Biznesplan Dla Firmy Kosmetycznej 2.doc

(98 KB) Pobierz
BIZNES PLAN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BIZNES PLAN

  FIRMY „LALA”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

xxx

                                                                                                                xxx

 

 

 

 

SPIS TREŚCI:

 

I. Część wstępna

1.Streszczenie –projekt przedsięwzięcia

2.Profil i zakres działania firmy

2.1. Charakterystyka firmy

2.2. Struktura organizacyjna

2.3. Cele i zasady działania firmy

2.4 Zamierzenia na przyszłość – misja

II. Część -analiza marketingowa

1.Przedmiot działania

2.Analiza rynku

2.1 Rynek

2.2.Konsumenci

2.3.Konkurencja

3.Plan strategiczny firmy

3.1. Analiza SWOT

3.2 Pozycja firmy

4..Strategie marketingowe.

4.1. Strategia reklamowa

4.2.  Strategia cen

III. Część techniczno-organizacyjna

1.Asortyment

2.Lokalizacja

IV Część  finansowo -ekonomiczna

1.Plan finansowy

2.Koszty

3.Przychody

3.Spłata kredytu             

 

 

I. Część wstępna

      1.Streszczenie –projekt przedsięwzięcia.

Firma „LALA” będzie zajmowała się handlem artykułami przemysłowymi a w szczególności:

-         sprzedażą artykułów chemicznych

-         sprzedażą kosmetyków

Przedsiębiorstwo „LALA” działać będzie w miejscu, gdzie jest zapotrzebowanie na takie produkty. Do uruchomienia przedsięwzięcia niezbędne będą składniki majątku trwałego:  pomieszczenie (nieduże na początek), półki, lady sklepowe a także składniki majątku obrotowego: artykuły chemiczne i kosmetyczne. Koszt tych środków oszacowano na 35.000 zł, ponieważ właściciel nie dysponuje taką kwotą, trzeba będzie zaciągnąć kredyt.

 

2.Profil i zakres działania firmy

2.1.Charakterysyka firmy

Firma „LALA” jest dwu osobowa z siedzibą w Gdowie. Powstała aby działać w zakresie handlu tj. sprzedaż artykułów chemicznych i kosmetyków. Właściciele będą sami obsługiwać

Klientów ( na początek aby obniżyć koszty) i prowadzić księgowość (książka przychodów i rozchodów). Chcąc być konkurencyjnym na rynku w tej branży firma będzie wykonywać wszelkie zamówienia. Zgodnie z indywidualnymi potrzebami klienta.

2.2 Struktura organizacyjna

Firma „LALA” powstała w dniu 1 stycznia 2002 roku, jako spółka cywilna. Została zarejestrowana w dniu 1 stycznia 2002 roku w Sądzie Rejonowy. Postanowieniem tegoż Sądu firma została wpisana w dniu 1 kwietnia 2002 roku do rejestru handlowo- usługowego pod numerem 5832

 

 

 

Numer identyfikacyjny firmy:

-REGON  12345-12345-12345-12345

-NIP 381 44 99 812

 

Założycielami spółki są dwie osoby:

-A.Rock

-B.Spot

 

Dane firmy:

-Nazwa: Firma „LALA” Sp. Cywilna

-Adres: ul. Kwiatowa 2

             32-420 Gdów

-Telefony: /012/ 666-66-66     060523458732

-E-mail: lala@pro.onet.pl

 

2.3 . Cele i zasady działania firmy

„LALA” zamierza zaspokoić zapotrzebowanie rynku na wysokiej jakości produkty z branży chemicznej i kosmetycznej po konkurencyjnej cenie. Dlatego też firma będzie dostarczać towar dostosowany do potrzeb odbiorców i dbając o jego wysoką jakość. Firma dążyć będzie do umocnienia pozycji w centrum Gdowa oraz będzie się starał pozyskać klientów z poza  granic Gdowa.

 

Podstawowe cele zakładanej firmy to:

-         Długotrwałe zyski w przyszłości i ich maksymalizacja.

-         Oferowanie usług zaspokajających i satysfakcjonujących klientów

-         Dalsze inwestycje w celu udoskonalenia działalności

-         Powiększenie stanu zatrudnienia

-         Uzyskanie miana lidera na rynku

-         Zadowolenie klientów z świadczonych usług

 

 

2.4 Zamierzenia na przyszłość – misja

Firma „LALA” wymaga nakładów kapitałochłonnych w celu przeprowadzenia inwestycji w zakresie zakupu majątku trwałego, obrotowego oraz innych środków trwałych. Przyszłości firma zamierza zatrudnić jednego lub dwóch pracowników do obsługi.

Przy doborze pracowników  właściciele kierować się będą:

-         przynajmniej roczną praktyką w zakresie obsługi

-         wykształcenie wyższe/średnie handlowe

-         wiek 20-40 lat

Firma zamierza również nie tylko sprzedawać artykuły bezpośrednio klientom, ale również nawiązać współpracę z firmami działającymi w  Gdowie i okolicy na  dostarczanie Im potrzebnych artykułów chemicznych.

 



 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

Źródła finansowania inwestycji:

WYSZCZEGÓLNIENIE

    KWOTA

         %

Przewidywany koszt

      35.000

       100

Środki trwałe

        8000

           7

Kredyt

      27.000

         93

 

II. Część -analiza marketingowa

     1.Przedmiot działania.

      Podstawowym zakresem działalności firmy jest:

*sprzedaż artykułów chemicznych

*sprzedaż kosmetyków

 

Wszystkie działania czyli rozwój rynku, badania rynku, marketing, działalność finansowa, będą traktowane jako podstawowe formy aktywności firmy. Aby to osiągnąć może być potrzebne wprowadzenie innych usług uzupełniających i podnoszących jakość podstawowej działalności.

Przedsiębiorstwo  aby to osiągnąć będzie prowadziło swoje interesy z pełną świadomością odpowiedzialności wobec kredytodawców i uwarunkowań wpływających na charakter jej działalności.

 

2.Analiza rynku

2.1 Rynek

Przedsiębiorstwo „LALA” będzie działało na rynku miejscowym i lokalnym, w którym istnieje bezrobocie. Rynek bogaty jest w infrastrukturę (drogi, powierzchnie do zagospodarowania). „LALA” planuje otworzyć działalność w samym centrum Gdowa.

 

2.2. .Konsumenci

Klientami firmy będą ludzie ze wszystkich grup społecznych i będzie go stać na zakup przynajmniej jednego produktu . Potencjalnymi nabywcami będą:

-         Kobiety

-         Młodzież (specjalnie dla nich przygotowane zestawy kosmetyków)

-         Mężczyźni

-         Dzieci (np. pasta do zębów smakowa, szampon)

 

 
Motywem do kupowania jest:

-         zakup artykułów po konkurencyjnych cenach

-         zakup kosmetyków dobrej jakości przy dużym wyborze

-         liczne promocje

Wzrost sprzedaży artykułów chemiczno-kosmetycznych przewiduje się na miesiące przedświąteczne: listopad/grudzień, marzec/kwiecień, oraz okresy poprzedzające święta jak: Dzień matki, Kobiet, Ojca.

 

2.3.Konkurencja

Badania i analizy wykazały dużą konkurencję:

-         duży sklep chemiczny ( na obrzeżach centrum-przewaga w nich podstawowych artykułów chemicznych czyli proszki, płyny, środki czystości )

-         drobne sklepy kosmetyczne (mały wybór, wysokie ceny)

-         artykuły chemiczne i kosmetyczne –podstawowe- dostępne w każdym kiosku i sklepie (bardzo mały wybór, brak towarów luksusowych)

 

Firma „LALA” będzie elastyczna cenowo i umożliwiać będzie dostosowanie się nawet do specyficznych wymagań klienta. Jakość wyrobów nie będzie odbiegać od poziomu produktów

oferowanych przez konkurentów.

 

3.Plan strategiczny firmy

3.1Analiza SWOT

 

Analiza strategiczna firmy metodą SWOT przyjmując dziesięciostopniową skalę (od 0 do 10). Firma ocenia, że w otoczeniu     występują sprzyjające czynniki ekonomiczne, polityczne, społeczne.

 

 

 

 

               SZANSE I MOŻLIWOŚCI ROZWOJU:

 

SZANSE

OCENA W  SKALI {0-10}

* nawiązanie współpracy w sferze produkcji i dystrybucji nowych wyrobów

10

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin