Przyszły długie ciepłe dni.doc

(41 KB) Pobierz

Przyszły długie ciepłe dni

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

„Kwiaty rosną- kwiaty więdną”

- zabawa ruchowa z elementem skłonu

 

 

„Lato przychodź  - czekamy” –utrwalenie znajomości charakterystycznych cech lata na podstawie wiersza pt. „Walizka pełna przygód”(Przewodniks.104)

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w ogrodzie przedszkolnym  z elementami współzawodnictwa.

 

społeczna

językowa

przyrodnicza

 

 

 

 

zdrowotna

Dziecko:

-posługuje się określeniami: pór roku, dziś, jutro,  porami dnia, nazwami dni tygodnia, zna różne sposoby odmierzania czasu

 

-sprawnie i szybko wykonuje ćwiczenia pokazane przez nauczycielkę

Utrwalanie tańca -Polonez oraz innych wspólnie przygotowanych form na zakończenie roku szkolnego.

 

„Zegary i zegarki” – uzupełnianie godzin na tarczy zegara. Wykorzystanie  wiersza „Kogut i budzik” (P. s.109) Praca z k. s.69

 

Dziecko:

-zna rytm, kroki, układ taneczny Poloneza oraz recytuje wiersze

 

 

-nazywa zegary, określa godziny na tarczy zegarowej, nalepia napis i pisze go po  śladzie 

„Wąchamy kwiatki” – ćwiczenia oddechowe.

 

 

„Hej, lato, lato!” – wprowadzenie i nauka piosenki (Przewodnik s.110), zabawy rytmiczno- ruchowe  z  piosenką.

 

„Kwiaty na łące” –malowanie farbami. Doskonalenie sprawności i umiejętności plastycznych.

muzyczna

 

 

 

 

 

plastyczna

 

 

-zna melodię i słowa nowej piosenki, bawi się wykonując rytmicznie ruchy przy muzyce

 

 

-przedstawia farbami kwiaty na łące, wykorzystuje poznaną gamę barw, tworzy kolory pochodne

„Co kiedy robimy?” –utrwalenie  umiejętności określania pory dnia, dopasowywanie zdań do obrazków przedstawiających  do odpowiednią porę dnia (K. s. 70)

 

Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym  -z piłką i krążkami (w małych  zespołach).

-wypowiada się na temat treści obrazków, określa porę dnia, poprawnie odczytuje napisy, dba o estetykę pracy

 

 

 

 

 

-  przestrzega  zawartych umów

w  i  reguł bezpiecznej zabawy

„Zające na łące” –zabawa ruchowa.

 

 

 

„Gdzie jest więcej, gdzie mniej?” – porównywanie liczebności zbiorów (mieszkańców łąki) w zakresie 10.

 

„Pracowite pszczoły i mrówki”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych (opracowanie własne).

matematyczna

 

 

 

 

zdrowotna

-porównuje utworzone przez siebie zbiory mieszkańców łąki, przelicza ich elementy w zakresie 10, wykonuje działania matematyczne (dodawanie i odejmowanie)

 

-naśladuje ruchem zachowanie pszczół: królowej, robotnic, trutni i mrówek

 

 

„Lato na łące” – na podstawie wiersza A. Moskala „Letnia łąka” ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Utrwalenie znajomości pojęcia: owady.

 

„Biedronki I motyle” –ćwiczenia graficzne.

-naśladuje to, „co piszczy w trawie”, wie, co znaczy słowo owady, nazywa owady występujące w wierszu

 

 

 

-kończy rysować biedronki i motyle wg wzoru

„Ślimak” –zabawa ruchowa (ćwiczenie mięśni brzucha

 

 

Montaż słowno-taneczno-muzyczny na zakończenie roku szkolnego – utrwalenie wprowadzonych wierszy I piosenek, nauka prawidłowego wypowiadania określonych kwestii.

„Po łące biega lato” – osłuchanie z piosenką nauka układu ruchowego do piosenki z podziałem na partię solową i chór.

Zabawa w Echo Rytmiczne.

społeczna

językowa

muzyczna

 

 

 

 

 

 

muzyczna

 

-potrafi nauczyć się kilku kwestii w wybranych utworach, bierze aktywny udział w inscenizacji,  tańczy i śpiewa wybrane na uroczystość piosenki

 

 

-nuci melodię piosenki, zna układ ruchowy do nowej piosenki, zna zasady zabawy w Echo Rytmiczne

„ Co robimy latem?”

- ćwiczenia językowe w trakcie tworzenia wypowiedzi kilkuzdaniowej.

„Zagadki obrazkowo – ruchowe ”- pokazywanie ruchem oglądanych obrazków związanych tematycznie z łąką.

 

- wypowiada się na temat charakterystycznych czynności i zabaw wykonywanych latem: kąpiel, wypoczynek, wyjazdy w góry, nad morze, nad jeziora, rozbijanie namiotów, zbieranie jagód i grzybów...

„Kret w labiryncie” – zabawa ruchowa z elementem czworakowa-nia

 

 

„Co wiemy o łące i lesie?” – rozwiązywanie zagadek o tematyce przyrodniczej.

 

Spacer na działki – obserwacja środowiska przyrodniczego (rośliny I owady)

językowa

przyrodnicza

 

 

przyrodnicza

zdrowotna

-rozwiązuje zagadki o tematyce związanej tematycznie z życiem zwierząt w lesie i na łące

 

- jest aktywnym obserwatorem podczas wycieczki na działki, przestrzega  zasad bezpieczeństwa

„Zagadki matematyczno - językowe” – liczenie, porównywanie, czytanie.(K. s. 71)

 

„Słuchamy odgłosów lasu” – zabawa relaksacyjna.

 

-potrafi rozwiązywać zagadki

matematyczne I językowe o tematyce związanej z latem

 

-słucha nagranych na płycie odgłosów lasu, rozpoznaje je i niektóre z nich naśladuje

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin