POZIOM POZNAWCZY obserwacja.doc

(71 KB) Pobierz

ARKUSZ OBSERWACYJNY ROZWOJU DZIECKA – NA POZIOMIE POZNAWCZYM

 

Nazwisko i imię dziecka……………………….………………  wiek………. rok w przedszkolu……..

 

 

Wskaźniki rozwojowe

Pierwsza obserwacja

Druga obserwacja

Trzecia obserwacja

1. Podaje swoje imię, nazwisko, pokazuje, mówi ile ma lat

 

 

 

 

2. Potrafi powiedzieć, gdzie mieszka

 

 

 

3. Wskazuje i nazywa części ciała ( w jaki sposób)

 

 

 

 

4. Zna przeznaczenie przedmiotów codziennego użytku

 

 

 

5. Rozpoznaje i nazywa wybrane owoce i warzywa

 

 

 

 

6. Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta

 

 

 

 

7. Rozpoznaje i nazywa takie same kolory (jakie?)

 

 

 

 

8. Rozróżnia aktualną porę roku

 

 

 

9. Zna cechy pór roku (potrafi przyporządkować do danej pory roku ilustrację )

 

 

 

10. Wyodrębnia przedmioty według cech jakościowych – porządkuje, klasyfikuje według jednej, więcej cech

 

 

 

11. Zlicza przedmioty, obrazki w zakresie…

 

 

 

12. Porównuje liczebność zbiorów: dużo, mało

 

 

 

13. Dobiera pary jednakowych obrazków, przedmiotów, figur

 

 

 

14. Obserwuje i dostrzega przedmioty, sytuacje w najbliższym otoczeniu, rozpoznaje i określa je

 

 

 

15. Rozróżnia i wskazuje figury geometryczne (jakie?) – do pary (według wzoru, bez wzoru, na podstawie nazwy, obok wzoru)

 

 

 

16. Wyszukuje przedmioty, figury ( w najbliższym otoczeniu, na obrazku)

 

 

 

17. Układa przedmioty, obrazki, figury według poleceń nauczyciela

 

 

 

18. Układa proste ciągi rytmiczne (rozumie ich stałość) według zaproponowanego schematu (dwa elementy, więcej)

 

 

 

19. Układa proste budowle z klocków, figur (pociąg, wieża, konstrukcje przestrzenne

 

 

 

 

20. Układa proste historyjki (co najpierw, co potem) dwa obrazki, więcej (ile?), rodzaj złożoności

 

 

 

 

21. Łączy proste czynności i ich skutki

 

 

 

22. Dostrzega istotne różnice między przedmiotami, obrazkami (wskazuje, poprawia)

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin