WRZESIEŃ - PLAN PRACY.doc

(109 KB) Pobierz
WITAJ PRZEDSZKOLE

WITAJ PRZEDSZKOLE

Uwagi

Sytuacja edukacyjna

Cel ogólny

Cele operacyjne- dziecko:

Aktywność

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozpoczęcie roku szkolnego 2008/09.

Przekazanie rodzicom informacji dotyczących pracy i funkcjonowania przedszkola.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapoznanie dzieci z salą zabaw, jej wyposażeniem i zabawkami. Zawarcie podstawowych umów dotyczących korzystania z zabawek, oraz zasad zgodnej i bezpiecznej zabawy.

 

 

 

Kształcenie umiejętności zgodnej i bezpiecznej zabawy.

 

-dziecko nazywa zabawki(4,5)

-wie, gdzie odkładać zabawki po skończonej zabawie(4,5)

-zapoznaje się z zasadami dotyczącymi korzystania z zabawek, oraz bezpiecznej zabawy(4,5)

 

Werbalna

Społeczna

 

Poznanie przez dzieci dalszego otoczenia przedszkola: sale innych grup, kuchnia – omówienie ich przeznaczenia.

Przydzielenie dzieciom miejsc przechowywania swoich rzeczy w sali i szatni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa dydaktyczna wg H. Trawińskiej „Do kogo toczysz piłkę?”

 

 

 

Słuchanie piosenki L. Miklaszewskiego i M. Terlikowskiej „Jestem sobie przedszkolaczek”

 

Kształcenie orientacji w pomieszczeniach przedszkola.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utrwalenie imion kolegów i koleżanek z grupy.

 

 

 

Rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce.

-dziecko zapamiętuje rozkład pomieszczeń w przedszkolu(4,5)

-nazywa poszczególne pomieszczenia i zna ich przeznaczenie(4,5)

-poznaje pracowników przedszkola (4,5)

-używa zwrotów grzecznościowych w stosunku do poznanych osób (4,5)

-zna swój znaczek rozpoznawczy i odróżnia go od innych (4,5)

-zapamiętuje miejsce przechowywania swoich rzeczy w sali i szatni(4,5)

-koloruje swój powiększony znaczek (4,5)

 

 

 

 

 

-dziecko uczestniczy w zabawie(4,5)

-zapamiętuje imiona kolegów i koleżanek z grupy(4,5)

-dziecko rozumie proste polecenia nauczyciela (4,5)

-słucha piosenki(4,5)

-wie, na jakim instrumencie grał przedszkolaczek(4,5)

-dziecko swobodnie porusza się przy muzyce(4,5)

-wyklaskuje rytm piosenki(4,5)

-próba nauki I zwrotki(4,5)

Umysłowa

Werbalna

Społeczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Werbalna

Społeczna

 

 

 

 

Muzyczna

 

Rysowanie kredkami świecowymi na temat dowolny

 

 

 

 

Zabawa słuchowa „Co słychać wokół nas ?”

 

 

 

 

Zwrócenie uwagi na utrzymanie właściwej pozycji podczas rysowania, oraz prawidłowego trzymania kredki

Rozpoznawanie odgłosów z najbliższego otoczenia.

-dziecko prawidłowo siedzi przy stoliczku(4,5)

-dziecko prawidłowo trzyma kredkę(4,5)

-stosuje właściwy naciska kredki na papier(4,5)

-dziecko nazywa słyszane odgłosy(4,5)

-zgłasza się do odpowiedzi(4,5)

-nie przekrzykuje kolegów(4,5)

Plastyczna

 

 

 

 

 

 

Słuchowa

 

Słuchanie opowiadania D. Niewoli „Bajka o trzęsących się spodniach, czyli o tym, że każdy może się bawić”

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr.I (zb. wł) z piłkami

 

 

 

Inicjowanie wzajemnych kontaktów dzieci.

 

 

 

Kształcenie spostrzegawczości

 

-odpowie na pytania(4,5)

-uznaje prawo do zabawy innych dzieci(4,5)

-pamięta o ustalonych zasadach zgodnej zabawy(4,5)

 

 

 

 

Werbalna

Społeczna

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

 

Inscenizowanie utworu Cz. Janczarskiego „Trzy słowa”

 

 

 

 

 

Zabawy rytmiczno-ruchowe do piosenki „Jestem sobie przedszkolaczek”

 

Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych.

 

 

 

 

 

Rozwijanie poczucia rytmu.

 

-wie, co oznaczają słowa: proszę przepraszam, dziękuję (4,5)

-wie, kiedy stosować zwroty grzecznościowe(4,5)

-wie, jak zwracać się do nauczyciela i innych pracowników przedszkola(4,5)

-rytmicznie porusza się przy muzyce(4,5)

-wyklaskuje rytm(4,5)

-śpiewa refren piosenki na sylabie la,..la,..la….(4,5)

-wspólne śpiewanie piosenki(4,5)

 

 

 

Społeczna

Językowa

 

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

Rozmowa z dziećmi nt. ulubionej zabawki w przedszkolu w oparciu o wiersz M. Terlikowskiej „Przyjaciel”. Nauka wiersza na pamięć.

 

Zamalowywanie sylwety misia kredkami ołówkowymi.

Wrażanie do poszanowania zabawek w przedszkolu, jako wspólnej własności.

 

Rozwijanie sprawności manualnej

-opowie o swojej ulubionej zabawce w przedszkolu(4,5)

-uzasadni swój wybór (5)

-rozumie konieczność szanowania zabawek (4,5)

-właściwie trzyma kredkę(4,5)

-zwraca uwagę na trzymanie się w konturach sylwety (5)

-opowiada o swoim misiu(4,5)

 

Językowa

Społeczna

 

 

 

 

Plastyczna

 

Zabawa dydaktyczna „Znajdź koło”

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr.I (zb. wł) z piłkami

 

 

Zapoznanie z figurą geometryczną –koło.

 

 

 

Kształcenie spostrzegawczości.

-ogląda przedmioty i określa, co je łączy(4,5)

-wyszukuje w Sali przedmioty o podobnym kształcie(4,5)

-tworzy zbiory na podstawie jednej cechy- kształtu(5)

Matematyczna

 

 

 

 

Ruchowa

 

Zabawa graficzna „Moje imię”- zapoznanie dzieci z zapisem swojego imienia.

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin