Tytuł
Budowanie mostów
Cel
W tym ćwiczeniu uczestnicy doświadczają współpracy I negocjacji I obserwują sami, jakie role przybierają w tych procesach.
Grupa
10-20 osób
Materiały
·all sorts of waste material·cardboard·glue ·scissors·rulers
Czas
2-3 godziny
Opis
Krok po kroku:
a. Podziel grupę na dwie. Wyjaśnij, że sa mieszkańcami miast podzielonych przez rzekę. Po latach dyskusji zdecydowali się zbudować most – jedno miast zbuduje pół i drugie pół. Jest jeden problem – praktycznie brak możliwości komunikacji. Tylko jedna osoba będzie mogła rozmawiać z przedstawicielem drugiego miasta w celu ustalenia wymiarów mostu. Ta osoba będzie wybrana spośród grupy.
b. Każda z grup idzie do osobnego pokoju, z którego nie może zobaczyć ani usłyszać drugiej grupy.w pokoju znajdują się wszystkie materiały, z których mają zbudowac most.jedyną rzeczą jaką wiedzą o moście to to że ma przechodzić nad rzeką, co w skali wynosi około 1 metra. Grupy muszą ustalić jak wysoki czy szeroki ma być most. Grupa ma 30 minut na wybranie rzecznika, podzielenie zadań i rozpoczęcie. Po tym czasie rzecznicy obu grup spotykają się na 10 minut – mogą tylko mówić, nie mogą używać żadnego papieru ani obrazków. Po tym czasie grupa ma pół godziny na dostosowanie mostów. Po tym czasie jest znowu 10 minut na ostatnie ustalenia między rzecznikami. Po czym zaczyna się ostatnie pół godziny pracy.
c. Po tym czasie grupy wracają do wspólnego pokoju, łączą dwie częsci mostu I most jest testowany zabawkowym samochodem.
d. Omówienie
e. W jaki sposób zorganizowaliście pracę?
f. Czy każdy mógł się wypowiedzieć?
g. W jaki sposób wyłoniono obserwatora
h. Czy wszyscy byli tak samo zaangażowani w pracę?
i. Jak przebiegły negocjacje?
j. Czy trzymaliście się oryginalnego projektu czy project ewoluował?
k. Czy były jakieś konflikty w grupie?
l. Czy zauważyliście jakieś problemy w komunikacji z drugą grupą?
donhorses