Teoria okrętu.pdf

(4185 KB) Pobierz
PowerPoint Presentation
Teoria okrętu
wykład: Tomasz Abramowski , tomasz.abramowski@ps.pl
p.213 II piętro
obecność na wykładach obowiązkowa, egzamin będzie
Teoria okrętu – nauka zajmująca się fizyką zachowania statków nawodnych i
podwodnych w warunkach morskich. Jest to wiedza absolutnie niezbędna w procesie
projektowania statków i ściśle z projektowaniem związana. Zawiera elementy
mechaniki teoretycznej, mechaniki płynów (hydro- i aerodynamiki) i oceanologii
fizycznej. Teoria okrętu traktuje bryłę statku jako nieodkształcaną – ciało sztywne.
Nauka ta obejmuje następujące elementy:
geometrię kadłuba statku
statykę okrętu i cechy stateczności oraz niezatapialności
dynamikę ruchu okrętu w tym:
pędniki okrętowe
opór kadłuba i napęd statku
dynamikę środowiska morskiego
właściwości morskie okrętu (ruchy statku na fali)
sterowność okrętu
48192074.002.png
Teoria okrętu
J. Dudziak: Teoria okrętu,
J. Staliński Teoria okrętu,
V. Bertram: Practical ship hydrodynamics.
K. J. Rawson, E.C. Tupper: Basic Ship Theory
J.Kabaciński: Stateczność i niezatapialność statku
M. Frąckowiak, M. Pawłowski: Ćwiczenia z hydromechaniki okrętu
M. Krężelewski: Hydromechanika ogólna i okrętowa, część I i II
J. W. Piskorz-Nałęcki: Niezatapialność statków
Projektowanie okrętu
W. Więckiewicz: Zarys budowy statków morskich
I. Semenov, K. Sanecka: Teoria projektowania statków
L. Buczkowski: Podstawy budownictwa okrętowego
H. Schneekluth, V. Bertram: Ship design for efficiency and economy
W. Więckiewicz: Budowa kadłubów statków morskich
S. Wewiórski , K. Wituszyński: Konstrukcja stalowego kadłuba okrętowego
J. Pacześniak, J. Staszewski: Projektowanie morskich statków handlowych
Tekst Konwencji SOLAS, Tłumaczenie PRS 2006
Tekst Międzynarodowej Konwencji o Pomierzaniu Pojemności Statków
Tekst Międzynarodowej o Liniach Ładunkowych
Tekst Konwencji MARPOL
48192074.003.png
Typowy środek transportu wodnego
48192074.004.png
48192074.005.png
48192074.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin