PYTANIA DO POKAZU PRZEPROWADZENIA ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH.doc

(40 KB) Pobierz
PYTANIA DO POKAZU PRZEPROWADZENIA ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH

PYTANIA DO POKAZU PRZEPROWADZENIA ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH

W RAMACH EGZAMINU TEORETYCZNEGO

DLA KANDYDATÓW NA INSTRUKTORÓW

 

1. Włączanie się do ruchu - Podaj podstawową definicję oraz sytuacje, kiedy kierujący

pojazdem uważany jest za włączającego się do ruchu opierając się na praktycznych

przykładach z uwzględnieniem pojazdów szynowych. Omów sposób realizacji

powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

2. Omów zasadę zachowania się kierującego pojazdem zbliżając się w obszarze

zabudowanym do oznaczonego przystanku autobusowego/ trolejbusowego/na którym stoi

autobus lub trolejbus oraz w razie omijania autobusu szkolnego z włączonymi

kierunkowskazami. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce

dydaktyczne itp.

3. Podaj dozwolone prędkości stosowane na różnych rodzajach dróg z uwzględnieniem

obszaru zabudowanego dla pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3500 kg ,

również w razie ciągnięcia przyczep, w tym tzw. zasadę bezpiecznej prędkości. Omów

sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

4. Omów zasadę zmiany kierunku jazdy na drodze dwukierunkowej i jednokierunkowej oraz

zmianę pasa ruchu z uwzględnieniem odstępstwa zmiany kierunku jazdy dla określonej

grupy pojazdów. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce

dydaktyczne itp.

5. Omów zasadę zachowania się kierującego pojazdem przy zbliżaniu się do przejścia dla

pieszych i przejazdach dla rowerzystów ich oznakowania , oraz zasadę zachowania się

kierującego pojazdem podczas zmiany kierunku jazdy wobec pieszych i rowerzystów

którzy przechodzą lub przejeżdżają na skrzyżowaniu dróg bez wyznaczonych przejść lub

przejazdów. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne

itp.

6. Omów zachowanie się kierującego pojazdem na przejazdach kolejowych strzeżonych i

niestrzeżonych, przejazdach tramwajowych, miejsce zatrzymania pojazdu w razie

zbliżania się pociągu do przejazdu kolejowego niestrzeżonego ,oraz sytuacje w jakich

tramwaj posiada pierwszeństwo przejazdu. Omów sposób realizacji powyższych zajęć:

metodę, pomoce dydaktyczne itp.

7. Opisz sposoby wykonywania manewrów zawracania oraz ich zakazy z uwzględnieniem

skrzyżowań o ruchu kierowanym sygnałami świetlnymi. Omów sposób realizacji

powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

8. Przedstaw zasadę tzw. „hierarchicznej ważności przepisów” omów jej praktyczne

zastosowanie w tym również znaczenie odpowiedniej pozycji kierującego ruchem na

skrzyżowaniu dróg. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce

dydaktyczne itp.

9. Przedstaw zasadę ruchu prawostronnego omawiając najczęstsze wykroczenia wobec niej,

opierając się na praktycznych przykładach. Omów sposób realizacji powyższych zajęć:

metodę, pomoce dydaktyczne itp.

10. Podaj definicję wymijania i omijania, stosowanych odstępów podczas wykonywania tych

manewrów, sposób wykonywania manewru cofania oraz sytuacje w jakich manewr

cofania jest zabroniony. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce

dydaktyczne itp.

11. Przedstaw opierając się na praktycznych przykładach zasady postępowania przy zbliżaniu

się do skrzyżowania dróg, rodzaje skrzyżowań sposób ich oznakowania oraz

obowiązującą zasadę przy skręcie w lewo będąc na skrzyżowaniu dróg. Omów sposób

realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

12. Przedstaw zasady holowania pojazdu silnikowego, sposób oznakowania pojazdu

holowanego, dozwolone prędkości w obszarze zabudowanym i poza obszarem

zabudowanym, długość połączenia sztywnego lub giętkiego oraz sytuacje gdzie manewr

holowania jest zabroniony. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce

dydaktyczne itp.

13. Omów warunki przewożenia pasażerów w tym również dzieci w wieku do lat12 i

wzroście nie przekraczającym 150 cm, oraz zasady używania pasów bezpieczeństwa z

uwzględnieniem osób które z mocy prawa są zwolnione z obowiązku używania pasów.

Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

14. Wymień grupę pojazdów, które mogą parkować w całości na chodniku, sposób ich

usytuowania oraz warunki które muszą być spełnione aby parkowanie tych pojazdów

było zgodne z przepisami prawa. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę,

pomoce dydaktyczne itp.

15. Wymień sytuacje gdzie występuje zakaz zatrzymywania pojazdu z uwzględnieniem

określonych w ustawie odległości. Podaj definicję zatrzymania. Omów sposób realizacji

powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

16. Wymień miejsca gdzie występuje zakaz postoju pojazdu, określ definicję postoju. Omów

sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

17. Omów zasady postępowania w przypadku uszkodzenia pojazdu silnikowego lub

przyczepy w obszarze zabudowanym i poza obszarem zabudowanym na różnych

rodzajach dróg oraz sposób ich sygnalizowania /trójkąt, światła/. Omów sposób realizacji

powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

18. Omów zasady używania świateł zewnętrznych pojazdu w warunkach normalnej

przejrzystości powietrza oraz w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza

spowodowaną warunkami atmosferycznymi /mgła /. Omów sposób realizacji powySszych

zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

19. Określ definicję wyprzedzania , opisz zagrożenia występujące w związku z zamiarem

wyprzedzania na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu oraz przedstaw

najważniejsze warunki bezpieczeństwa z tym związane. Omów sposób realizacji

powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

20. Wymień wszystkie miejsca i sytuacje w których zabronione jest wyprzedzanie pojazdów i

omów ewentualne wyjątki zezwalające na wyprzedzanie. Omów sposób realizacji

powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

21. Wymień sytuację zezwalającą na wyprzedzanie z prawej strony pojazdów z

uwzględnieniem występującego niebezpieczeństwa oraz przedstaw sytuacje gdzie

wyprzedzanie z prawej strony jest bezwzględnie zabronione. Omów sposób realizacji

powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

22. Omów miejsca i sytuacje w których kierujący pojazdem ustępuje pierwszeństwa pieszym

przechodzącym przez jezdnię poza miejscem do tego celu przeznaczonym oraz uzasadnij

tą sytuację. Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne

itp.

23. Omów zasady i warunki używania kierunkowskazów akcentując sens / istotę / ich użycia

podając przykłady różnych zachowań w praktyce. Omów sposób realizacji powyższych

zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

24. Omów uprawnienia wynikające z posiadania prawa jazdy kategorii B (A, B+E, C, C+E,

D, D+E) oraz warunki jego uzyskania. Liczbę punktów karnych za wykroczenia drogowe

które spowodują zatrzymanie posiadanych uprawnień dla osób posiadających prawo

jazdy do 1 roku i powyżej 12 miesięcy. Omów sposób realizacji powyższych zajęć:

metodę, pomoce dydaktyczne itp.

25. Przedstaw znaki zakazu, które nie obowiązują osobę niepełnosprawną posiadającą

wymagane oznakowanie i dokumenty. Opisz sposób oznakowania takiego pojazdu.

Omów sposób realizacji powyższych zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

26. Wymień podmioty upoważnione do wydawania poleceń lub sygnałów dla uczestników

ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze. Omów sposób realizacji powyższych

zajęć: metodę, pomoce dydaktyczne itp.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin