Ale urwal.pdf
(
2348 KB
)
Pobierz
391757971 UNPDF
Ten darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
„Ale urwał!”
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Twój e-biznes
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko
i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek
zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej od-
sprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
© Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
&
Andrzej Bubrowiecki
rok 2010
Data: 23.11.2010
Tytuł: Ale urwał! – fragment utworu
Autor: Andrzej Bubrowiecki
Projekt okładki: Janusz Skierkowski
Redakcja: Magdalena Michalak, Sylwia Fortuna
Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www. ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej
książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowie-
dzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie
praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie pono-
szą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzy-
stania informacji zawartych w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Spis treści
.
.........................................11
Obszar duchowy
...............................................................12
Obszar mentalny
.
..............................................................14
Obszar emocjonalny
.
........................................................18
Obszar fizyczny
.
................................................................24
Kiedy uczenie się może być problemem
.
..............................29
Rozpoznawanie własnego stylu uczenia się
.
........................41
Test określający dominujące systemy reprezentacji
(hierarchię zmysłów)
.
........................................................42
Test określający dominującą
.................47
Dominujące style uczenia się
.
...........................................51
Warunki środowiskowe, fizyczne i
mózgową
....................55
Środowisko sprzyjające uczeniu się
.
.................................57
Teoria inteligencji wielorakiej
.
................................................59
Test określający rodzaje inteligencji
.
.................................59
Charakterystyka poszczególnych rodzajów inteligencji
.
....63
Skuteczna strategia uczenia się
.
..........................................71
Etap I. Przygotowanie
.......................................................73
Etap II. Lektura właściwa
.
.................................................78
Etap III. Kolejne powtórki
.
.................................................84
„Flow” — radosny stan uczenia się
.
....................................101
Uczenie się przy muzyce
.
...................................................107
Uczenie się „równoległe”
.
....................................................109
Jak uczyć się jednocześnie dwóch rzeczy?
.
....................109
Jak słuchać na wykładach
.
..................................................113
Dieta dla uczącego się mózgu
.
...........................................117
Uwagi ogólne o
społeczne
.
....................................................120
Codzienne „ładowanie akumulatorów”
.
...............................121
Ochrona umysłu przed złymi emocjami
...........................123
Negatywne oddziaływanie mass mediów
.
.......................124
Wstęp
.
....................................................................................7
Obszary, w
jakich funkcjonujemy
półkulę
diecie
...................159
Myślenie lateralne
.
..............................................................163
Zasada pierwsza
.
............................................................164
Zasada druga
..................................................................165
Zasada trzecia
.
...............................................................167
Zasada czwarta
.
..............................................................168
Zasada piąta
.
..................................................................170
Wybrane techniki myślenia kreatywnego
.
...........................171
Technika przypadkowego bodźca
.
..................................171
Prywatna burza mózgów
.
................................................172
Technika analogii
.
............................................................173
Gospodarowanie czasem
.
..................................................177
Ustalanie priorytetów
.
......................................................179
Podsumowanie
.
..................................................................181
Podstawowe zasady dla posiadacza „uczącego się umysłu”
........................................................................................181
Bibliografia
.
.........................................................................185
Odpowiednie towarzystwo
.
..............................................125
Sztuka wybaczania
.
........................................................126
Postawa wdzięczności
....................................................127
Dlaczego warto rozwijać kreatywność
.
...............................129
„Idea killers”
....................................................................133
Iloraz inteligencji twórczej
.
..................................................137
Codzienny trening kreatywności
.
........................................141
Etapy kreatywnego myślenia
.
.............................................149
Znaczenie percepcji
.
...........................................................157
ZWI, czyli Zalety, Wady i
to, co Interesujące
Ale urwał! :: Andrzej Bubrowiecki
::
kliknij po więcej
Rozpoznawanie własnego stylu uczenia
się
Każdy człowiek ma osobisty styl uczenia się. To najskuteczniejszy
sposób odbierania, przetwarzania i zapamiętywania informacji,
stworzony na podstawie naszych talentów i pewnej wrodzonej
specyfice całej osobowości. Inaczej mówiąc, każdy z nas ma swoje
mocne strony, które w jak najszerszym zakresie powinien
wykorzystywać w procesie nauki. Większość szkolnych
niepowodzeń wynika z faktu, że ta różnorodność stylów uczenia się
niestety nie jest uwzględniana w dominujących w szkole programach
nauczania. Większość z nich działa tak, jakby wszyscy ludzie w taki
sam sposób myśleli i postępowali.
Istnieje bardzo wiele metod określania stylu nauki. Jedną
z najbardziej wyczerpujących i funkcjonalnych jest ta, którą
proponują profesorowie Ken i Rita Dunnowie z St. Johns University
w Nowym Jorku. Uważają oni, że nasz styl uczenia się zależy od
kombinacji następujących czynników:
●W jaki sposób najłatwiej przyswajamy informacje —
czy najłatwiej uczymy się, patrząc, słuchając, poruszając się?
●W jaki sposób porządkujemy i przetwarzamy infor-
macje — czy dominuje prawa czy lewa półkula?
●Jakie warunki środowiskowe, fizyczne i społeczne pomagają nam
w przyswajaniu i zapamiętywaniu informacji?
Cennym uzupełnieniem powyższej propozycji metodologicznej
5
Rozpoznawanie własnego stylu uczenia
się
Plik z chomika:
Misiaczki2
Inne pliki z tego folderu:
Ale urwal.pdf
(2348 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 08.07.2024
ALFABET Braille'a - braila
Architektura
Audiobooki
Bajki odcinkowe [PL] [Wszystko w jednym katalogu]
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin