Scenariusz zajęć dla klasy II
Data: 22.09.2008
Prowadzący: Liszka Katarzyna
KRĄG TEMATYCZNY:
Wrzesień niesie jesień
TEMAT DNIA:
Jaki jest jesienny ogród?
CEL OGÓLNY:
§ Zapoznanie uczniów z warzywami ich częściami podziemnymi i nadziemnymi a także z ich wartościami odżywczymi.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Uczeń zna:
· Znaczenie warzyw dla zdrowia,
· Wartości odżywcze warzyw,
· Różne sposoby przechowywania i przetwarzania warzyw.
Uczeń potrafi:
· Rozpoznawać warzywa,
· Wyróżnić części jadalne warzyw,
· Opisać prace wykonywane jesienią w ogrodzie,
· Rozwiązywać zadania z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
METODY:
· słowna: dialog,
· praktyczno-ćwiczeniowa,
· oglądowa: pokaz.
FORMY ORGANIZACYJNE:
· zbiorowa,
· indywidualna-jednolita.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
· warzywa,
· podręcznik,
· zeszyt ćwiczeń.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Swobodne wypowiedzi na temat prac jesiennych w ogrodzie.
- Co ludzie robią w ogródkach?
- Jakich narzędzi używają?
- Jakie warzywa zbieramy jesienią w ogrodach?
2. Zapisywanie nazw warzyw w kolejności alfabetycznej w zeszycie ćwiczeń
3. Wyróżnienie części jadalnych warzyw.
- Wartości odżywcze warzyw.
- Przyklejanie ilustracji warzyw z wyklejanki.
- Wykorzystywanie warzyw – przetwory, suszenie, kiszenie, mrożenie.
4. Rozwiązywanie zadań na kartach pracy wykonanych przez nauczyciela.
8 + 3 = 8 + 2 + 1 =
7 + 5 =
9 + 8 =
6 + 8 =
9 + 5 =
7 + 7 =
6 + 9 =
8 + 8 =
7 + 6 =
8 + 5 =
5. Zadanie zadania domowego.
- objaśnienie zadania domowego.
Oblicz.
milpac