NIEDŁUGO LATO – NIEDŁUGO WAKACJE!!!
1. Zmiany w środowisku i w przyrodzie latem: łąka, pole, las
- Dzieci potrafią scharakteryzować poszczególne środowiska i wymienić charakterystyczne ich cechy
- Potrafią rozwiązywać zagadki i roślinach i zwierzętach żyjących w tych środowiskach
- Rozpoznają odgłosy lasu (kaseta własna)
2. Zabawy w teatr (scenariusz inscenizacji na podstawie opowiadania „ Jaś i Małgosia” – A. Świrszczyńskiej
- dzieci potrafią odegrać sceny z bajki
- są twórcze w interpretacji opowiadania
- znają jej treść
3. „Jesteśmy przyjaciółmi przyrody”
- dzieci potrafią swobodnie wypowiadać się na temat przyczyn zanieczyszczeń środowiska naturalnego
- wypowiadają się na temat ilustracji przedstawiających dymiące kominy, zanieczyszczony las, wodę...
- potrafią w logiczny sposobów wypowiadać się na temat sposobów powiększania zielonych obszarów
4. Projekt zieleni
- dzieci potrafią w sposób plastyczny przedstawić projekt zieleni: ukwiecony balkon, rabatki przed domem, sadzenie drzew, klomby w mieście...
5. Nauka piosenki „ Duszki, duszki”
- dzieci znają słowa piosenki i potrafią zaśpiewać ją w grupie i indywidualnie
- potrafią zainscenizować jej treść
6. Ćw. Gimnastyczne wg R. Labana (zbiór własny)
7. Nauka wiersza P. Łosowskiego „ Lato” oraz wiersza H. Metery „ Wakacje” (do wyboru)
Lato?Lato...Lato!!! Wakacyjny obrazek:
Kosz pełen czerwonych malin,
Słońce, słoneczne plaże...
Pan Lipiec na kombajnie
Z kropelka potu na nosie,
Pan Sierpień na skraju lasu
Z prawdziwków pełnym koszem...
8. „ Co robimy latem?”
- dzieci wypowiadają się na temat charakterystycznych czynności i zabaw wykonywanych latem: kąpiel. Wypoczynek, wyjazdy w góry, nad morze, nad jeziora, rozbijanie namiotów, zbieranie jagód i grzybów...
- potrafią scharakteryzować krajobrazy Polski
9. Utrwalanie tańca Polonez oraz innych wspólnie przygotowanych form na występy
edzia1603