Ocena rozwoju dwulatka(1).doc

(33 KB) Pobierz
Ocena rozwoju dwulatka

Ocena rozwoju dwulatka

 

Rozwój społeczny i emocjonalny

 

 

o        Bardzo silne jest przywiązany do opiekunów

o        Okazuje uczucia, lubi się przytulać, pocieszyć

o        Wstydzi się nieznajomych

o        Wykonuje proste polecenia,

o        Lubi zabawy tematyczne i naśladuje dorosłych,

o        Chce niezależności

o        Dominują komunikaty – nie oraz moje

o        Potrafi być mało elastyczny i uparty

o        Pojawiają się skrajne reakcje = emocje poza kontrolą

o        Jest zazdrosny o uwagę, pragnie być w jej centrum

o        Ma kłopot z dzieleniem się, potrafi pożyczyć zabawkę dziecku, ale natychmiast

         żąda jej zwrotu,

o        Nadal nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji działań  i nie potrafi ocenić ryzyka

o        Może się kontrolować przez chwilę w zamian za obietnicę nagrody, ew. kary,

o        Ważne stają się rytuały, czyli powtarzanie samych czynności

o        Chce samodzielnie wykonywać różne czynności, próbuje np.: założyć ubranko,

         odebrać telefon, samodzielnie jeść, itp.

o        Rzuca i niszczy zabawki, kiedy się złości,

o        W skrajnych emocjach może - drapać, uderzyć, uszczypnąć , ugryźć

o        Bawi się samodzielnie przez kilka minut,

o        Miewa koszmary senne

o        Lubi być w centrum uwagi, wygłupiać się i rozśmieszać ewentualną „widownię” 

         (popisywanie się)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwój fizyczny i motoryczny

 

 

o        Wchodzi i schodzi ze schodów (z pomocą dorosłych)

o         Kopie i rzuca piłkę

o         Skacze,

o         Szybko biega

o         Umie chodzić do tyłu

o         Uczy się z powodzeniem korzystać z nocnika

o         Korzysta z nocnika

o         Na 3 kołowym rowerku odpycha się nogami

o         Trzyma i pije samodzielnie z kubeczka,

o         Potrafi jeść łyżeczką

o         Wie do czego służy klamka w drzwiach

o         Buduje wieżę z 7 klocków,

o         Rysuje z dużym zacięciem długopisami, kredkami, flamastrami

o         pije z kubeczka

o         staje bez podparcia

o         podnosi zabawki kucając

o         dziecko chodzi trzymane za rękę

o         dziecko chodzi samo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwój intelektualny

 

 

o         Ogląda książeczki, przewraca strony

o         Mówi o sobie po imieniu,

o         Pokazuje 5 części ciała

o         Słucha krótkich opowiadań

o         Zwierzątka kojarzy z głosem przez nie wydawanym,

o         Pokazuje obrazki i potrafi je nazwać,

o         Rozumie zdania,

o         Tworzy 2/4 wyrazowe zdania

o         Potrafi powtórzyć parę słów piosenki

o         Ile zna słów ?

o         Zadaje pytania – co to?

o         Używa słów ja i moje

o         Pojawia się poczucie humoru (jak się przejawia?)

o         Pokazuje emocje

o         Zaczyna się interesować, w co jest ubierany (np., woli koszulkę w słoniki od tej

          w pieski)

o         Bawi się chwilę zabawkami

o         Zaczyna nadawać imiona zabawkom

o         Powtarza słowa

o         Używa czasowników

o         Stale mówi

o         Pcha lub ciągnie zabawki

o         Otwiera i zamyka pudełko

o          wyjmuje klocki z pudełka, wkłada palce w otwory

o          rozumie proste polecenia (daj, weź, rozumie zakazy)

o          wskazuje rączką nazywany przedmiot

o          mówi „mama” „tata” „papa” i rozpoznaje znaczenie tych słów

o          wkłada mniejsze przedmioty do większych

o           mówi 'mama', 'tata' „papa”

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin