hotelartwo.odt

(23 KB) Pobierz

Hotelarstwo - społecznie zorganizowana działalność, polegająca na udzielaniu gościny przyjezdnym w przeznaczonych do tego obiekatach bazy noclegowej. Zaspokaja potrzebę wypoczynku, noclegu, wyżywienia, utrzymania higieny osobistej, ochrony zdrowia i mienia, łączności z otoczeniem oraz rozrywek kulturalnych.

Hotelarstwo jest sferą usług niematerialnych, w wyniku działalności hotelarskiej nie powstają nowe wyroby. Jest podstawową branżą turystyki, jako gałęzi gospodarki narodowej.

Czynniki warunkujące rozwój hotelarstwa:

        zarobki konsumentów,

        lokalizacja jednostek hotelarskich,

        jakość świadczonych usług,

        demografia,

        konkurencja,

        reklama,

        kultura kraju.

 



Gościnność

        Polska gościnność to kilka wieków naszej kultury i tradycji, polska gościnność to jedna z najbardziej podziwianych cech Polaków, polska gościnność to obyczaj, który w branży hotelarskiej ma szczególne znaczenie, a umiejętnie stosowany może stać się nie tylko atutem i wyróżnikiem, ale i potężnym narzędziem walki konkurencyjnej na rynku usług hotelarskich i gastronomicznych.
      
        Gościnność w hotelarstwie to specyficzny rodzaj gościnności, ponieważ jest to udzielanie gościnności w celach zarobkowych czyli gościnność za odpłatnością, zatem nakłada na gospodarzy (hotelarzy) ściśle określone zobowiązania wobec swoich Gości.
        Gościnność wymienia się obok komfortu, smacznej kuchni i jakości usług jako jedną z dewiz, na których powinien opierać się idealny obiekt hotelowy. Te właśnie determinanty stanowią bowiem o sukcesie każdego obiektu, natomiast ich brak, wprost przeciwnie - o niepowodzeniu.

        Zwracanie uwagi na Gościa i troska o niego nie jest absolutnie rzeczą nową, natomiast filozofia i sposób obsługi tego gościa wyznacza pewien kierunek w świadczeniu usług i decyduje o zapewnieniu naszym Gościom pierwszorzędnej jakości obsługi.

Elementami, które mają istotny wpływ na model gościnności są między innymi :
} kultura organizacyjna 
} zespół przepisów i opisy stanowisk
} poziom wykształcenia ogólnego pracowników
} poziom wykształcenia zawodowego
} indywidualne predyspozycje osobowe i zawodowe personelu

        Profesjonalny model gościnności musi sprawiać wrażenie naturalności. Gość ma z przyjemnością myśleć o tym, jak życzliwy, pogodny i uczynny jest personel hotelu.
        Gościnność musi sprawiać wrażenie naturalności, bo tylko wtedy znakomicie spełni swoją rolę i przysporzy zadowolonych klientów.

 

 

Hotelarstwo:
§ Jest to społecznie zorganizowana działalność usługowa, polegająca na udzielaniu gościnności przyjeżdżającym. Zaspakajają potrzebę snu, wypoczynku, pożywienia, higieny, opieki nad zdrowiem i mieniem, rozrywek kulturalnych, łączności z otoczeniem.
§ Jest podstawową branżą turystyczną jako gałęzi gospodarki narodowej. Jest to także zawód polegający na świadczeniu usług, udzielaniu gościny.

Usługa hotelarska- można wyróżnić dwa znaczenia tego terminu:
§ Jest świadczeniem usług składających się z czasowego wynajmu podróżnym umeblowanego pokoju (lokalu mieszkalnego) lub miejsca w takim pokoju (lokaju) oraz usług z tym związanych.
§ To zespół działań osób zatrudnionych w zakładzie hotelarskim przy wykorzystaniu specjalnie do tego przystosowanych urządzeń technicznych; składa się z wielu świadczeń związanych z zapewnieniem potrzeb bytowych takich jak:
o Zakwaterowanie
o Wyżywienie
o Rozrywek zapewniających zaspokojenie potrzeby kulturowej, fizycznej i duchowej
o Opieki nad zdrowiem

Usługi hotelarskie:
§ To zespół świadczeń i usług zaspakajających podstawowe potrzeby bytowe człowieka przebywającego poza swoim gospodarstwem domowym.
§ To czasowe wynajmowanie podróżnym pokoi lub miejsc w tych pokojach oraz inne związane z tym usługi
§ To krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep kampingowych oraz świadczenie usług z tym związanych

Usługi hotelarskie mogą być świadczone w obiektach hotelowych, które spełniają:
§ Wymagania, co do wielkości obiektu, jego wyposażenia, kwalifikacji personelu oraz zakresu świadczonych usług, ustalone dla rodzaju i kategoryzacji, do których obiekt został zaszeregowany
§ Wymagania sanitarne, ppoż. oraz inne określone odrębnymi przepisami

Ustawa dopuszcza świadczenie usług hotelarskich również w innych obiektach, pod warunkiem, że obiekty te:
§ Spełniają m.in. wymagania, co do wyposażenia określone przez ministra właściwego, ds. turystyki
§ Spełniają wymagania sanitarne, ppoż. oraz inne określone odrębnymi przepisami

Pod pojęciem innych obiektów mogących świadczyć usługi hotelarskie rozumie się ośrodki wczasowe, ośrodki kolonijne, ośrodki szkoleniowo wypoczynkowe, kwatery agroturystyczne, pokoje gościnne, internaty i szkoły zamienione w czasie wakacji i ferii na schroniska.
 

Podstawowe usługi hotelarskie:
1. Wynajem pokoi lub miejsc noclegowych
2. Usługi gastronomiczne (restauracja, bar, kawiarnia, room sernice)
3. Usługi konferencyjne (wynajem sal i urządzeń dla organizacji kongresu, konferencji, zjazdu, szkoleń)
4. Usługi rozrywkowe i kulturalne (dancing, dyskoteka, koncert)
5. Usługi sportowo rekreacyjne ….


6. Usługi dla gości zmotoryzowanych (wynajem miejsc garażowych i parking, myjnie, obsługa, rent a car…)
7. Usługi animacji i organizacji czasu wolnego, opieki nad dziećmi, osób niepełnosprawnych
8. Usługi związane z obsługą gości biznesowych
9. Usługi związane z działalnością punktów usługowych i handlowych zlokalizowanych w obiekcie
10. Usługi tzw. bieżące (telekomunikacyjne, pralnie, prasowanie, wymiana walut, rezerwacja i zakup biletów, obsługa gości przez portierów, bagażowych, itp.

 

 

To jest wersja html pliku http://www.sciaga.pl/tekst/zalacznik/6651/.
G o o g l e automatycznie generuje wersję html dokumentu podczas indeksowania Sieci.

CECHY USŁUG TURYSTYCZNYCH

1. NIEUCHWYTNOŚĆ 
2. HETEROGENICZNOŚĆ 
3. ZNISZCZALNOŚĆ 
4. NIEROZDZIELNOŚĆ 
5. ZŁOŻONOŚĆ 
6. SEZONOWOŚĆ 
7. SWOISTY BRAK WŁAŚCICIELA

NIEUCHWYTNOŚĆ 

    Usługi nie mogą być sprawdzone lub wypróbowane z góry przed ich zakupieniem

HETEROGENICZNOŚĆ 

Brak standaryzacji.

Niektóre elementy usługi turystycznej mogą być poddane standaryzacji (warunki podróży czy pokoju hotelowego) jednak pozostają takie elementy, nad którymi producent czyli operator nie ma żadnej kontroli (deszczowa pogoda, obsługa personelu)

ZNISZCZALNOŚĆ 

Bilet lotniczy czy pokój hotelowy nie sprzedany dziś, jest stracony na zawsze.

NIEROZDZIELNOŚĆ 

Usługi są mocno związane z człowiekiem,

a produkt jest wynikiem przygotowania sprzedawcy.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin