GAŹNIK
W motocyklu mz es 250/1 zastosowano gaźnik BVF-dwudźwigniowy z przepustnicą cylindryczną i wielootworowym rozpylaczem, jest zamocowany w górnej połowie obudowy skrzyni przekładniowej - pod pokrywą ołonową. Gaźnik we wszystkich trzech typach es (175,250,300cm) mają identyczną konstrukcję, a różnią się jedynie średnicami przepustów. Ustawienie przepustnicy gaźnika, a zarazem ilości obrotów silnika, są regulowane rączką pokrętną na prawym ramieniu kierownicy. Jednocześnie na prawym ramieniu kierownicy jest umieszczona dźwignia regulacji dopływu powietrza. Przez jej zamkniecie uzyskuje się odpowiednio bogatą mieszankę ułatwiającą rozruch zimnego silnika. Po okresie docierania, dyszy głównej się nie wymienia. Tylko iglicę średnich obrotów można w razie potrzeby przestawić o jeden karb wyżej-np. w wypadku dzwonienia silnika z powodu paliwa. Od stanu gaźnika i jego wyregulowania zależy moc silnika, oszczedne zużycie paliwa, oraz łatwy rozruch. Zwiększona ilośćpaliwa opóźnia jego spalanie się, podobnie jak jazda na późnym zapłonie = spadkowi mocy i zwiekszonemu zużyciu paliwa. Zbyt mała ilość paliwa objawia się "stukaniem paliwowym" tzw. zakłuceniem ubocznym. Samozapłon zaczyna sie przed ZZ i świeca nie musi inicjować zapłonu, bo silnik nawet przy wyłączonym zapłonie nadal pracuje. Związane z tym przegrzanie silnika doprowadza do "złapania tłoka"W związku z tym przypuszczam, że każdego szczególnie zaineresuje sposób regulacji gaźnika i jego oczyszczanie, co też poniżej opisze.Chcąc dostać się do gażnika należy zdjąć jego osłonę, odłączyć przewód paliwa, odkrecić karbowaną nakretkę obudowy gaźnika i rozluźnić nakretkę szczelinową. Po wyjęciu przepustnicy cylindrycznej i zdjeciu przykrywy uzyskuje sie całkowity dostęp do gaźnika. Po rozluźnieniu ściągaczy pierścieniowych z przodu i z tyłu gaźnika, można go odjąć od króćca ssania.Zanieczyszczenia przedostawające się do gaźnika w pierwszym rzędzie osadzają się w komorze pływakowej, którą trzeba dobrze wymyć w benzynie. Następnie wykręcić dyszę jałowych obrotów i główną, oraz śrubę ...
kozac330