Po prostu Flash MX 2004.pdf

(2324 KB) Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Po prostu
SPIS TRECI
Flash MX 2004
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Katherine Ulrich
T³umaczenie: Tomasz Machnik
ISBN: 83-7361-467-2
Format: B5, stron: 712
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Podobnie jak wszystkie ksi¹¿ki z serii „Po prostu…”, równie¿ ta ma na celu wyrwanie
Ciê z trybu pasywnego czytania i zachêcenie do rozpoczêcia pracy z programem.
Æwiczenia zawarte w ksi¹¿ce ucz¹ obs³ugi funkcji programu Flash.
Ksi¹¿ka jest przeznaczona zarówno dla pocz¹tkuj¹cych u¿ytkowników
programu, jak i dla rednio zaawansowanych projektantów.
Pocz¹tkowe rozdzia³y odkrywaj¹ podstawy tworzenia elementów graficznych
z wykorzystaniem unikalnego zbioru narzêdzi rysowniczych programu Flash.
Nastêpnie nauczysz siê przekszta³caæ elementy graficzne w animacjê.
Potem poznasz sposoby tworzenia elementów interfejsu u¿ytkownika, na przyk³ad
przycisków. Aby uczyniæ zawartoæ strony interaktywn¹, u¿yjesz panelu Behaviors
do „napisania” podstawowych skryptów w jêzyku ActionScript. W ksi¹¿ce znajduj¹ siê
te¿ informacje o imporcie ró¿nych plików spoza programu Flash — czyli utworzonych
w innych aplikacjach: grafik, dwiêków i klipów wideo -- oraz ich przetwarzania.
Zamieszczono tak¿e przegl¹d nowych narzêdzi edycyjnych. Na koniec nauczysz siê
korzystaæ z funkcji Publish, czyli tworzyæ kod HTML, który jest potrzebny do
umieszczania filmów Flasha na stronach WWW.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
946131930.024.png 946131930.025.png 946131930.026.png 946131930.027.png 946131930.001.png 946131930.002.png 946131930.003.png 946131930.004.png 946131930.005.png 946131930.006.png 946131930.007.png 946131930.008.png 946131930.009.png 946131930.010.png 946131930.011.png 946131930.012.png 946131930.013.png
 
Spis treci
Spis treci
Wstp
13
Rozdział 1. rodowisko programu Flash 25
Podstawy działania programu Flash..........................................................26
Praca z dokumentami Flasha.....................................................................30
Praca z szablonami dokumentów..............................................................33
rodowisko edycyjne programu Flash......................................................36
Panel Timeline...........................................................................................37
Wła%ciwo%ci dokumentu ...........................................................................40
Zastosowanie siatki ...................................................................................45
Korzystanie z linijek i prowadnic..............................................................47
Opcja przyci+gania obiektów....................................................................50
Panel Tools................................................................................................55
Ogl+danie grafik w ró-nym powi.kszeniu................................................57
Panele........................................................................................................60
Praca ze zgrupowanymi panelami.............................................................63
Dostosowanie rozkładu paneli...................................................................66
Panel Property Inspector ...........................................................................68
Korzystanie z panelu pomocy ...................................................................72
Dostosowanie skrótów klawiaturowych....................................................78
Rozdział 2. Tworzenie prostych grafik 83
Panel narz.dziowy.....................................................................................84
Zastosowanie narz.dzia Line ....................................................................85
Ustawianie atrybutów obrysu....................................................................87
Ustawianie atrybutów wypełnienia...........................................................91
Korzystanie z narz.dzi kształtów geometrycznych...................................93
U-ywanie narz.dzia Pencil .......................................................................99
Zastosowanie narz.dzia Pen — linie proste............................................102
Zastosowanie narz.dzia Pen — odcinki krzywej....................................105
Zastosowanie narz.dzia Paint Bucket.....................................................108
5
946131930.014.png 946131930.015.png 946131930.016.png 946131930.017.png
Spis treci
Praca z narz.dziem Brush w trybie Normal............................................110
Korzystanie z narz.dzia Text..................................................................114
Praca z tekstem pionowym......................................................................116
Ustawianie atrybutów tekstu...................................................................118
Ustawianie atrybutów akapitu.................................................................125
Oddzielne łamanie tekstu ........................................................................129
Rozdział 3. Modyfikowanie prostych grafik 131
Ustawianie preferencji zaznaczania ........................................................132
Zaznaczanie linii narz.dziem Selection ..................................................133
Zaznaczanie wypełnie; narz.dziem Selection........................................135
Zastosowanie zaznaczenia prostok+tnego...............................................136
Zastosowanie narz.dzia Lasso .................................................................137
Usuwanie zaznaczenia elementów..........................................................139
Manualna zmiana pozycji elementów.....................................................140
Numeryczne pozycjonowanie elementów...............................................142
Podstawowe czynno%ci edycyjne
— wycinanie, kopiowanie, wklejanie ...................................................143
Edycja istniej+cych elementów ze wspomaganiem programu................145
Przesuwanie w.złów ko;cowych narz.dziem Selection..........................147
Przesuwanie punktów narz.dziem Subselection.....................................148
Kształtowanie krzywych narz.dziem Selection......................................150
Kształtowanie krzywych narz.dziem Subselection.................................152
Konwertowanie, usuwanie i wstawianie w.złów....................................154
Kształtowanie wypełnie; ........................................................................157
Zmienianie rozmiaru elementów graficznych.........................................159
Orientacja elementów graficznych..........................................................163
Zniekształcanie elementów graficznych .................................................167
Zmiana obwiedni zaznaczonych elementów...........................................170
Modyfikowanie obrysów.........................................................................172
Zastosowanie narz.dzia Eraser w trybie Normal....................................176
Zastosowanie modyfikatora Faucet.........................................................177
Modyfikowanie kolorów wypełnienia.....................................................178
Tworzenie jednolitych kolorów — panel Color Mixer...........................180
Tworzenie nowych gradientów................................................................184
Tworzenie palet kolorów.........................................................................189
6
946131930.018.png 946131930.019.png
 
Spis treci
Praca z gradientami.................................................................................192
Modyfikowanie przypisanych gradientów..............................................194
Przenoszenie atrybutów z jednego elementu graficznego do innego......197
Konwertowanie linii na wypełnienia.......................................................198
Rozdział 4. Skomplikowane grafiki w jednej warstwie 201
Zrozumie@ grupowanie............................................................................204
Praca ze zgrupowanymi elementami.......................................................205
Kontrolowanie kolejno%ci wy%wietlania .................................................207
Edycja grup .............................................................................................209
Wyrównywanie elementów.....................................................................212
Praca z narz.dziem Brush z wykorzystaniem
skomplikowanych trybów malarskich...................................................215
Tryby pracy narz.dzia Eraser..................................................................219
Przypisywanie gradientów kształtom wielocz.%ciowym ........................222
Rozdział 5. Grafiki umieszczone na wielu warstwach 225
Funkcje dotycz+ce warstw dost.pne w oknie Timeline ..........................226
Tworzenie i usuwanie warstw.................................................................227
Kontrolowanie warstw i folderów...........................................................230
Ustawianie wła%ciwo%ci warstwy w oknie Timeline...............................236
Kontrolowanie wy%wietlania warstwy w oknie Timeline .......................240
Okre%lanie kolejno%ci warstw..................................................................241
Organizowanie warstw w folderach........................................................242
Praca z grafikami w ró-nych warstwach.................................................245
Wycinanie i wklejanie pomi.dzy warstwami..........................................247
Rozmieszczanie elementów graficznych w warstwach...........................250
Praca z warstwami prowadz+cymi ............................................................251
Praca z warstwami maskuj+cymi ............................................................253
Rozdział 6.
Zapisywanie i ponowne wykorzystanie elementów graficznych 259
Okno Library...........................................................................................260
Widoki okna Library...............................................................................263
Hierarchia biblioteki................................................................................265
Konwertowanie grafik na symbole..........................................................268
Tworzenie nowych symboli od podstaw.................................................272
Zastosowanie odwoła; do symboli .........................................................275
Modyfikowanie odwoła; do symboli......................................................277
7
946131930.020.png 946131930.021.png
 
Spis treci
Tworzenie symboli statycznych poprzez efekty linii czasu ....................281
Wymiana jednego odwołania do symbolu na inne..................................289
Edycja symboli głównych.......................................................................291
Modyfikacja efektów linii czasu ..............................................................294
Powielanie symboli głównych.................................................................298
Usuwanie symboli głównych ..................................................................299
Konwersja odno%ników symboli na grafiki.............................................301
Kopiowanie symboli pomi.dzy filmami.................................................302
Tworzenie współu-ytkowanych bibliotek...............................................304
Zastosowanie symboli czcionek................................................................312
Rozdział 7. Animacja poklatkowa 315
Korzystanie z linii czasu..........................................................................316
Tworzenie klatek kluczowych.................................................................319
Tworzenie mi.dzyklatek .........................................................................324
Zaznaczanie klatek..................................................................................326
Manipulowanie klatkami jednej warstwy................................................329
Usuwanie klatek......................................................................................334
Tworzenie prostej animacji poklatkowej ................................................338
Podgl+d akcji...........................................................................................341
Tworzenie płynnej animacji....................................................................344
Tryb Onion Skin......................................................................................347
Edycja wielu klatek.................................................................................350
Parametr Frame Rate...............................................................................352
Zró-nicowana szybko%@ animacji............................................................353
Rozdział 8. Animacja oparta na uzupełnianiu klatek
355
Stworzenie animacji odbijaj+cej si. piłki
z wykorzystaniem procesu uzupełniania ruchu.....................................356
Dodawanie klatek kluczowych do uzupełnienia ruchu ...........................360
Animowanie efektów kolorystycznych...................................................361
Animowanie grafik zmieniaj+cych rozmiar ............................................362
Obracanie grafik......................................................................................364
Przesuwanie grafik po liniach prostych...................................................367
Przesuwanie grafik po %cie-ce.................................................................370
Orientacja grafik na %cie-ce ruchu ..........................................................374
Zmiana szybko%ci uzupełniania...............................................................376
Pomoc przy tworzeniu uzupełniania ruchu .............................................378
8
946131930.022.png 946131930.023.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin