ARKUSZ OBSERWACJI
ROZWOJU DZIECKA W PRZEDSZKOLU
1. INFORMACJE OGÓLNE
Imię
Nazwiska
Wiek lat(a)
miesięcy
Do przedszkola Nr …uczęszcza rok
Opiekunowie
Adres
Jest uczulony na: gluten pyłki detergenty nosi okulary
Potrafi włożyć: kurtkę bluzkę spodnie buty
Sam załatwia potrzeby fizjologiczne je samodzielnie sam się myje
Lubi być nazywany
Ulubione opowiadania
Jest szczęśliwy, kiedy
Oczekuje czułości
Denerwuje się gdy
Martwi się gdy
Nie lubi
Cieszy się gdy
Czy coś jeszcze?
Obserwację prowadzono od
- -
do
Po raz
Wychowawczyni: Dyrektor:
2. KONTAKTY Z RÓWIEŚNIKAMI I DOROSŁYMI
Ø Przewodzi grupie rówieśników, zachęca innych
Ø Chętnie uczestniczy we wszystkich zajęciach grupowych, współdziała z innymi, chętnie spełnia każdą rolę w grupie
Ø Przyłącza się do działań grupowych na wyraźne zaproszenie
Ø Interesuje się tym, co robią rówieśnicy, ale raczej woli być w roli obserwatora niż uczestnika
Ø Wyraźnie preferuje własne towarzystwo, unika kontaktów z rówieśnikami
Ø Czasami opiera się żądaniom dorosłych, lecz łatwo daje się przekonać, reaguje na wyraźne polecenie
Ø Nie zwraca uwagi na polecenia dorosłych, jest zaabsorbowany własnymi sprawami
Ø Ostro sprzeciwia się interwencji dorosłych, lecz zważa na reakcję grupy rówieśników
Ø Ostro sprzeciwia się interwencji dorosłych, ciągle przekraczając granice akceptowanego zachowania
Ø Przyjmuje postawę uległa – nigdy nie kwestionuje zdania rówieśników lub dorosłych, wydaje się zalękniony
3. SAMOWYSTARCZALNOŚĆ, SAMODZIELNOŚĆ
Ø Z radością przyjmuje okazywanie uczuć przez znane sobie dorosłe osoby
Ø Zawsze uśmiechnięty, zrównoważony, rzadko zmartwiony
Ø Czasami smutny – zwłaszcza, gdy dozna przykrości – zwykle wesoły
Ø Płacze, gdy dozna przykrości, ale łatwo powraca do równowagi
Ø Z niejasnych powodów zamyka się w sobie
Ø Wpada w płacz bez wyraźnych powodów
epipodiusz