wiadro-pelne-galaretki.-odkryj-sekrety-doskonalej-komunikacji-w-biznesie full.pdf

(31911 KB) Pobierz
769635073 UNPDF
Wiadro pełne galaretki.
Odkryj sekrety
doskonałej komunikacji
w biznesie
Autor: Andy Bounds
T³umaczenie: Anna Komin
ISBN: 978-83-246-1339-7
Tytu³ orygina³u: The Jelly Effect:
Format: A5, stron: 264
Powiedz NIE galaretce i zacznij przekazywaæ tylko istotne treœci
• Zupe³nie nowe i zaskakuj¹ce spojrzenie na komunikacjê
• Denerwuj¹co proste rady – coœ, na co mog³eœ wpaœæ sam, ale tego nie zrobi³eœ
• Wskazówki, które znajd¹ zastosowanie w ka¿dym, nawet niestandardowym biznesie
• Praktyczne æwiczenia, minimalizuj¹ce obecnoœæ suchej teorii
Rozmowa, która siê klei, wi¹¿e ze sob¹ ludzi, interesy i du¿e pieni¹dze
Jak efektywna jest komunikacja, z któr¹ masz do czynienia ka¿dego dnia? Czy kiedykolwiek:
• stara³eœ siê ukryæ ziewanie podczas czyjejœ prezentacji;
• przemkn¹³ Ci ko³o nosa interes, który mia³ byæ Twój;
• bra³eœ udzia³ w bezsensownej rozmowie, która do niczego nie by³a Ci potrzebna?
Bez w¹tpienia dzia³o siê tak wielokrotnie. Zbyt du¿a iloœæ danych i zbaczanie z tematu
to problemy dotycz¹ce niemal ka¿dego rodzaju komunikacji w biznesie. Czêsto porozumiewamy
siê w sposób, który mo¿na porównaæ do nape³niania wiadra galaretk¹, a nastêpnie obrzucania
ni¹ rozmówców – z nadziej¹, ¿e jakaœ jej czêœæ pozostanie na ich ubraniach. To metoda
nieefektywna, irytuj¹ca i przede wszystkim bardzo niechlujna.
Ka¿dego dnia coœ sprzedajesz. Albo wizerunek, albo pomys³y, albo produkty i us³ugi. Wiesz, ¿e
jesteœ dobry w swoim fachu, ale czy osi¹gasz rezultaty, na które zas³ugujesz? Nie przestajesz siê
zastanawiaæ, jak zacz¹æ przekazywaæ wiêcej wa¿nych informacji i ograniczyæ iloœæ md³ej
galaretki ? Najskuteczniejsze s¹ proste metody. WyobraŸ sobie, jak bardzo zwiêkszy³aby siê
Twoja efektywnoœæ, gdybyœ mówi³ tylko o sprawach istotnych. Sta³byœ siê lepszym rozmówc¹,
prezenterem, liderem. B³yszcza³byœ podczas dyskusji i spotkañ, a nawet negocjacji w sprawie
podwy¿ki. Zalety mno¿y³yby siê same. Wraz z przeczytaniem ostatniej strony tej ksi¹¿ki
przejdziesz na wy¿szy poziom gry. Ju¿ nigdy wiêcej nie obrzucisz nikogo galaretk¹ ?
Andy Bounds jest ekspertem w przekazywaniu innym sposobów efektywnej komunikacji.
Ta szczególna zdolnoœæ wynika miêdzy innymi z tego, i¿ jego matka jest niewidoma. Mimo ¿e
ma ona wysoki wspó³czynnik inteligencji, Andy musia³ zawsze przedstawiaæ jej szerszy kontekst
sytuacji. Podobny mechanizm dzia³a tak¿e w biznesie. Czasem rozmawiasz z bardzo bystrymi
ludŸmi, którzy nie potrafi¹ spojrzeæ na rzeczywistoœæ z Twojej perspektywy.
Andy potrafi doskonale patrzeæ na œwiat z perspektywy innych osób, a tak¿e z powodzeniem
t³umaczyæ im rzeczywistoœæ.
T¹ unikaln¹ wiedz¹ dzieli siê on z przedstawicielami firm i uczestnikami konferencji na ca³ym
œwiecie. Dziêki niemu szefowie tysiêcy przedsiêbiorstw nauczyli siê mówiæ w sposób, który
sprawia, ¿e ich klienci czuj¹ siê swobodnie, wiedz¹, ¿e uzyskaj¹ potrzebn¹ pomoc i ?
co najwa¿niejsze ? decyduj¹ siê na zawieranie transakcji oraz d³ugoterminow¹ wspó³pracê.
769635073.001.png 769635073.002.png
Spis treści
Podziękowania
11
Kim jestem, aby mówić Wam, jak się komunikować?
13
1k ć niniejszą książkę
19
2ąd nazwa „galaretka”?
23
3 Zasada „galaretki”
29
4ia iowe
1
5k awć więcej
111
6 Rekomendacje
157
7 Prezentacje
205
8k ie iąć w „Zielonym Korytarzu Zatracenia”
255
Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy
261
Spotkania
biznesowe
769635073.003.png
42 / WIADRO PEŁNE GALARETKI
769635073.004.png
SPOTKANIA BIZNESOWE / 43
POMYŚL O TYM...
TO JAK KUPOWANIE BIŻUTERII
George i Mary to jedna z najmilszych par, jakie znam. Oboje prze-
kroczyli czterdziestkę i od ponad dwudziestu lat są szczęśliwym
małżeństwem. Zakochali się w sobie w czasach, kiedy jeszcze byli
dziećmi. George jest zapalonym ogrodnikiem, Mary śpiewa w lokal-
nym chórze. Co niedzielę chodzą razem do kościoła.
Od jakiegoś czasu jednak George wydaje się strapiony. Nie radzi sobie
najlepiej z kupowaniem romantycznych prezentów, a w przyszłym
tygodniu obchodzi wraz z żoną srebrną rocznicę ślubu.
George jest typem mężczyzny, który kupuje praktyczne prezenty. Na
pewno wiesz, jakie mam na myśli — nowy atlas, bo stary jest nieak-
tualny, żelazko na parę, które ma ułatwić życie Mary, czy wieszak na
reklamówki do kuchni.
Jednak George wie, że srebrne gody to wyjątkowa okazja, dlatego
chce dać Mary coś, co będzie przechowywała do końca życia niczym
skarb. George zdecydował, że kupi biżuterię. Problem w tym, że nigdy
wcześniej nie kupował biżuterii. Nie wie nawet, dokąd się po nią udać
ani czy trafi w gust Mary.
Po długim namyśle George jedzie do dużego centrum handlowego,
które oferuje podobno szeroki asortyment po niewysokich cenach.
Kiedy w końcu dociera na miejsce, nie podoba mu się gwar i chaos.
Ma też dziwne wrażenie, że wszyscy dookoła znają się nawzajem
i wiedzą, dokąd idą.
Rozgląda się, ale nigdzie nie widzi biżuterii, więc nie ma pojęcia,
w którą stronę pójść. Ponieważ wokół niego każdy rozmawia z każdym,
nie wie też, do kogo podejść — nie zamierza przecież przerywać czy-
jejś konwersacji tylko dlatego, że się zgubił.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin