Pierscienie.rtf

(186 KB) Pobierz

Poniższy materiał podlega Klauzuli Ogólnego Dostępu (Open Game Content) i jest licencjonowany do publicznego użytku na warunkach Open Game License v1.0a.

Pierścienie

Pierścienie obdarzają magicznymi mocami osoby, które noszą je na palcu. Nieliczne posiadają ładunki, a korzystać mogą z nich wszyscy.

Pierścienie działają tylko pod warunkiem, że postać używa nie więcej niż dwóch pierścieni naraz. Trzeci założony po prostu nie będzie funkcjonował.

Wygląd: Waga pierścieni nie jest istotna. W większości wypadków są wykonane z metalu (zazwyczaj szlachetnego: srebra, złota, platyny), choć zdarzają się wyjątki stworzone z kości lub szkła. Pierścień ma KP 13, 2 punkty wytrzymałości, trwałość 10, a ST złamania 25.

Aktywacja: Zazwyczaj pierścień zaczyna działać po wypowiedzeniu przez właściciela słowa rozkazu (akcja standardowa, która nie prowokuje ataków okazyjnych) lub jest cały czas aktywny. Nieliczne aktywuje się w nietypowy sposób, co podano w opisie.

Cechy szczególne: Rzuć k%. Rezultat 01 oznacza, że pierścień jest inteligentny. Wynik 02-31 z kolei, że coś (wzór, inskrypcje itd.) daje wskazówkę dotyczącą jego działania. Rezultat 32-100 oznacza brak cech szczególnych. Przedmioty inteligentne posiadają dodatkowe zdolności, a niekiedy także nadzwyczajne moce i specjalne cele. Pierścień z ładunkami nie może być inteligentny.

 

Tabela: Pierścienie

Słaby

Przeciętny

Potężny

Pierścień

Cena rynkowa

01–18

Ochrony +1

2000 sz

19–28

Piórkospadania

2200 sz

29–36

Wyżywienia

2500 sz

37–44

Wspinania

2500 sz

45–52

Skakania

2500 sz

53–60

Pływania

2500 sz

61–70

01–05

Kontrczarowania

4000 sz

71–75

06–08

Umysłowej tarczy

8000 sz

76–80

09–18

Ochrony +2

8000 sz

81–85

19–23

Tarczy mocy

8500 sz

86–90

24–28

Tarana

8600 sz

29–34

Wspinania, doskonalszy

10 000 sz

35–40

Skakania, doskonalszy

10 000 sz

41–46

Pływania, doskonalszy

10 000 sz

91–93

47–51

Przyjaźni zwierząt

10 800 sz

94–96

50–56

01–02

Odporność na energię, słaby

12 000 sz

97–98

57–61

Kameleona

12 700 sz

99–100

62–66

Chodzenie po wodzie

15 000 sz

67–71

03–07

Ochrony +3

18 000 sz

72–76

08–10

Zaklęć, słaby

18 000 sz

77–81

11–15

Niewidzialności

20 000 sz

82–85

16–19

Czarodziejstwa (I)

20 000 sz

86–90

20–25

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin