naprawa przełącznika Awaryjnych Laguna 2.pdf

(981 KB) Pobierz
Naprawa przelacznika awaryjnych: opisy do zdj z naprawy po kolei jak ja to robilem pierwszy raz :
zdj1) otwieramy schowek ,zdejmujemy mieszek dzwigni hamulca recznego,oraz mieszek dzwigni
zmiany biegow i mocno pociagamy za krawedz jak na zdj az oslona wyskoczy z zaczepow,ale
ostroznie bo jest w calosci az do gniazda zapalniczki by jej nie zlamac ciagnac do gory zdj2)
podwazona oslona i widac wtyczke przelacznika awaryjnych zaznaczona strzalka,wtyk ma jeden
zaczep ktory trzeba b. mocno wcisnac i wyciagnac wtyczke zdj3) zdj calego przelacznika juz po
wyjeciu,aby go wyjac z gniazda w aucie nalezy wcisnac 4 zaczepy zaznaczone "strzalka 4"
nastepnie sciagamy czerwony kapturek pociagajac do gory nastepnie wyciagamy biala kostke do
gory wciskajac i podwazajac 3 biale zaczepy zaznaczone "strzalka3"(jeden widoczny,pozostale 2 z
drugiej strony) dwoch zaczepow oznaczonych "strzalka 2"nie ruszamy zdj4) tych 2 zaczepow z obu
stron nie wciskamy bo nie sa uchylne zdj 4A i 4B widok czesci stykowej po wyjeciu z obu stron
(jeden zaczep uszkodzony jak sie uczylem rozbierac toto) zdj 5) aby wyjac czesc stykowa z
obudowy nalezy podeprzec dwoma malymi nieostrymi wkretakami w miejscach zaznaczonych
strzlkami i mocno wypchnac styki z obudowy zdj6 kpl czesci wyjetych z obudowy przelacznika zdj
7 winowajca i najwazniejsza czesc,wygieta dzwignia przelacznika typu isostat,jesli tylko wygieta to
ostroznie wyprostowac bo jest ze stopu aluminium,jesli zlamana to teraz konczymy robote i
zamawiamy nowy przelacznik,na zdj wygieta w 2 miejscach -ramie dzwigni i koncowka zdj 8
dzwignia po wyprostowaniu i lekko wygieta do wewnatrz na przyszlosc,wazne by koncowka po
prostowaniu nie miala zadziorow ktore by uszkadzaly kanalek w ktorym porusza sie dzwignia zdj 9
kanalek w ktorym porusza sie dzwignia powinien miec gladkie i nieuszkodzone krawedzie kanalka
zdj 10 przygotowane czesci do zlozenia przelacznika,najpierw wciskamy ROWNOMIERNIE czesc
stykowa z zalozona wyprostowana dzwignia do konca az dwa boczne zaczepy wejda w swoje
okienka zdj 11 czesc biala przed wcisnieciem zdj 12 zakladamy czesc biala lekko podginajac przy
wcisnieciu oba styki na sucho testujemy nasza naprawe ,jak dziala w 100% zakladamy ,jako
ciekawostka ze bez karty nie stychac cykania przekaznika awaryjnych choc chodza normalnie i
migacze blyskaja,po wlozeniu karty slychac cykanie-bo generuje je komputer przez glosnik w
czasie pracy silnika i w pozycji zaplon po wcisnieciu karty-to znalazlem na forum,mam nadz ze
komus pomoze ten opis w naprawie,bo znalazlem tutaj tylko opisy bez zdj,a widzac budowe tego
przelacznika latwiej bedzie sie do niego dobrac i naprawic,POWODZENIA :-)
P.S.
Znalazlem tez opisy ze wystarczy psiknac WD40 itp i zaczyna dzialac,mysle ze to nie tyle olej
tylko cisnienie czysci kanalek kotwiczki z brudu i ta kotwiczka ze sprezynka zaczyna dzialac jak
nalezy,ale smarowanie plastiku to blad,do tlustego szybko przylega brud i kurz ,raz ze zakituje ten
mechanizm brudem ,a dwa ten kit bedzie dzialal jak pasta scierna i wytrze kotwiczke lub jej
kanalek
Wg mni e bez rozbierania trzeba sprobowac zdjac czerwony kapturek i przedmuchac od gory
przelacznik sprezonym powietrzem,jak wydmucha z kanalka brudy i pomoze to moze sie obejdzie
bez rozbierania przelacznika.
Załączo ne miniatury
991261454.020.png 991261454.021.png 991261454.022.png 991261454.023.png 991261454.001.png
 
991261454.002.png 991261454.003.png 991261454.004.png 991261454.005.png 991261454.006.png 991261454.007.png 991261454.008.png 991261454.009.png 991261454.010.png 991261454.011.png 991261454.012.png 991261454.013.png 991261454.014.png 991261454.015.png 991261454.016.png
 
991261454.017.png 991261454.018.png 991261454.019.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin