Co można zoba-czyć latem na łące i w lesie.doc

(38 KB) Pobierz
Data

Tema-tyka

Blok tematyczny, zajęcia całodniowe

Sfera aktywności

Cele operacyjne

Co można zoba-czyć latem na łące i w lesie

4.06.-16.06.

Kwiaty rosną- kwiaty więdną”

- zabawa ruchowa z elementem skłonu.

 

„ W letni dzień”- na podstawie opowiadania H. Zdzitowieckiej

utrwalenie znajomości zwierząt żyjących w lesie.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w ogrodzie przedszkolnym  z elementami współzawodnictwa.

 

„Wąchamy kwiatki” – ćwiczenia oddechowe.

 

„Ślimak” –zabawa ruchowa (ćwiczenie mięśni brzucha)

 

„Kwiaty na łące” –malowanie farbami.

 

„Łąka” –zabawy rytmiczno- ruchowe  z  piosenką (płyta nr 2 „Wesoła Szkoła”).

 

„Co wiemy o łące i lesie?” – rozwiązywanie zagadek o tematyce przyrodniczej.

 

„Zające na łące” –zabawa ruchowa.

 

„Gdzie jest więcej, gdzie mniej?” – porównywanie liczebności zbiorów (mieszkańców łąki) w zakresie 6.

 

„Pracowite pszczoły i mrówki”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych (opracowanie własne).

 

„Biedronki i ślimaki” –ćwiczenia graficzne.

 

„Kwiaty i dmuchawce (J. Jastrząb „Gry i zabawy...s. 116”) – zabawa ruchowa.

 

„Lato na łące” – na podstawie wiersza A. Moskala „Letnia łąka” ćwiczenia dźwiękonaśladowcze. Kształtowanie pojęcia: owady.

 

„Zagadki matematyczne” – liczenie, porównywanie.

 

„Słuchamy odgłosów lasu” – zabawa relaksacyjna.

 

„Pszczoły”- wykonanie z rolki po papierze toaletowym.

Zabawa z wykorzystaniem wykonanych pszczółek.

 

„Owady i ich cienie” –ćwiczenie spostrzegawczości.

 

„Letnie rymowanki” – zabawa dydaktyczna  z wykorzystaniem zagadek.

 

„Nad strumykiem” – inscenizacja utworu W. Badalskiej „Dla kogo piosenka”.

 

„Zagadki obrazkowo – ruchowe ”- pokazywanie ruchem oglądanych obrazków związanych tematycznie z łąką.

 

„Podziemne kryjówki zwierząt” – poznanie zwierząt żyjących pod ziemią, uświadomienie dzieciom, że życie toczy się również pod ziemią.

 

„Kret w labiryncie” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania

 

Na podstawie wiersza D. Gellner „Motyle z nad łąki”, wypowiedzi  dziecina temat wyglądu motyli, ich kolorów, wzorów na skrzydłach, rozumienie pojęcia „symetryczny wzór”.

 

 

 

 

 

zdrowotna

 

 

społeczna

językowa

przyrodnicza

 

 

zdrowotna

 

 

 

językowa

zdrowotna

 

zdrowotna

 

 

plastyczna

 

muzyczna

 

 

językowa

przyrodnicza

 

 

zdrowotna

 

matematyczna

 

 

 

 

zdrowotna

 

 

 

plastyczna

 

 

zdrowotna

 

 

 

językowa

przyrodnicza

 

 

 

matematyczna

 

 

zdrowotna

przyrodnicza

 

techniczna

ruchowa

 

 

 

przyrodnicza

graficzna

 

językowa

przyrodnicza

 

 

językowa

przyrodnicza

społeczna

 

językowa

społeczna

przyrodnicza

 

 

przyrodnicza

językowa

 

 

 

zdrowotna

 

 

językowa

przyrodnicza

matematyczna

 

 

 

 

 

Dziecko:

-pokazuje swoim ciałem kwiaty, które rosną i więdną

-wie, dlaczego dzieci poszły do lasu, co w nim zobaczyły,

wie, dlaczego niektóre zwierzęta mają kolory mało widoczne

-sprawnie i szybko wykonuje ćwiczenia pokazane przez nauczycielkę

 

-naśladuje wąchanie kwiatów

 

 

-naśladuje ślimaka pokazującego rogi, ślimaka odpoczywającego i ślimaka spacerującego

-przedstawia farbami kwiaty na łące

-bawi się wykonując rytmicznie ruchy przy muzyce

-rozwiązuje zagadki o tematyce związanej tematycznie z życiem zwierząt w lesie i na łące

 

-porównuje utworzone przez siebie zbiory mieszkańców łąki, przelicza ich elementy

 

-naśladuje ruchem zachowanie pszczół: królowej, robotnic, trutni i mrówek

 

-kończy rysować biedronki i ślimaki wg wzoru

 

-spaceruje, naśladując zrywanie kwiatów, wąchanie i zdmuchiwanie nasion dmuchawca

-naśladuje to, „co piszczy w trawie”, wie, co znaczy słowo owady, nazywa owady występujące w wierszu

 

-potrafi rozwiązywać zagadki

matematyczne o tematyce przyrodniczej

-słucha nagranych na płycie odgłosów lasu, rozpoznaje je i niektóre z nich naśladuje

-wykonuje pszczołę wg prezentowanych przez nauczycielkę kolejnych czynności

 

-łączy owady z ich cieniem

 

 

-dopowiada ostatnie słowo rymujące się z poprzednimi, a będące rozwiązaniem  zagadki

-rozpoznaje i nazywa zwierzęta, które przyszły nad strumyk, wie jak należy zachować się w lesie, dostrzega piękno przyrody, mówi o swoich marzeniach, domyśla się marzeń zwierząt

-potrafi uchem pokazać treść obrazka

-wie, że życie toczy się także pod ziemią, zna niektóre zwierzęta, które żyją pod ziemią

 

-naśladuje zachowanie kreta

przechodząc pod przeszkodami

-porównuje wygląd motyli, dostrzega symetryczne wzory na ich skrzydłach, rozumie pojęcie „symetryczny wzór”.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin