KONSPEKT ZAJĘĆ.doc

(28 KB) Pobierz
KONSPEKT ZAJĘĆ

KONSPEKT  ZAJĘĆ

 

 

1.     Przed śniadaniem - zestaw ćwiczeń porannych:

 

        ,,śpiochy” - dzieci ziewają, głaszczą się po brzuszkach, przecierają oczka, rozciągają i wykonują kilka podskoków;

        ,,kotki”- dowolne naśladowanie chodu kota - swobodne poruszanie się na czworakach; potem ,,kotki” odpoczywają;

        ,,figurki” - na sygnał nauczyciela (np. klaśnięcie) dzieci zaczynają biegać, na następny sygnał nauczyciela zatrzymują się w bezruchu; zabawę należy powtórzyć kilka razy;

 

 

2.     Po śniadaniu:

        opowieść ruchowa

dzieci stają w rozsypce i ruchem interpretują słowa nauczycielki:

- jesteście teraz drzewami, pokażcie jak szumią drzewa -> głoski sz, szu, fu, fr;

- zrywa się duży wiatr, jeszcze mocniej  i szybciej poruszają się gałęzie, potem znowu jest delikatny wiaterek    x3;

- z drzew zaczynają spadać liście (dz. kucają), aż zupełnie opadną na ziemię (kładą się na podłodze)

- ale wiaterek zaraz potem unosi je do góry (dzieci powoli podnoszą się) i znowu listki opadają  x3

- za chwile listki zaczynają wirować w powietrzu (dzieci rozkładają ręce i zaczynają kręcić się dookoła) - potem w drugą stronę;

- a teraz listki zaczynają tańczyć na wietrzyku (dzieci biegają po sali)

- jak to z listkami bywa, lubią być zbierane do koszyczka; przychodzi chłopiec i zaczyna je zbierać (dzieci pochylają się i zbierają liście);

- chłopiec postanowił, ze nawlecze je na niteczkę i zrobi z nich piękny łańcuszek (jedno dziecko jest igłą, a drugie niteczką - łapią pozostałe dzieci i przyłączają do łańcuszka);

- chłopiec bardzo się zasmucił, bo zabrakło mu listków, musiał iść na spacer i znowu szukać liści (marsz), rozgląda się na wszystkie strony, zagląda pod każdy krzaczek;

- widzi, że  jeden listek bardzo wysoko unosi się, więc stara się go złapać  (podskok i zamach)

- i znowu zerwał się wiatr i porusza listkami

 

        utwór vivaldi’ego ,,Cztery pory roku-jesień”

Dzieci stają się listkami i starają się ruchem interpretować muzykę. Gdy muzyka jest szybsza, dzieci poruszają się coraz szybciej itd.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin