Poniższy materiał podlega Klauzuli Ogólnego Dostępu (Open Game Content) i jest licencjonowany do publicznego użytku na warunkach Open Game License v1.0a.
Pierścienie obdarzają magicznymi mocami osoby, które noszą je na palcu. Nieliczne posiadają ładunki, a korzystać mogą z nich wszyscy.
Pierścienie działają tylko pod warunkiem, że postać używa nie więcej niż dwóch pierścieni naraz. Trzeci założony po prostu nie będzie funkcjonował.
Wygląd: Waga pierścieni nie jest istotna. W większości wypadków są wykonane z metalu (zazwyczaj szlachetnego: srebra, złota, platyny), choć zdarzają się wyjątki stworzone z kości lub szkła. Pierścień ma KP 13, 2 punkty wytrzymałości, trwałość 10, a ST złamania 25.
Aktywacja: Zazwyczaj pierścień zaczyna działać po wypowiedzeniu przez właściciela słowa rozkazu (akcja standardowa, która nie prowokuje ataków okazyjnych) lub jest cały czas aktywny. Nieliczne aktywuje się w nietypowy sposób, co podano w opisie.
Cechy szczególne: Rzuć k%. Rezultat 01 oznacza, że pierścień jest inteligentny. Wynik 02-31 z kolei, że coś (wzór, inskrypcje itd.) daje wskazówkę dotyczącą jego działania. Rezultat 32-100 oznacza brak cech szczególnych. Przedmioty inteligentne posiadają dodatkowe zdolności, a niekiedy także nadzwyczajne moce i specjalne cele. Pierścień z ładunkami nie może być inteligentny.
Tabela: Pierścienie
Słaby
Przeciętny
Potężny
Pierścień
Cena rynkowa
01–18
—
Ochrony +1
2000 sz
19–28
Piórkospadania
2200 sz
29–36
Wyżywienia
2500 sz
37–44
Wspinania
45–52
Skakania
53–60
Pływania
61–70
01–05
Kontrczarowania
4000 sz
71–75
06–08
Umysłowej tarczy
8000 sz
76–80
09–18
Ochrony +2
81–85
19–23
Tarczy mocy
8500 sz
86–90
24–28
Tarana
8600 sz
29–34
Wspinania, doskonalszy
10 000 sz
35–40
Skakania, doskonalszy
41–46
Pływania, doskonalszy
91–93
47–51
Przyjaźni zwierząt
10 800 sz
94–96
50–56
01–02
Odporność na energię, słaby
12 000 sz
97–98
57–61
Kameleona
12 700 sz
99–100
62–66
Chodzenie po wodzie
15 000 sz
67–71
03–07
Ochrony +3
18 000 sz
72–76
08–10
Zaklęć, słaby
77–81
11–15
Niewidzialności
20 000 sz
82–85
16–19
Czarodziejstwa (I)
20–25
...
karolinaklecha.kk