turystyką, m. in. statystykami ruchu
turystycznego
• powstała w 1975 z przekształcenia Międzynarodowego Związku Oficjalnych
Organizacji Turystycznych (UIOOT)
• siedziba w Madrycie
• należy do najważniejszych organizacji międzynarodowych
• w 2004 zrzeszała 144 państwa reprezentowane przez turystyczne organizacje
rządowe
Cele i zadania:
• działanie na rzecz popierania, ułatwiania i rozwoju turystyki na świecie, jako
dziedziny stymulującej przedsiębiorczość rozwój gospodarczy, a także
sprzyjającej wzajemnemu zrozumieniu się narodów
• służy pomocą i radą w tej dziedzinie rządom państw członkowskich
• współpraca z wyspecjalizowanymi agendami ONZ realizując tzw. „Program
Rozwoju"
• zwracanie szczególnej uwagi na rozwój turystyki w krajach rozwijających się
• udoskonalanie statystyk turystycznych
Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych (HO-
RE-CA)
(Inernational Union of National Associations of Hotel, Restaurant and Cafe Keepers)
Marzena Wojciechowska dla Centrum Nauki i Biznesu ŻAK; Poznań 2010 r.
Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji
437915448.006.png 437915448.007.png 437915448.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin