Wyjęcie oraz wymiana licznika - zegarów w Laguna 2.pdf

(1199 KB) Pobierz
Witajcie !!
Dziś rano otrzymałem piękny „nowy” licznik zamówiony od Dzikiego
Odrazu podziękowania ślę dla Ciebie Dziki za tak szybką wysyłkę i dostawę
Jako że nie mogłem się powstrzymać – już popołudniu zabrałem się za montaż !!
I muszę powiedzieć że po zamontowaniu byłem mile zdziwiony.
A mianowicie wiedziałem, że miał to być „anglik” (czyli Clip -> zmiany z mil i galonów na
kilometry i litry oraz inne parametry na europejskie + korekta przebiegu i wykasowanie błędu
ręcznego hamulca elektrycznego … aha i regulacja wskazówek – bo były zdjęte)
…. Aaaale jakie mnie zdziwienie wzięło -> już po podłączeniu - jak się okazało - wyświetliło mi się
wszystko w europejskich miarach i po angielsku oczywiście !!! Super
Zostaje tylko usunięcie błędu ręcznego i korekta przebiegu
(noooo i kiedyś zakup tarczy europejskiej tylko z „kilometrami”)
…PS: Na starym liczniku miałem przejechane 169tyś. a na nowym jest 225tyś.
kurka
naciachałem sporo kilosów przez ten dzień
trza poprawić
Teraz zabawa !!
Na pierwszej fotce widać mój stary zegar – najzwyklejszy jaki był montowany w Lalkach
generacji II-giej.
A dalej już nowy nabytek – wersja „sportowa” - czyli „na bogato”
(z dużym
wyświetlaczem/komputerkiem).
Zaczynamy oczywiście od odpięcia klemy od akumulatora.
Następnie odpinamy panel z guzikiem od ESP i gadaczki i czegoś tam jeszcze
(jest na wcisk więc czymś płaskim podważamy)
991260198.028.png 991260198.029.png 991260198.030.png 991260198.031.png 991260198.001.png 991260198.002.png 991260198.003.png 991260198.004.png 991260198.005.png 991260198.006.png 991260198.007.png 991260198.008.png
Dalej odchylamy kierownicę na MAX w dół i MAX do siebie i możemy zablokować. (pomoże to w
dalszych pracach)
Odkręcamy 2 śruby pod spodem kierownicy aby zdjąć górną część obudowy kolumny.
(śruby torx-20)
I odczepiamy górę obudowy.
Teraz wkładamy coś bardzo płaskiego pomiędzy obudowę zegarów a daszek i delikatnie
wyciskamy/wysuwamy ku dołowi/do siebie właśnie tę wnękę zegarów - spokojnie - daszek się nie
rusza.
Razem z wnęką wyciągamy górną część obudowy kolumny kier. (są ze sobą połączone elastycznym
materiałem - 3 wciskami)
Aby było łatwiej wszystko wyjąć na zewnątrz – proponuję odpiąć te 3 wciski (czerwone strzałki) –
idzie łatwo.
Przyszedł czas na licznik.
Tu sprawa banalna – Wystarczy odkręcić jedną śrubkę pod licznikiem (torx-20)
A następnie odczepić do siebie - najpierw z prawej strony u góry taki zawias (czerwona strzałka ->
spokojnie nic się nie połamie) a dalej wysunąć sam licznik lekko w prawo (wyskoczy w ten sposób
z identycznego mocowania lewego )
Na koniec ostrożnie wyjmując – odczepić 2 wtyczki z licznika poprzez przesunięcie takich
malutkich wajch (takie charakterystyczne wtyczki dla Renault)
991260198.009.png 991260198.010.png 991260198.011.png 991260198.012.png 991260198.013.png 991260198.014.png
I to by było na tyle
Teraz można bawić się z licznikiem, zmieniać podświetlenie, naprawiać, zamieniać liczniki na inne
itp.
A składanie – identycznie lecz w przeciwnej kolejności.
Czyli:
Podpięcie kabli, wsadzenie licznika w te 2 zawiasy i przykręcenie, włożenie obudowy licznika i
kierownicy i spięcie ich razem, dopasowanie wszystkiego i skręcenie obudowy kolumny z dolną,
oraz wsadzenie panelu przycisków.
Oczywiście zanim poskładamy można po podłączeniu kabli podłączyć na chwilę akumulator i
sprawdzić czy liczniki działają i czy wszystko co robiliśmy z nimi jest ok.
(fota trochu ruszona
)
A i znalazłem coś śmiesznie dziwnego w obudowie kolumny kierownicy - ktoś zostawił pamiątkę z
ostatnich zabaw
(był to wbity w obudowę nóż tapicerski - a raczej jego ostrze - i to wcale nie mała złamana
końcówka
)
.........
FILMY:
A tu małe pokazówki z testu liczników przed kalibracją wskazówek i po kalibracji – już
zamontowanych !!
(aha i tam widać wyskakujący błąd elektrycznego hamulca ręcznego – mam zwykły
)
991260198.015.png 991260198.016.png 991260198.017.png 991260198.018.png 991260198.019.png 991260198.020.png 991260198.021.png 991260198.022.png 991260198.023.png 991260198.024.png
(trochu pomieszałem opis z tym prędkościomierzem
)
ps: polecam 2 ładne manuale na podobny temat - również jest tam poruszany tematu wyjęcia
licznika, ale bardziej zwróciłbym uwagę na rozbiórkę samego licznika w celach wymiany
podświetlenia, czy naprawy błędu ładowania akumulatora
991260198.025.png 991260198.026.png 991260198.027.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin