GAŹNIK.doc

(24 KB) Pobierz

GAŹNIK

 

 W  motocyklu  mz es 250/1  zastosowano  gaźnik BVF-dwudźwigniowy z przepustnicą  cylindryczną  i wielootworowym 
rozpylaczem,  jest   zamocowany  w   górnej  połowie   obudowy   skrzyni  przekładniowej - pod pokrywą ołonową. Gaźnik we 
wszystkich   trzech  typach  es  (175,250,300cm) mają  identyczną konstrukcję, a różnią się jedynie średnicami przepustów.    
Ustawienie    przepustnicy   gaźnika,  a  zarazem   ilości   obrotów   silnika,  regulowane rączką pokrętną na prawym ramieniu 
kierownicy. Jednocześnie  na   prawym  ramieniu  kierownicy  jest umieszczona dźwignia regulacji dopływu powietrza. Przez jej 
zamkniecie uzyskuje się odpowiednio bogatą mieszankę ułatwiającą rozruch zimnego silnika.
       Po okresie docierania, dyszy głównej się nie wymienia. Tylko iglicę średnich obrotów można w razie potrzeby przestawić o 
jeden karb wyżej-np. w wypadku dzwonienia silnika z powodu paliwa.
       Od stanu gaźnika i jego wyregulowania zależy moc silnika, oszczedne zużycie paliwa, oraz łatwy rozruch. Zwiększona ilość
paliwa opóźnia jego spalanie się, podobnie jak jazda na późnym zapłonie = spadkowi mocy i zwiekszonemu zużyciu paliwa. Zbyt 
mała ilość paliwa objawia się "stukaniem paliwowym" tzw. zakłuceniem ubocznym. Samozapłon zaczyna sie przed ZZ i świeca 
nie musi inicjować zapłonu, bo silnik nawet przy wyłączonym zapłonie nadal pracuje. Związane z tym przegrzanie silnika 
doprowadza do "złapania tłoka"
W związku z tym przypuszczam, że każdego szczególnie zaineresuje sposób regulacji gaźnika i jego oczyszczanie, co też 
poniżej opisze.
Chcąc dostać się do gażnika należy zdjąć jego osłonę, odłączyć przewód paliwa, odkrecić karbowaną nakretkę obudowy gaźnika 
i rozluźnić nakretkę szczelinową.  Po  wyjęciu  przepustnicy cylindrycznej i zdjeciu przykrywy uzyskuje sie całkowity dostęp do 
gaźnika. Po rozluźnieniu ściągaczy pierścieniowych z przodu i z tyłu gaźnika, można go odjąć od króćca ssania.
Zanieczyszczenia przedostawające się do gaźnika w pierwszym rzędzie osadzają się w komorze pływakowej, którą trzeba dobrze 
wymyć w   benzynie. Następnie  wykręcić  dyszę jałowych obrotów i główną, oraz śrubę ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin