2006-06-15.pdf

(107 KB) Pobierz
278988750 UNPDF
EK OŚCIĄ GA
LBSUB!QSBDZ!VD[OJB
Wspomagając się 6 ilustracjami, postaraj się jak najszczegäłowiej wypełnić
kartę pracy. (Każda ilustracja przedstawia podany poniżej sposäb wykorzystania
wody w naszych gospodarstwach domowych.)
W gospodarstwie domowym wodę wykorzystujemy do:
1. Przygotowywania posiłkäw: (do picia, gotowania zupy, ziemniakäw, kom-
potu, do herbaty, kawy). Na oryginalnej karcie pracy tych informacji uczeń
nie otrzymuje.
A.........................B........................C.............................D................................
2. Mycia: (kąpania, mycia rąk, mycia naczyń, mycia roweru, samochodu)
A.........................B........................C.............................D................................
3. Sprzątania mieszkania: (mycia okien, podłogi, prania, prasowania)
A.........................B........................C.............................D................................
4. Podlewania: (kwiatäw doniczkowych, ogrädka z warzywami i kwiatami,
młodych drzewek)
A.........................B........................C.............................D................................
5. Pojenia zwierząt: (kotäw, psäw, zwierząt hodowlanych, ptakäw latem)
A.........................B........................C.............................D................................
6. Spłukiwania: (sedesu, tarasu, schodäw)
A.........................B........................C.............................D................................
SZT/!QJPUS!KBSPT[
[T!QPOBEHJNOB[KBMOZDI!OS!3!CS[FTLP
LPOLVST!NPKB![JFNJB!.!NÆK!ŚXJBU!3115
LSPQMB!XPEZ!
PYTANIA:
Kftufn!ojfxjfmlą!xpez!lspqfmlą/
Dipdjbż!obknojfkt{ą-!mfd{!obkxbżojfkt{ą/
Cp!dåż!mfqt{fhp-!cbse{jfk!esphjfhp
Pe!łzlv!xpez!emb!uxfk!pdiłpez@
1. Budynek, w ktärym mieszkasz
2. Dom zwierząt
3. Metalowe odpady
4. Ze starego nowe
5. Mieszkańcy lasu
6. Na wodzie lub nad okiem
7. Inaczej śmieci
8. W dzień wolny lub święto
9. Niezbędna do życia
10. Dymi i zatruwa
środowisko
11. Zwierzę znane
z długiej szyi
12. Miejsce ścisłej ochrony
roślin i zwierząt
13. Zajmuje się ochroną przyrody
14. Deszczowa lub słoneczna
15. Jeden ze zmysłäw
Xjfe{ą!up!qublj-!szcz!j!sblj/
Xjfe{ą!efmgjoz-!hspźof!sfljoz/
Nbką!up!x!npe{jf-!żzć!x!d{ztufk!xpe{jf-
Xjęd!p!nojf!ecbką-!ojf!{busvxbką"
Djft{ą!tję!es{fxb-!ljfez!vmfxb!.
Kb!{!håsz!tqłzxbn-!lvs{!{!mjśdj!{nzxbn/
D{ztuf!j!{espxf-!kbl!lszt{ubłpxf
Espcof!lspqfmlj!ob!tnvufl!xt{fmlj/
Ojfpdfojpob-!ojf{btuąqjpob
Kftufn!emb!mve{j/!D{bt!tję!pcve{jć"
D{z!p!uzn!ojf!xjfdjf-!żf!nojf!usvkfdjf@
Xpeb!up!żzdjf"!D{z!nojf!tłzt{zdjf@
Jolanta Kasperkowiak
Konspekt opracowały:
Jolanta Kasperkowiak SP Gębice i Agnieszka Frasz SP nr 2 Gniezno
woj. kujawsko-pomorskie
NR 6 (155)
CZERWIEC 2006
15
278988750.004.png 278988750.005.png 278988750.006.png 278988750.007.png 278988750.001.png 278988750.002.png 278988750.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin