Wzór CV(1).doc

(25 KB) Pobierz
Jak napisać dobre CV

Jak napisać dobre CV

  1. Zakończyliśmy wielkie poszukiwania pracy. Czas na skompletowanie dokumentów. Najpierw napiszemy CV, czyli mówiąc inaczej nasz życiorys zawodowy. Ten dokument jest wymagany przez każdą firmę, w której chcielibyśmy pracować, a także przez każde biuro doradztwa personalnego. CV powinno być zwięzłe. Aby przyciągnęło uwagę na dłużej, musi wyglądać atrakcyjnie i schludnie.

Przy tworzeniu CV można skorzystać z szablonu, który znajduje się w edytorze tekstu Word. Tak stworzony życiorys możemy potem zmodyfikować - zgodnie z sugestiami zawartymi w trzecim punkicie. Ba! Nawet powinniśmy tak zrobić. Inaczej grozi nam, że nasze CV będzie wyglądało identycznie jak życiorysy setek innych osób.

  1. W tym przykładzie wybrałem życiorys współczesny. W innych sytuacjach możemy wybrać inne. Styl elegancki bardzo dobrze wygląda, jeżeli nasze CV będzie zawierało wiele pozycji. Poza informacjami o ukończonych szkołach i karierze zawodowej będą tam na przykład wzmianki o nagrodach, stypendiach, kursach. Styl profesjonalny najlepiej z kolei pasuje do życiorysu kandydatów z bogatym doświadczeniem i dużymi kwalifikacjami. Proponowany natomiast przeze mnie styl podstawowy jest idealny dla osób dopiero wchodzący na rynek pracy lub mających niewielkie doświadczenie zawodowe. Z kolei style chronologiczny i profesjonalny są najlepsze dla profesjonalistów z wielkim doświadczeniem i imponującymi dokonaniami, a służbowy - dla kogoś szukającego pracy w administracji państwowej.
  2. CV powinno doprowadzić do spotkania kwalifikacyjnego z pracodawcą lub biurem pośrednictwa pracy. Osobę czytającą nasz życiorys musimy czymś zainteresować. Pracodawca i pracownicy agencji zawsze zwracają uwagę na czytelność, przejrzystość oraz na błędy ortograficzne, gramatyczne i stylistyczne. Pomyłki są bardzo źle widziane.

CV trafia do bazy danych określonej firmy lub agencji. Pracownicy takiej firmy przeglądają oferty, szukając w nich słów kluczowych, takich jak na przykład: kadry, płace, dyrektor kadr, Human Resources Manager, HRM, doświadczenie, angielski, niemiecki, francuski, dział personalny, kodeks pracy, analiza zatrudnienia płac, księgowy, webmaster, kategoria B. Zadbajmy o to, aby takie wyrazy znalazły się w naszym życiorysie. Ich brak bardzo często powoduje, że nawet rewelacyjne oferty giną w powodzi innych.

W naszym CV powinny znaleźć się następujące informacje: nazwisko, dokładny adres i telefon, rok urodzenia (niektóre biura tego nie wymagają), wykształcenie i umiejętności zawodowe oraz znajomość języków obcych - zwłaszcza angielskiego - wszystko z uwzględnieniem wspomnianych słów kluczowych. Informacje o naszej edukacji i pracy powinniśmy podawać w porządku chronologicznym, zaczynając od naszej ostatniej pracy, a kończąc na pierwszej - to ważne!

Robimy wszystko, aby nasz życiorys zmieścił się na jednej stronie.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin