Biznes plan restauracji.doc

(97 KB) Pobierz

Biznes plan restauracji

BIZNES PLAN

- restauracja "KUCHENNE KLIMATY"

Spis treści:

I. Konspekt projektu

II. Prezentacja przedsięwzięcia

1. Ogólne informacje o przedsiębiorstwie

2. Przedstawienie przedsiębiorcy

3. Główne założenia działalności

4. Oferta

III. Charakterystyka rynku i plan działalności marketingowej

1. Prezentacja konkurencji

2. Klienci

3. Strategia cenowa

4. Możliwości zbytu

5. Działania promocyjno-reklamowe

IV. Struktura organizacyjna firmy

1. Personel zarządzający

2. Kadra pracownicza

3. Wynagrodzenia

V. Organizacja działalności

1. Koszty poniesione na niezbędne inwestycje

2. Sposoby finansowania przedsięwzięcia

3. Plan produkcyjny

4. Struktura zaopatrzenia

VI. Przewidywania finansowe

1. Poniesione nakłady

2. Uzyskane przychody

3. Osiągnięty zysk

VII. Ocena szans powodzenia przedsięwzięcia

VIII. Podsumowanie

I. Konspekt projektu

Jestem osobą, która zawsze wyznacza sobie konkretne cele

i stara się pewnie dążyć do ich realizacji. Celem, który obecnie przed sobą postawiłam, a zarazem jednym z moich największych życiowych marzeń, jest otworzenie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej w formie dobrze prosperującej i cieszącej się renomą oraz uznaniem klientów restauracji. Wybór z mojej strony takiego właśnie rodzaju działalności wynika z moich zainteresowań. Od wielu już lat pasjonuje mnie gotowanie i poznawanie kuchni różnych krajów i narodowości. Dotychczas swoją pasję realizowałam jedynie w domu dla potrzeb własnych i swojej rodziny. Teraz postanowiłam jednak uczynić moje hobby także sposobem na życie i stąd wziął się właśnie pomysł otwarcia własnej restauracji.

Restauracja "Kuchenne Klimaty" kieruje do swoich klientów niezwykle bogatą i zróżnicowaną ofertę konsumpcyjną. W menu znajdą się potrawy charakterystyczne dla wielu różnych kuchni z całego świata, w tym m.in.: kuchni włoskiej, francuskiej, greckiej, śródziemnomorskiej, tradycyjne potrawy kuchni polskiej, a także dania regionalne. Ponadto, naszym celem jest umożliwienie klientom spędzania czasu miło i w przyjemnej atmosferze, co też chcemy osiągnąć dzięki odpowiednio zaprojektowanemu i wyposażonemu wnętrzu naszego lokalu.

Nasza działalność, oprócz tradycyjnej obsługi klientów indywidualnych, obejmuje także organizowanie różnego rodzaju imprez okolicznościowych, jak: komunie, wesela, studniówki, rocznice, komersy oraz innych imprez o charakterze tanecznym. Naszym klientom zapewniamy w tym zakresie kompleksową obsługę, gdyż oprócz pełnego wyżywienia posiadamy w lokalu parkiet o powierzchni 25m na 30m,

a także dysponujemy bardzo dobrej jakości sprzętem grającym, nagłaśniającym i dającym efekty specjalne w postaci gry świateł.

Niniejszy biznes plan został sporządzony z podziałem na pewne zasadnicze części. Wśród nich wymienić można:

- przedstawienie ogólną charakterystykę firmy,

- przedstawienie aktualnej sytuacji na rynku i planowanej działalności marketingowej (zapoznałam się z panującą obecnie na rynku sytuacją; zwróciłam uwagę na najbardziej zagrażających mojemu przedsięwzięciu konkurentów; przeprowadziłam badanie w formie ankiety skierowanej do mieszkańców Dąbrowy Górniczej, które miało na celu zorientowanie się w aktualnych potrzebach i oczekiwaniach potencjalnych klientów),

- przedstawienie struktury organizacyjnej firmy,

- przedstawienie sposobu organizacji działalności,

- przedstawienie planu finansowego.

II. Prezentacja przedsięwzięcia

1. Ogólne informacje o przedsiębiorstwie:

- pełna nazwa firmy: Restauracja "KUCHENNE KLIMATY";

- forma prawna firmy: spółka jawna;

- zakres działalności: branża: gastronomia,

przedsiębiorstwo handlowo-usługowe;

- lokalizacja firmy: Dąbrowa Górnicza, 25-918

ul. Polnych maków 16,

tel.(023) 562-61-91,

tel./fax(023) 561-41-08,

strona internetowa firmy: www.klimacik.com.pl,

adres e-mail: kimacik@poczta.wp.pl,

numer NIP: 364-826-18-01.

2. Przedstawienie przedsiębiorcy:

- Imię i nazwisko: Konstancja Borowska-Grzęda,

- Adres zamieszkania: Dąbrowa Górnicza, 24-720

ul. Konwojowa 27/10

3. Główne założenia działalności:

- podstawowym celem firmy jest prowadzenie działalności handlowo-usługowej o charakterze gastronomicznym;

- dążenie do zaspokajania wszelkich potrzeb i oczekiwań kulinarnych ze strony klientów (głównie mieszkańców miasta Dąbrowa Górnicza);

- uzyskanie znaczącej pozycji na lokalnym rynku usług gastronomicznych;

- wejście firmy na rynek krajowy, a w przyszłości także zagraniczny i umacnianie tam swojej pozycji.

4. Oferta

A) Działalność restauracyjna - kompleksowe wyżywienie, posiłki dostosowane do pory dnia oraz wymagań i oczekiwań klientów, bogata i zróżnicowana oferta: dania zimne i gorące; menu obejmujące charakterystyczne potrawy takich kuchni, jak: włoskiej, francuskiej, greckiej, śródziemnomorskiej, tradycyjne potrawy kuchni polskiej,

a także dania regionalne.

B) Imprezy okolicznościowe - pełna obsługa; organizowanie wszelkiego rodzaju imprez o charakterze tanecznym, jak

i okolicznościowym, np.: wesela, studniówki, rocznice, komersy, komunie itp.

C) Obsługa zorganizowanych imprez poza lokalem (dostawa na zamówienie) - według wymagań i wytycznych klientów; pełna elastyczność i możliwość dostosowania się do aktualnej potrzeby; kompleksowa obsługa konsumpcyjna konferencji, bankietów, seminariów, targów i innych imprez.

D) Organizacja szkoleń - przygotowywanie i pełna obsługa różnego typu szkoleń i kursów związanych z zawodem kucharza, barmana i kelnerki.

III. Charakterystyka rynku i plan działalności marketingowej

1. Prezentacja konkurencji

- wśród najważniejszych na rynku lokalnym konkurentów, stanowiących najpoważniejsze zagrożenie dla działalności restauracji "Kuchenne Klimaty" wymienić należy następujące firmy:

- Restauracja sieci McDonalds - oferująca żywność typu fast food;

- Bar Mleczny "Żarłoczek" - oferujący proste i tradycyjne dania

w stosunkowo niskich cenach;

- Kawiarnia "Mała czarna" - oferująca klientom możliwość przyjemnego spędzenia czasu ze znajomymi; słaba oferta konsumpcyjna;

- Pizzeria " Italiano Disco" - oferująca jeden rodzaj kuchni oraz organizująca dyskoteki z włoską muzyką; mało zróżnicowane menu.

2. Klienci

- Plan strategiczny przedsięwzięcia zakłada, że klientelę lokalu tworzyć będą osoby ze wszystkich grup wiekowych. Naszą ofertę kierujemy do osób o bardzo różnym statusie społecznym i sytuacji materialnej. Chcemy każdemu klientowi stworzyć realną możliwość skorzystania z naszych usług.

3. Strategia cenowa

- Zgodnie z wymaganiami lokalnego rynku usług gastronomicznych, restauracja zamierza prowadzić określoną politykę cenową, która będzie polegała na ustalaniu cen na maksymalnie niskim poziomie, aby tym samym uczynić ofertę atrakcyjniejszą i pozyskać sobie nowych klientów. Będziemy dążyć do tego, aby pomimo sukcesywnego rozwoju firmy i poszerzania dostępnej oferty, nasze ceny pozostały niezmienione. Obecnie nasze ceny są jednymi z najniższych w okolicy, co pozwala nam skuteczniej pozyskiwać klientów o różnym statusie majątkowym.

- Oferta szczegółowa zawierająca uśrednione ceny:

* śniadanie - 4,50 zł;

* obiad - 16,00 zł;

* deser - 7,50 zł;

* podwieczorek - 7,00 zł;

* kolacja - 8,00 zł;

* bilet wstępu na imprezę taneczną - 3,50 zł;

* wynajęcie sali restauracyjnej na imprezę okolicznościową

- 1 200,00 zł (100,00 zł/1 godz.);

* menu na imprezę okolicznościową - dla 20 osób (ustalane

indywidualnie) - 1 500,00 zł (ok. 75,00/1 osobę);

* udział w szkoleniu - 250,00 zł.

4. Możliwości zbytu

- bardzo dobra i sprzyjająca prowadzeniu działalności lokalizacja;

- wyjątkowo bogata i zróżnicowana oferta usług;

- skuteczne działania promocyjno-reklamowe;

- szeroka grupa stałych klientów;

- możliwość kompleksowej organizacji imprez okolicznościowych.

5. Działania promocyjno-reklamowe

- Działalność promocyjno-reklamowa, opracowana w ramach strategii rozwoju firmy, przewiduje prowadzenie zorganizowanej na dość szeroką skalę kampanii marketingowej. Podejmowana działalność promocyjno-reklamowa ma na celu pozyskanie możliwie dużej liczby klientów, a co za tym idzie, także zwiększenie sprzedaży usług dostępnych w ofercie i w konsekwencji zapewnienie przedsiębiorstwu ugruntowanej pozycji na rynku. Planowane działania marketingowe zakładają zastosowanie następujących metod promocji i reklamy:

- własna strona internetowa lokalu;

- akcje promocyjne (rabaty, obniżki, promocje);

- karty stałego klienta;

- zadowoleni klienci;

- reklama w prasie lokalnej;

- reklama na łamach lokalnej stacji radiowej;

- spot reklamowy w telewizji lokalnej;

- ulotki i wizytówki reklamowe;

- plakaty i tablice reklamowe;

- szyld reklamowy nad restauracją.

IV. Struktura organizacyjna firmy

1.      Personel zarządzający

Imię i Nazwisko pracownika

Stanowisko

- zakres kompetencji

Konstancja Borowska-Grzęda

Prezes

Marianna Jaskulska

Zastępca prezesa (v-ce prezes)

Kazimierz Wieczerzański

Kierownik ds. technicznych

Małgorzata Sierpniak

Kierownik ds. marketingu

Wanda Borys-Madera

Kierownik ds. finansowych

Wioletta Marcewicz

Kierownik ds. gospodarowania

i jakości żywności

2.      Kadra pracownicza

- pozostała kadra pracownicza obejmuje następujące stanowiska, na których zatrudnionych jest łącznie 18 pracowników:

- 2 kucharzy;

- 1 barman;

- 3 pomoce kuchenne;

- 4 kelnerki;

- 1 księgowa;

- 1 przedstawiciel handlowy firmy;

- 1 kierowca;

- 3 ochroniarzy;

- 1 DJ (specjalista ds. muzycznych);

- 1 sprzątaczka.

3.      Wynagrodzenia

- wynagrodzenia za pracę na poszczególnych stanowiskach kształtują się następująco:

Stanowisko

Wynagrodzenie brutto

Prezes

2 300,00

Zastępca prezesa (v-ce prezes)

2 000,00

Kierownik ds. technicznych

1 600,00

Kierownik ds. marketingu

1 600,00

Kierownik ds. finansowych

1 600,00

Kierownik ds. jakości żywności

1 600,00

Kucharz

1 400,00

Barman

1 000,00 + napiwki

Pomoc kuchenna

1 200,00

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin