plan_wynikowy_cz1.pdf

(116 KB) Pobierz
I część Plan wynikowy Szkoła sześciolatka
Miesiąc, temat
tygodnia
Temat dnia
Obszar edukacyjny
Podstawowe wymagania programowe
Wymagania ponadpodstawowe
Dziecko:
Dziecko:
IX / I
Ja i moja
rodzina
Oto ja
Poznaję samego siebie
określa cechy zewnętrzne
− swoje i kolegów
·
określa cechy zewnętrzne dowolnej
osoby
Ja i sztuka
·
wykonuje oddruk naturalny
swojej dłoni
·
wykonuje dowolną pracę plastyczną
Moje bezpieczeństwo
i zdrowie
uczestniczy w zabawach
i ćwiczeniach: orientacyjno-
-porządkowych, bieŜnych,
kształtujących postawę ciała
·
uczestniczy w kaŜdej zabawie ruchowej
Moje pierwsze
doświadczenia
z matematyką
·
wskazuje wymienione części
ciała
·
nazywa części ciała, wskazuje je
·
stosuje przyimki: na, pod, nad
·
posiada dobrze rozwiniętą orientację
przestrzenną
Moje zabawki
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
·
dopowiada drugą sylabę z nazw
wymienianych części ciała
·
dzieli słowa na głoski
·
czyta całościowo wyrazy: lalka,
piłka, klocki
·
czyta samodzielnie wyrazy
·
wyraźnie wymawia połączenia
głosek : wr, tra, pac
·
mówi wyraźnie
wykonuje ćwiczenia oddechowe
·
·
oddycha przeponowo
rysuje linie pionowe
·
rysuje linie pionowe i poziome
Jak spędzamy z rodziną
wolny czas?
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
·
wymienia słowa rymujące się
z podanymi
·
układa rymowanki
·
·
·
36519928.015.png 36519928.016.png 36519928.017.png
Moje pierwsze
doświadczenia
z matematyką
·
stosuje słowa: na, pod, z lewej
strony, z prawej strony
·
posiada dobrze rozwiniętą orientację
przestrzenną
Ja i sztuka
·
porusza się rytmicznie przy
dźwiękach muzyki powaŜnej
·
porusza się rytmicznie przy muzyce
kaŜdego rodzaju
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
·
tworzy rymy do podanych słów
·
układa rymowanki
Moje pierwsze
doświadczenia
z matematyką
·
rysuje tyle samo przedmiotów,
ile ma palców u jednej ręki
·
stosuje określenia: tyle samo, o jeden
mniej, o jeden wi ę cej
Ja i moja rodzina
Moja rodzina
·
uŜywa słowa: rodzina,
rodze ń stwo
·
poprawnie nazywa członków
najbliŜszej rodziny
·
wykonuje album na rodzinne
zdjęcia
·
jest zainteresowane historią
i przemianami zachodzącymi w Ŝyciu
rodziny
·
wykonuje drzewo genealogiczne
swojej rodziny
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
·
składa obrazki pocięte na tyle
części, z ilu sylab składają się
ich nazwy
·
dzieli nazwy obrazków na głoski
dzieli nazwy obrazków na sylaby
·
rysuje linie poziome
·
rysuje linie ukośne
·
36519928.018.png 36519928.001.png 36519928.002.png
Mój dom
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
·
uŜywa słowa dom w róŜnych
znaczeniach
·
tworzy uogólnienia do róŜnych słów
·
ćwiczy wargi i język
·
mówi wyraźnie
rysuje domki według wzoru
·
posiada dobrze rozwiniętą percepcję
wzrokową
Ja i sztuka
wykonuje formę przestrzenną
domek, z kartonowych pudełek
i kolorowego papieru
·
wykonuje dowolne formy przestrzenne
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
·
układa wyraz dom z rozsypanki
literowej według wzoru
·
układa dowolne wyrazy z rozsypanki
literowej
IX / II
Moja grupa
Prawa dzieci
Ja i społeczeństwo
·
zna swoje prawa
·
rozumie znaczenie praw w Ŝyciu dzieci
Ja i sztuka
tworzy figury taneczne
ołówek, lejek
·
·
tańczy, tworząc dowolne figury
ruchowe
śpiewa piosenkę Echo w naszej
grupie
·
śpiewa kaŜdą poznaną piosenkę
Moje pierwsze
doświadczenia
z matematyką
·
wskazuje prawą i lewą dłoń
·
posiada dobrze rozwiniętą orientację
przestrzenną
Ja i sztuka
·
wykonuje papierowe puzzle
·
wycina dowolne kształty
W naszym przedszkolu Moje przedszkole
·
wspólnie z kolegami układa
kontrakt grupowy
·
przestrzega umów ustalonych w grupie
·
·
·
36519928.003.png 36519928.004.png 36519928.005.png 36519928.006.png
Ja i sztuka
·
maluje farbami
·
maluje, wykorzystując róŜne rodzaje
farb
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
dzieli słowa na sylaby
·
·
dzieli słowa na głoski
rysuje linie ukośne
·
pisze szlaczki literopodobne
Nasze imiona
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
·
rozpoznaje zapis swojego
imienia
·
rozpoznaje zapisy imion kolegów
i koleŜanek
·
czyta całościowo wyrazy:
tablica, stolik
·
czyta samodzielnie wyrazy
Ja i sztuka
·
rysuje czarnym pisakiem wzór
swojego imienia
·
wykonuje dowolną pracę plastyczną
Moje bezpieczeństwo
i zdrowie
·
uczestniczy w zabawie
relaksacyjnej z wykorzystaniem
ołówków
·
rozumie znaczenie relaksu dla swojego
zdrowia
Dobrze mieć przyjaciela
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
ćwiczy narządy artykulacyjne
·
·
mówi wyraźnie
odpowiada na pytania dotyczące
utworu D. Niewoli Chc ę mie ć
przyjaciela
·
opowiada treść utworu
Moje bezpieczeństwo
i zdrowie
·
uczestniczy w zabawach
rozwijających zmysł dotyku
·
posiada dobrze rozwinięte zmysły
Moje pierwsze
doświadczenia
z matematyką
·
wskazuje lewą i prawą dłoń
·
posiada dobrze rozwiniętą orientację
przestrzenną
·
·
36519928.007.png 36519928.008.png 36519928.009.png 36519928.010.png
Znamy się
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
·
rozpoznaje zapis swojego
imienia
·
rozpoznaje zapisy imion kolegów
i koleŜanek
·
ilustruje nazwę grupy
·
ilustruje dowolne nazwy
IX / III
Moja droga do
zerówki
Poznajemy najbliŜszą
okolicę
Moje pierwsze
doświadczenia
z matematyką
·
rozpoznaje i nazywa figurę
geometryczną – koło
·
rozpoznaje i nazywa figury
geometryczne – koło, kwadrat
Ja i technika
·
uczestniczy w wycieczce na
najbliŜsze skrzyŜowanie ulic
·
zna zasady ruchu drogowego
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
·
pisze szlaczki literopodobne
·
pisze litery
Samochody w garaŜach Moje pierwsze
doświadczenia
z matematyką
·
porównuje liczebność dwóch
zbiorów poprzez łączenie w pary
ich elementów lub liczenie
elementów
·
porównuje liczebność dwóch zbiorów
w róŜny sposób
uczestniczy (w parze z kolegą
lub koleŜanką) w grze
matematycznej
Kto pierwszy wprowadzi
samochody do gara Ŝ u?
·
układa gry matematyczne
Poznajemy pojazdy
Ja i technika
·
nazywa róŜne środki transportu;
określa ich przeznaczenie
·
rozumie znaczenie transportu
w rozwoju postępu technicznego
·
36519928.011.png 36519928.012.png 36519928.013.png 36519928.014.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin