[070430]_Beata_Nowak_-_Scenariusz_zaj_cia.doc

(5101 KB) Pobierz
Konspekt zajęć dla klasy II

SCENARIUSZ ZAJĘCIA

 

 

Prowadząca:  Beata Nowak

Data: 12.01.2007 r.

Klasa: II a

    

     Temat: Redagowanie opisu postaci na podstawie obserwacji i   

                 zgromadzonego  słownictwa.

    

      Przewidywane osiągnięcia ucznia:

·        potrafi czytać ze zrozumieniem

·        wie, jakie informacje powinien zawierać opis postaci

·        opisuje słownie postać, zgodnie z planem opisu

·        zapisuje opis postaci, przy pomocy planu i nauczyciela

·        prawidłowo uzupełnia tekst z lukami

·        zna pojęcia: oryginał, kopia, reprodukcja

 

     Metody pracy :

 

·        słowne – rozmowa, praca z tekstem (planem opisu)

·        oglądowa – bezpośrednia obserwacja

·        ćwiczeń praktycznych

 

     Formy pracy:

·        zbiorowa

·        indywidualna – zróżnicowana

 

     Środki dydaktyczne:

·        plan opisu wyglądu postaci

·        reprodukcja obrazu Tadeusza Makowskiego Dziewczyna w białym kapeluszu

·        karty pracy

 

Czas trwania: 45 minut

 

 

 

 

 

 

 

Tok zajęć.

 

1.Odczytanie hasła z plątaninki literowej jako wprowadzenie do tematu (Opis postaci - załącznik nr 1)

 

2. Zaprezentowanie reprodukcji obrazu T. Makowskiego Dziewczynka w białym   

    kapeluszu (załącznik nr 2)

 

- wyjaśnienie znaczenia  oryginał, kopia, reprodukcja.

   Oryginał - to obraz stworzony przez malarza w swej pierwotnej postaci,   

                       autentyk

   Kopia - odtworzenie obrazu, dzieła sztuki przez innego artystę, malarza

   Reprodukcja – to sfotografowana praca malarza powielona w albumach,  

    czasopismach, książkach itp.

 

  3. Przypomnienie planu opisu postaci (załącznik nr 3)

 

   - czytanie przez dzieci kolejnych punktów planu opisu

   - dopisywanie i zaznaczanie wyrazów potrzebnych do opisania postaci                

     zaprezentowanej na reprodukcji

   - ustne opisywanie postaci przedstawionej na reprodukcji

 

4. Przerwa śródlekcyjna – ćwiczenia wspomagające pisanie

    - punkty na myślenie

    - ćwiczenia naprzemienne

  - leniwe ósemki

     - aktywna ręka

     - rysowanie oburącz

     - pompowanie piętą

 

5.  Pisanie opisu postaci na podstawie planu, bezpośredniej obserwacji

      i  zgromadzonego słownictwa

   

    - samodzielne pisanie opisu lub uzupełnianie tekstu z lukami

      ( załącznik nr 4)

 

6. Odczytanie i sprawdzenie powstałych opisów.

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

 

 

 

 

…………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2

 

 

 

 

 

Załącznik nr 4

 

Uzupełnij tekst.

 

 

Osoba przedstawiona na obrazie to ……………………….. , w wieku 

 

około …………lat.  Ma  ……………………. sylwetkę  i jest średniego

 

……………… . Twarz jej  jest ………………….  i …………………… .

 

Dziewczynka ma …………………………….kolor skóry.

 

Posiada ………………….. włosy i ……………………. oczy. Jej ……………. 

 

nos i ……………………… usta dodają jej uroku.  Lubi ubierać się w

 

…………………….. i kapelusze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin