Tema-tyka
Blok tematyczny, zajęcia całodniowe
Sfera aktywności
Co można zoba-czyć latem na łące i w lesie
4.06.-16.06.
Kwiaty rosną- kwiaty więdną”
- zabawa ruchowa z elementem skłonu.
„ W letni dzień”- na podstawie opowiadania H. Zdzitowieckiej
utrwalenie znajomości zwierząt żyjących w lesie.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w ogrodzie przedszkolnym z elementami współzawodnictwa.
„Wąchamy kwiatki” – ćwiczenia oddechowe.
„Ślimak” –zabawa ruchowa (ćwiczenie mięśni brzucha)
„Kwiaty na łące” –malowanie farbami.
„Łąka” –zabawy rytmiczno- ruchowe z piosenką (płyta nr 2 „Wesoła Szkoła”).
„Co wiemy o łące i lesie?” – rozwiązywanie zagadek o tematyce przyrodniczej.
„Zające na łące” –zabawa ruchowa.
„Gdzie jest więcej, gdzie mniej?” – porównywanie liczebności zbiorów (mieszkańców łąki) w zakresie 6.
„Pracowite pszczoły i mrówki”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych (opracowanie własne).
„Biedronki i ślimaki” –ćwiczenia graficzne.
„Kwiaty i dmuchawce (J. Jastrząb „Gry i zabawy...s. 116”) – zabawa ruchowa.
„Lato na łące” – na podstawie wiersza A. Moskala „Letnia łąka” ćwiczenia dźwiękonaśladowcze. Kształtowanie pojęcia: owady.
„Zagadki matematyczne” – liczenie, porównywanie.
„Słuchamy odgłosów lasu” – zabawa relaksacyjna.
„Pszczoły”- wykonanie z rolki po papierze toaletowym.
Zabawa z wykorzystaniem wykonanych pszczółek.
„Owady i ich cienie” –ćwiczenie spostrzegawczości.
„Letnie rymowanki” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem zagadek.
„Nad strumykiem” – inscenizacja utworu W. Badalskiej „Dla kogo piosenka”.
„Zagadki obrazkowo – ruchowe ”- pokazywanie ruchem oglądanych obrazków związanych tematycznie z łąką.
„Podziemne kryjówki zwierząt” – poznanie zwierząt żyjących pod ziemią, uświadomienie dzieciom, że życie toczy się również pod ziemią.
„Kret w labiryncie” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania
Na podstawie wiersza D. Gellner „Motyle z nad łąki”, wypowiedzi dziecina temat wyglądu motyli, ich kolorów, wzorów na skrzydłach, rozumienie pojęcia „symetryczny wzór”.
zdrowotna
społeczna
językowa
przyrodnicza
plastyczna
muzyczna
matematyczna
techniczna
ruchowa
graficzna
Dziecko:
-pokazuje swoim ciałem kwiaty, które rosną i więdną
-wie, dlaczego dzieci poszły do lasu, co w nim zobaczyły,
wie, dlaczego niektóre zwierzęta mają kolory mało widoczne
-sprawnie i szybko wykonuje ćwiczenia pokazane przez nauczycielkę
-naśladuje wąchanie kwiatów
-naśladuje ślimaka pokazującego rogi, ślimaka odpoczywającego i ślimaka spacerującego
-przedstawia farbami kwiaty na łące
-bawi się wykonując rytmicznie ruchy przy muzyce
-rozwiązuje zagadki o tematyce związanej tematycznie z życiem zwierząt w lesie i na łące
-porównuje utworzone przez siebie zbiory mieszkańców łąki, przelicza ich elementy
-naśladuje ruchem zachowanie pszczół: królowej, robotnic, trutni i mrówek
-kończy rysować biedronki i ślimaki wg wzoru
-spaceruje, naśladując zrywanie kwiatów, wąchanie i zdmuchiwanie nasion dmuchawca
-naśladuje to, „co piszczy w trawie”, wie, co znaczy słowo owady, nazywa owady występujące w wierszu
-potrafi rozwiązywać zagadki
matematyczne o tematyce przyrodniczej
-słucha nagranych na płycie odgłosów lasu, rozpoznaje je i niektóre z nich naśladuje
-wykonuje pszczołę wg prezentowanych przez nauczycielkę kolejnych czynności
-łączy owady z ich cieniem
-dopowiada ostatnie słowo rymujące się z poprzednimi, a będące rozwiązaniem zagadki
-rozpoznaje i nazywa zwierzęta, które przyszły nad strumyk, wie jak należy zachować się w lesie, dostrzega piękno przyrody, mówi o swoich marzeniach, domyśla się marzeń zwierząt
-potrafi uchem pokazać treść obrazka
-wie, że życie toczy się także pod ziemią, zna niektóre zwierzęta, które żyją pod ziemią
-naśladuje zachowanie kreta
przechodząc pod przeszkodami
-porównuje wygląd motyli, dostrzega symetryczne wzory na ich skrzydłach, rozumie pojęcie „symetryczny wzór”.
edzia1603