ESPACE IV - uklad wtryskowy.pdf

(1197 KB) Pobierz
MR-363-ESPACE-1
Silnik i osprzęt silnika
UKŁAD WTRYSKU DIESEL
BENZYNOWY UKŁAD WTRYSKU
JK0B - JK0D - JK0G - JK0H - JK0J - JK0K
77 11 316 227
SIERPIEŃ 2002
EDITION POLONAISE
"Metody napraw zalecane przez producenta w niniejszej dokumentacji zostały
opracowane na podstawie warunków technicznych obowiązujących w dniu
redagowania tekstu.
Wszelkie prawa autorskie są zastrzeżone dla RENAULT.
Przedruk lub tłumaczenie, nawet częściowe, niniejszego dokumentu, jak również
używanie systemu numerów katalogowych części zamiennych są zabronione bez
wcześniejszej pisemnej zgody RENAULT.
Mogą one ulec zmianom w przypadku wprowadzania przez producenta modyfikacji
procesu produkcji różnych podzespołów i akcesoriów pojazdów tej marki".
© Renault 2002
229178214.006.png 229178214.007.png 229178214.008.png 229178214.009.png 229178214.001.png
Silnik
i osprzęt silnika
Spis treści
Strona
Strona
13B UKŁAD WTRYSKU DIESEL
17B BENZYNOWY UKŁAD WTRYSKU
Układ wtrysku P9X Denso Isuzu
N° Programu: BF00 - N° Vdiag: 04
Układ wtrysku Sagem 2000 Turbo
N° Programmu: A5 - N° Vdiag: 04
Informacje wstępne
13B-1
Informacje wstępne
17B-1
Interpretacja usterek
13B-2
Interpretacja usterek
17B-3
Kontrola zgodności parametrów
13B-84
Kontrola zgodności parametrów
17B-63
Uwagi klienta
13B-88
Interpretacja stanów
17B-77
Drzewko lokalizacji usterki
13B-89
Interpretacja parametrów
17B-91
Karta składowa
13B-102
Interpretacja poleceń
17B-104
Dane techniczne
13B-108
Pomoc
17B-115
Uwagi klienta
17B-120
Układ wtrysku EDC15C3 C
N° Programu: CB - N° Vdiag: 10
Drzewko lokalizacji usterki
17B-121
Wtrysk Sagem 2000
N° Programu: - NA3 ° Vdiag: 08
Informacje wstępne
13B-109
Interpretacja usterek
13B-112
Kontrola zgodności parametrów
13B-181
Informacje wstępne
17B-129
Interpretacja poleceń
13B-194
Interpretacja usterek
17B-131
Interpretacja parametrów
13B-204
Kontrola zgodności
17B-210
Uwagi klienta
13B-207
Interpretacja stanów
17B-222
Drzewko lokalizacji usterki
13B-208
Interpretacja parametrów
17B-237
Informacje pomocnicze
13B-216
Interpretacja poleceń
17B-248
Dane techniczne
13B-220
Informacje pomocnicze
17B-255
Uwagi klienta
17B-259
Drzewko lokalizacji usterki
17B-260
229178214.002.png
113B
P9X Denso Isuzu
Nr programu: BF00
Nr Vdiag: 04
Diagnostyka - Informacje wstępne 13B
Niniejsza dokumentacja zawiera opis diagnostyki ogólnej do stosowania we wszystkich modułach elektronicznych:
DENSO, Nr programu BF00, Nr Vdiag 04 .
Dla każdego pojazdu wyposażonego w ten typ modułu elektronicznego, istnieje Nota Techniczna "Cechy
szczególne diagnostyki", zawierająca szczegółowe wskazówki dotyczące zastosowania niniejszej diagnostyki w
danym pojeździe.
Aby przeprowadzić diagnostykę tego systemu należy obowiązkowo dysponować następującymi materiałami:
– Nota Techniczna "Cechy szczególne diagnostyki" dotycząca danego pojazdu.
– schemat elektryczny funkcji dotyczący danego pojazdu,
– Narzędziami wymienionymi w rubryce "Niezbędne narzędzia".
SPOSÓB WYKONANIA DIAGNOSTYKI:
– Podłączenie jednego z przyrządów diagnostycznych w celu zidentyfikowania systemu, w który wyposażony jest
pojazd (odczyt rodziny modułu elektronicznego, Nr programu, Vdiag...).
– Odszukanie dokumentów "Diagnostyka" odpowiednich dla danego systemu.
– Uwzględnienie informacji znajdujących się w rozdziałach "Informacje wstępne".
– Odczyt usterek zapisanych w pamięci modułu elektronicznego i wykorzystanie części "interpretacja usterek" w
dokumentacji technicznej.
Przypomnienie: Każda usterka jest interpretowana ze względu na typ jej zapisu (usterka obecna, usterka zapisana
w pamięci, usterka obecna lub zapisana w pamięci). Kontrole opisane przy każdej usterce można zatem
zastosować tylko wtedy, gdy usterka stwierdzona przyrządem diagnostycznym jest interpretowana dla swojego typu
zapisu. Typ zapisu należy stwierdzić poprzez użycie przyrządu diagnostycznego po wyłączeniu i włączeniu zapłonu.
Jeśli usterka jest interpretowana po rozpoznaniu jej jako "zapisanej w pamięci", warunki przeprowadzania
diagnostyki znajdują się w ramce "Zalecenia". Jeżeli warunki nie są spełnione, wykonać diagnostykę w celu kontroli
obwodu wadliwej części, gdyż usterka już nie jest obecna w pojeździe. Tę samą procedurę wykonać gdy usterka
jest stwierdzona jako zapisana w pamięci przez przyrząd diagnostyczny, a w dokumentacji figuruje tylko jako
usterka obecna.
– Przeprowadzić kontrolę zgodności (ujawnienie ewentualnych nieprawidłowości nie zgłoszonych jeszcze przez
autodiagnostykę systemu) i zastosować odpowiednie tryby diagnostyczne zależnie od wyników.
– Potwierdzenie naprawy (brak uwagi klienta).
– Wykonanie diagnostyki w trybie "Uwag klienta", zgodnie z "drzewkami lokalizacji usterek", jeżeli usterka nadal
występuje.
NIEZBĘDNE NARZĘDZIA SPECJALISTYCZNE
Do komunikacji z elektronicznym Modułem Zespolonym Wtrysku: NXR i CLIP (Optima).
Do różnego rodzaju kontroli elektrycznych:
– Optima 5800 z opcją, multimetr warsztatowy, czujnik temperatury.
– Końcówka kontrolna Elé. 1621 (niezbędna, by zapobiec uszkodzeniu zacisków złączy modułu zespolonego
wtrysku).
UWAGA:
Każda diagnostyka wiążąca się z naprawą układu wtrysku bezpośredniego pod wysokim ciśnieniem wymaga
zastosowania reguł najwyższej czystości i ostrożności opisanych w Podręczniku Napraw dotyczącym
danego pojazdu, Rozdział 13.
NJD81_EM_01
13B-1
UKŁAD WTRYSKU DIESEL
Diagnostyka - Informacje wstępne
UKŁAD WTRYSKU DIESEL
229178214.003.png
P9X Denso Isuzu
Nr programu: BF00
Nr Vdiag: 04
Diagnostyka - Interpretacja usterek 13B
Diagnostyka - Interpretacja usterek
DF001
MODUŁ ELEKTRONICZNY
DEF : Wewnętrzna usterka elektroniczna
DEF
ZALECENIA
Wykrycie usterki następuje jeżeli:
– moduł elektroniczny wykrywa wewnętrzną usterkę
elektroniczną.
Skasować usterki zapisane w pamięci, następnie uruchomić silnik
Jeżeli problem nadal występuje, skontaktować się z Techline.
PO NAPRAWIE
Wykasować usterki zapisane w pamięci.
Opracować inne, ewentualne usterki.
NJD81_EM_01
13B-2
UKŁAD WTRYSKU DIESEL
229178214.004.png
P9X Denso Isuzu
Nr programu: BF00
Nr Vdiag: 04
Diagnostyka - Interpretacja usterek 13B
DF002
OBWÓD CZUJNIKA TEMPERATURY PŁYNU
CO.0 : Obwód przerwany lub zwarcie z masą
CC.1 : Zwarcie przy + 12 V
CO.0
ZALECENIA
Wykrycie usterki następuje jeżeli:
– wartość napięcia czujnika temperatury płynu jest niższa
od 0,12 V .
Sprawdzić koniecznie prawidłowe działanie układu chłodzenia.
Odłączyć złącze komputera wtrysku i sondy temperatury płynu.
Sprawdzić wartość izolowania względem masy ścieżki 99 , która powinna być wyższa niż 10 M .
Sprawdzić oporność sondy temperatury płynu oraz izolowanie względem masy (patrz kontrola zgodności
parametrów).
3500 przy 20 ° C .
210 przy 95 ° C .
Wymienić sondę temperatury płynu, jeśli opór wewnętrzny nie jest zgodny z wartością podaną przez
producenta.
Jeżeli problem nadal występuje, skontaktować się z Techline.
PO NAPRAWIE
Wykasować usterki zapisane w pamięci.
Opracować inne, ewentualne usterki.
NJD81_EM_01
13B-3
UKŁAD WTRYSKU DIESEL
229178214.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin