29 Walentynki.pdf

(2832 KB) Pobierz
212139810 UNPDF
Scenariusze zabaw walentynkowych
Zabawy rozwijające sprawność ruchową
Podaj serce z rąk do rąk
1. Cele:rozwijaniesprawnościikoordynacjiruchowej;
2.Czastrwania:15minut;
3.Rekwizyty:balonikwkształcieserca;
4.Opis:nauczycielprosidzieci,abyustawiłysięwkole,samnatomiast
stajewjegośrodku.Tłumaczyprzedszkolakom,żeichzadaniem
będzierzucaniebalonkiemmiędzysobą,alewtakisposóbbyosoba,
którastoiwśrodkukoła(napoczątkunauczyciel)goniezłapała.
Jeżelijednakjejsiętouda,zamieniasięzosobą,któraniefortunnie
rzuciłabalonikiteraztoona–stojącwśrodkukoła–musizrobić
wszystkożebyznówtrafiłwjejręce.Uwaga:zabawęmożna
zmodyfikować,jeżelidzieci,którychrzutzostałprzechwyconyprzez
osobęznajdującąsięwśrodkukołaniebędąjejzmieniać,aledoniej
dołączać.Wtedyzabawabędziestawałasiętrudniejszazkażdym
kolejnymprzedszkolakiem,któryznajdziesięwśrodkukoła.
www.haribo.com
212139810.024.png 212139810.025.png 212139810.026.png 212139810.027.png 212139810.001.png 212139810.002.png
 
212139810.003.png 212139810.004.png 212139810.005.png 212139810.006.png
Scenariusze zabaw walentynkowych
Zabawy rozwijające sprawność ruchową
Tor przeszkód z serduszkiem
1. Cele:rozwijaniesprawnościikoordynacjiruchowejorazumiejętności
współpracyzpartneremzadania;
2. Czastrwania:30minut;
3. Rekwizyty:balonikiwkształcieserca(po1naparę),dużeklocki,
obręcze,jabłkazprzymocowanymidoogonkównitkami;
4. Opis:nauczycielprosidzieci,abydobrałysięwparyirozdajekażdej
znichpobalonikuwkształcieserca.Tłumaczy,zeichzadaniem
będziepokonaniewalentynkowegotoruprzeszkód,alewtaki
sposób,byprzezcałyczastrwaniawyścigudwieosobytrzymały
balonik.Naznakwychowawcy,którymierzyczas,parykolejno
ruszajązliniistartuiwykonująkolejnezadania:
•przejścieprzezrządobręczy,tak,żebyżadnejznichnieominąć,
•przeskokinadwieżyczkamizdrewnianychklockówlubdużych
klockówLego(wysokośćokoło10cm)takżebyżadnejznichnie
przewrócić,
•ugryzieniewiszącegonanitcejabłkaprzezjednodzieckozpary
(drugiepowinnodbaćoto,bybalonikcałyczasdotykałobuosób).
Zwyciężatapara,którapokonatorprzeszkódwnajkrótszymczasie.
www.haribo.com
212139810.007.png 212139810.008.png 212139810.009.png 212139810.010.png
Scenariusze zabaw walentynkowych
Zabawy rozwijające sprawność ruchową
Zabawa na zakończenie
Walentynkowyquiz
1. Cele:rozwijanieumiejętnościpracywgrupie,pracanadszybkością
odpowiedzi,sprawdzenieznajomościbajek;
2. Czastrwania:20minut;
3. Rekwizyty:balonikiwkształcieserc,tablicalubdużakartkado
zapisywaniawyników;
4. Opis:nauczycielprosidzieci,abypodzieliłysięna3-4osobowe
drużynyizapowiada,żezadaniemkażdejznichbędzie
odpowiedzenienajaknajwiększąliczbępytańzwiązanych
zbohateramiznanychbajek.Drużyna,któraznaodpowiedźmusi
podnieśćdogórybalonik–jeżelizrobitojakopierwszamożeudzielić
odpowiedzi.
Przykładowepytania:
• Kogoobudziłksiążę?
• Jakmanaimięogr,któryzakochałsięwFionie?
• Jakakrólewnamieszkałazsiedmiomakrasnoludkami?
• JaknazywałasięprzyjaciółkaMyszkiMiki?
• WkimzakochałsięOsioł?
• ZkimprzyjaźniłasiępszczółkaMaja?
• Ktozgubiłszklanypantofelek?
.
www.haribo.com
I
212139810.011.png 212139810.012.png 212139810.013.png 212139810.014.png 212139810.015.png 212139810.016.png 212139810.017.png 212139810.018.png 212139810.019.png
www.haribo.com
I ............................................
212139810.020.png 212139810.021.png
www.haribo.com
I ............................................
212139810.022.png 212139810.023.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin