BIZNES PLAN
xxx
1.Streszczenie –projekt przedsięwzięcia
2.Profil i zakres działania firmy
2.1. Charakterystyka firmy
2.2. Struktura organizacyjna
2.3. Cele i zasady działania firmy
2.4 Zamierzenia na przyszłość – misja
1.Przedmiot działania
2.Analiza rynku
2.1 Rynek
2.2.Konsumenci
2.3.Konkurencja
3.Plan strategiczny firmy
3.1. Analiza SWOT
3.2 Pozycja firmy
4..Strategie marketingowe.
4.1. Strategia reklamowa
4.2. Strategia cen
1.Asortyment
2.Lokalizacja
IV Część finansowo -ekonomiczna
1.Plan finansowy
2.Koszty
3.Przychody
3.Spłata kredytu
I. Część wstępna
1.Streszczenie –projekt przedsięwzięcia.
Firma „LALA” będzie zajmowała się handlem artykułami przemysłowymi a w szczególności:
- sprzedażą artykułów chemicznych
- sprzedażą kosmetyków
Przedsiębiorstwo „LALA” działać będzie w miejscu, gdzie jest zapotrzebowanie na takie produkty. Do uruchomienia przedsięwzięcia niezbędne będą składniki majątku trwałego: pomieszczenie (nieduże na początek), półki, lady sklepowe a także składniki majątku obrotowego: artykuły chemiczne i kosmetyczne. Koszt tych środków oszacowano na 35.000 zł, ponieważ właściciel nie dysponuje taką kwotą, trzeba będzie zaciągnąć kredyt.
2.1.Charakterysyka firmy
Firma „LALA” jest dwu osobowa z siedzibą w Gdowie. Powstała aby działać w zakresie handlu tj. sprzedaż artykułów chemicznych i kosmetyków. Właściciele będą sami obsługiwać
Klientów ( na początek aby obniżyć koszty) i prowadzić księgowość (książka przychodów i rozchodów). Chcąc być konkurencyjnym na rynku w tej branży firma będzie wykonywać wszelkie zamówienia. Zgodnie z indywidualnymi potrzebami klienta.
2.2 Struktura organizacyjna
Firma „LALA” powstała w dniu 1 stycznia 2002 roku, jako spółka cywilna. Została zarejestrowana w dniu 1 stycznia 2002 roku w Sądzie Rejonowy. Postanowieniem tegoż Sądu firma została wpisana w dniu 1 kwietnia 2002 roku do rejestru handlowo- usługowego pod numerem 5832
Numer identyfikacyjny firmy:
-REGON 12345-12345-12345-12345
-NIP 381 44 99 812
Założycielami spółki są dwie osoby:
-A.Rock
-B.Spot
Dane firmy:
-Nazwa: Firma „LALA” Sp. Cywilna
-Adres: ul. Kwiatowa 2
32-420 Gdów
-Telefony: /012/ 666-66-66 060523458732
-E-mail: lala@pro.onet.pl
2.3 . Cele i zasady działania firmy
„LALA” zamierza zaspokoić zapotrzebowanie rynku na wysokiej jakości produkty z branży chemicznej i kosmetycznej po konkurencyjnej cenie. Dlatego też firma będzie dostarczać towar dostosowany do potrzeb odbiorców i dbając o jego wysoką jakość. Firma dążyć będzie do umocnienia pozycji w centrum Gdowa oraz będzie się starał pozyskać klientów z poza granic Gdowa.
Podstawowe cele zakładanej firmy to:
- Długotrwałe zyski w przyszłości i ich maksymalizacja.
- Oferowanie usług zaspokajających i satysfakcjonujących klientów
- Dalsze inwestycje w celu udoskonalenia działalności
- Powiększenie stanu zatrudnienia
- Uzyskanie miana lidera na rynku
- Zadowolenie klientów z świadczonych usług
Firma „LALA” wymaga nakładów kapitałochłonnych w celu przeprowadzenia inwestycji w zakresie zakupu majątku trwałego, obrotowego oraz innych środków trwałych. Przyszłości firma zamierza zatrudnić jednego lub dwóch pracowników do obsługi.
Przy doborze pracowników właściciele kierować się będą:
- przynajmniej roczną praktyką w zakresie obsługi
- wykształcenie wyższe/średnie handlowe
- wiek 20-40 lat
Firma zamierza również nie tylko sprzedawać artykuły bezpośrednio klientom, ale również nawiązać współpracę z firmami działającymi w Gdowie i okolicy na dostarczanie Im potrzebnych artykułów chemicznych.
Źródła finansowania inwestycji:
KWOTA
%
Przewidywany koszt
35.000
100
Środki trwałe
8000
7
Kredyt
27.000
93
1.Przedmiot działania.
Podstawowym zakresem działalności firmy jest:
*sprzedaż artykułów chemicznych
*sprzedaż kosmetyków
Wszystkie działania czyli rozwój rynku, badania rynku, marketing, działalność finansowa, będą traktowane jako podstawowe formy aktywności firmy. Aby to osiągnąć może być potrzebne wprowadzenie innych usług uzupełniających i podnoszących jakość podstawowej działalności.
Przedsiębiorstwo aby to osiągnąć będzie prowadziło swoje interesy z pełną świadomością odpowiedzialności wobec kredytodawców i uwarunkowań wpływających na charakter jej działalności.
Przedsiębiorstwo „LALA” będzie działało na rynku miejscowym i lokalnym, w którym istnieje bezrobocie. Rynek bogaty jest w infrastrukturę (drogi, powierzchnie do zagospodarowania). „LALA” planuje otworzyć działalność w samym centrum Gdowa.
2.2. .Konsumenci
Klientami firmy będą ludzie ze wszystkich grup społecznych i będzie go stać na zakup przynajmniej jednego produktu . Potencjalnymi nabywcami będą:
- Kobiety
- Młodzież (specjalnie dla nich przygotowane zestawy kosmetyków)
- Mężczyźni
- Dzieci (np. pasta do zębów smakowa, szampon)
- zakup artykułów po konkurencyjnych cenach
- zakup kosmetyków dobrej jakości przy dużym wyborze
- liczne promocje
Wzrost sprzedaży artykułów chemiczno-kosmetycznych przewiduje się na miesiące przedświąteczne: listopad/grudzień, marzec/kwiecień, oraz okresy poprzedzające święta jak: Dzień matki, Kobiet, Ojca.
Badania i analizy wykazały dużą konkurencję:
- duży sklep chemiczny ( na obrzeżach centrum-przewaga w nich podstawowych artykułów chemicznych czyli proszki, płyny, środki czystości )
- drobne sklepy kosmetyczne (mały wybór, wysokie ceny)
- artykuły chemiczne i kosmetyczne –podstawowe- dostępne w każdym kiosku i sklepie (bardzo mały wybór, brak towarów luksusowych)
Firma „LALA” będzie elastyczna cenowo i umożliwiać będzie dostosowanie się nawet do specyficznych wymagań klienta. Jakość wyrobów nie będzie odbiegać od poziomu produktów
oferowanych przez konkurentów.
3.1Analiza SWOT
Analiza strategiczna firmy metodą SWOT przyjmując dziesięciostopniową skalę (od 0 do 10). Firma ocenia, że w otoczeniu występują sprzyjające czynniki ekonomiczne, polityczne, społeczne.
SZANSE I MOŻLIWOŚCI ROZWOJU:
OCENA W SKALI {0-10}
* nawiązanie współpracy w sferze produkcji i dystrybucji nowych wyrobów
10
Thomas_T