Przer�bka software�owa (SOFTMOD) Do wykonania przer�bki potrzebujemy komputer z interfejsami IDE do pod��czania dysk�w twardych. Je�eli do komputera mo�na pod��czy� wy��cznie dyski twarde typu SATA, nie mo�e on by� wykorzystany do przeprowadzenia przer�bki. P�yta z linuxem XBOX HDM r�wnie� mo�e nie uruchamia� si� na wszystkich komputerach. Przed rozpocz�ciem wykonania przer�bki, prosz� sprawdzi�, czy komputer bootuje si� (uruchamia system) z p�yty linux XBOX HDM. LINUX HDM mo�e si� nie uruchomi� na komputerach z ilo�ci� pami�ci RAM mniejsz� ni� 64 MB. W programie mc (uruchamia si� po wpisaniu komendy xbrowser) pomi�dzy panelami lewym i prawym przechodzi si� za pomoc� klawisza Tab Przer�bka nie kasuje save'�w wykonanych podczas u�ywania nieprzerobionej konsoli. Je�eli nie masz do�wiadczenia w rozkr�caniu komputera i nie wiesz za bardzo co to kana� czy ta�ma IDE to post�puj wg poni�szych rad, aby podpi�� urz�dzenia pod odpowiednie kana�y: -ta�ma IDE to ta�ma ��cz�ca dysk twardy i nap�dy z p�yt� g��wn� komputera -na pocz�tku startu komputer wy�wietla, co jest pod��czone pod poszczeg�lne kana�y: primary master, primary slave, secondary master, secondary slawe -najpierw zajmiemy si� CD/DVD. Od��cz wszystkie twarde dyski (zapami�taj jak co by�o pod��czone, aby p�niej m�c powr�ci� do sytuacji pierwotnej) i pozostaw pod��czony jedynie nap�d CD/DVD -je�eli nap�d wykrywany jest jako master (primary lub secondary) to nic nie zmieniasz, je�eli tw�j nap�d CD/DVD jest wykrywany jako slave (primary lub secondary) to wykr�casz nap�d i zmieniasz na jego tyle zwork� (ma�a czarna wtykana w bolce) z SL na MA (oznaczenie z ty�u nap�du CS - Cable Select, SL - Slave, MA -Master). Teraz masz nap�d pod Master. -je�eli teraz nap�d wykrywany jest jako Secondary Master to ju� nic nie zmieniasz je�eli wykrywany jest jako Primary Master, to przepinasz jego kabel IDE z jednego wtyku na p�ycie g��wnej w drugi (wtyki od kana��w s� obok siebie) -poniewa� nap�d CD/DVD pod��czony jest teraz do ta�my Secondary to druga ta�ma jest pod��czona do kana�u Primary, zatem to t� ta�m�, a dok�adnie jej koniec b�dziesz wpina� do dysku twardego Xboxa (ta�ma IDE po pod��czeniu do p�yty g��wnej ma dwa wtyki, a do konsoli b�dziesz wpina� ten z ko�ca ta�my) Po wykonaniu przer�bki pod �adnym pozorem nie mo�na -Formatowa� zar�wno partycji C: jak i E:, gdy� skasowa�oby to pliki przer�bki -Usuwa�: pliku xboxdash.xbe i katalogu fonts z dysku C: oraz katalogu ROOT z dysku E: (s� to pliki przer�bki) -U�ywa� opcji Update w grach, gdy� wymienia ona dash Microsoft na nowszy i skasowa�aby pliki przer�bki 1. Przygotowanie p�yty z linuxem XBOX HDM i plikami przer�bki: A) Wypakowywujemy do dowolnego katalogu na twardym dysku komputera zawarto�� pobranych plik�w: uxe-complete-v0.2.2.rar oraz xboxhdm_v1.9.rar B) Przygotowujemy pliki przer�bki: Je�eli przygotowujemy pliki dla oryginalnego dysku 8GB, 10GB lub dla nowego dysku, ale mniejszego ni� 137 GB, uruchamiamy pliki: najpierw 71-fonts-install.bat, nast�pnie nkpatcher-06-install.bat w katalogu: uxe-complete-v0.2.2\support files UWAGA!!! Gdyby po ca�ym procesie przer�bki nie uruchamia� si� system EVOX przygotowujemy pliki uruchamiaj�c: najpierw 61-fonts-install.bat (zamiast 71-fonts-install.bat), nast�pnie nkpatcher-06-install.bat i powtarzamy ca�y proces przer�bki. C) Przegrywamy pliki z katalog�w: uxe-complete-v0.2.2\uxe-c-replace do katalogu \xboxhdm_v1.9\linux\C oraz uxe-complete-v0.2.2\place-on-e do katalogu \xboxhdm_v1.9\linux\E D) Uruchamiamy plik: make-iso-win.bat w katalogu: \xboxhdm_v1.9\ w wyniku czego powstaje plik linux.iso 2. Nagrywamy plik linux.iso w dowolnym programie do nagrywania, korzystaj�c z opcji nagrywania pliku obrazu p�yty . 3. Od��czamy X-Boxa od pr�du, rozkr�camy go i podczas w��czania od��czamy kabel IDE (ten, kt�ry ��czy nap�d z dyskiem twardym) od nap�du DVD, zaraz po uruchomieniu X-Boxa. (Przed dalszymi krokami sprawdzamy czy po wyj�ciu kabla IDE od nap�du i uruchomieniu X-Boxa wy�wietla si� b��d nr 12). Stawiamy X-Boxa obok komputera i uruchamiamy (je�eli X-Box nie jest podpi�ty do telewizora to musi mie� przynamniej w�o�ony kabel AV w przeciwnym przypadku nie uruchomi si�). X-Box powinien uruchamia� si� z b��dem nr 12, dzi�ki czemu dysk twardy jest odblokowany i b�dziemy mogli na nim wykonywa� operacje (przegrywa� pliki) za pomoc� komputera. 4. Przer�bka przy pomocy linuxa XBOX HDM Uruchamiamy komputer z p�yty z nagranym linuxem XBOX HDM (w komputerze od��czone s� wszystkie dyski twarde, do ta�my IDE kana�u SECONDRY pod��czony jest nap�d CD/DVD na pozycji Master, do ta�my IDE kana�u PRIMARY nic nie jest pod��czone). Po wy�wietleniu menu linuxa od��czamy ta�m� IDE od dysku twardego w konsoli (konsola jest w��czona i wy�wietla b��d nr 12) i na jej miejsce pod��czamy ta�me IDE, kana�u PRIMARY komputera (do dysku konsoli pod��czamy wtyk ta�my IDE z komputera, znajduj�cy si� na ko�cu ta�my). Dalej post�pujemy wed�ug wskaz�wek w pliku video czyli: A) przenosimy pliki z partycji C dysku konsoli w dowolny katalog np. na partycje E konsoli do katalogu "kopiaC" (partycja C powinna by� pusta, czyli nie powinna zawiera� �adnych plik�w) B) kopiujemy na partycj� C konsoli pliki z katalogu C na p�ycie z linuxem XBOX HDM (folder "fonts" i plik xboxdash.xbe) C) kopiujemy na partycj� E konsoli pliki z katalogu E na p�ycie z linuxem XBOX HDM (folder "ROOT") D) [color=white]Wy��czamy komputer 5. Od��czamy ta�m� IDE komputera od dysku konsoli. Pod��czamy ta�m� IDE konsoli do dysku twardego konsoli oraz do nap�du DVD konsoli. Wy��czamy konsol�. 6.W��czamy konsol�. Powinno pojawi� si� menu EVOXA. Teraz mo�emy dogra� interesuj�ce nas programy, dashe, uruchomi� partycj� F, ewentualnie zmieni� domy�lny dash z EVOXA na inny i koniecznie zrobi� kopi� zapasow� partycji C i E konsoli oraz kopi� EEPROM�u (kopie eeprom wykonujemy w sytsem utils za pomoc� opcji "Backup"). UWAGA!!! Gdyby po przer�bce pewne gry si� nie uruchamia�y, trzeba skasowa� katalog CACHE z partycji E: konsoli. =============================================================== Przerobienie starego dysku. Po przerobieniu, stary dysk pochodz�cy z konsoli Xbox b�dzie m�g� by� u�ywany w komputerach. Przer�bki starego dysku (tzn. odblokowanie i zmazanie partycji Xboxa) dokonuje si� za pomoc� tej samej p�yty, za pomoc� kt�rej przygotowuje si� nowy dysk. Post�pujemy podobnie, jak przy przygotowywaniu nowego dysku dla konsoli: 1. Pod��czamy dysk twardy (stary dysk z konsoli) w komputerze do ta�my IDE kana�u PRIMARY jako Master lub Cable Select (dysk pod��czamy na ko�cu ta�my). Nap�d CD/DVD musi by� podpi�ty do ta�my IDE kana�u SECONDARY jako Master. 2. Bootujemy (uruchamiamy komputer) z p�yty z linuxem XBOX HDM (ta sama, kt�ra pos�u�y�a do przygotowania nowego dysku). 3. Odblokowujemy dysk twardy. 4. Resetujemy komputer i wymazujemy system partycji Xboxa. 5. Wy��czamy komputer, zmieniamy odpowiednio zworki na twardym dysku (aby dzia�a� z innymi dyskami w komputerze), pod��czamy go do komputera, uruchamiamy Windows i zak�adamy partycj�. ============================================================== Instalacja nowego dysku Obraz p�yty z linuxem XBOX HDM mo�emy przygotowa� przy pomocy pliku make-iso-win.bat lub za pomoc� programu Magic ISO, musimy stworzy� tylko jeden obraz p�yty, wi�c wybieramy jedn� z pokazanych metod. Polecenia wykorzystywane w linuxie XBOX HMD - xboxhd - przej�cie do menu obs�ugi twardego dysku (tworzenie oraz kasowanie partycji, odbudowa partycji C: itd.) - xbrowser - w��czenie menad�era plik�w Midnight Commander - lockhd - blokowanie dysku - unlockhd - odblokowywanie dysku - poweroff - wy��czanie komputera (czasami si� nie wy��cza i trzeba samemu nacisn�� przycisk na obudowie) - reboot - resetowanie komputera Przygotowanie nowego dysku polega na zgraniu na niego zawarto�ci naszego obecnego dysku, na jego zablokowaniu kopi� EEPROM'u (nie jest to konieczne przy konsolach przerabianych chipowo ale wskazane) i ostatecznie na pod��czeniu do konsoli. * Mo�emy wykorzysta� dowolne dyski powy�ej 8GB. * Dyski mog� by� nowe lub u�ywane. * Niestety nie wszystkie modele dysk�w daj� si� zablokowa�. Bywa r�wnie� tak, �e dwa dyski z tego samego modelu zachowuj� si� w odmienny spos�b tzn. jeden da si� zablokowa�, drugi natomiast nie (dla konsol przerobionych chipowo i uruchamianych tylko na biosie z chipa nie ma to znaczenia, gdy� konsole takie dzia�aj� r�wnie� z niezablokowanymi dyskami). Je�eli nasz dysk musi zosta� zablokowany (np. w przypadku konsol z przer�bk� software'ow�) zawsze istnieje ryzyko, �e dysk kt�ry posiadamy lub kupili�my nie b�dzie m�g� by� wykorzystany w naszej konsoli. Wszystkie dane z dysku zostan� usuni�te podczas zak�adania partycji dla Xbox. Nie wszystkie biosy obs�uguj� dyski wi�ksze ni� 137GB, a dok�adniej przy cz�ci bios�w obok partycji systemowych Xboxa o okre�lonych rozmiarach (C: - oko�o 500MB; E: - oko�o 5GB; X:,Y:, Z: - ka�da po oko�o 750MB) b�dzie partycja F: kt�rej zostanie przydzielona powierzchnia o wielko�ci do 137GB. Biosy obs�uguj�ce du�e dyski b�d� mia�y partycj� systemowe tak jak wy�ej, partycj� F: - 137GB, za� reszta powierzchni zostanie przypisana partycji G:. Nowy dysk konsol przerobionych chipowo oraz dla konsol przerobionych software'owo, je�eli wymieniamy oryginalny dysk (8,10GB) lub nie wi�kszy ni� 137GB na dysk do wielko�� 137GB. 1. Kopiujemy zawarto�� partycji dysku konsoli na komputer. 2. Je�eli nie posiadamy kopii EEPROM'u, to j� wykonujemy. 3. Przygotowujemy pliki dla p�yty linux XBOX HDM: - do dowolnego katalogu na twardym dysku przegrywamy pliki programu XBOX HDM z katalogu \xboxhdm_v1.9 - do katalog�w C (pliki partycji C) i E (pliki partycji E) w katalogu Linux przegrywamy pliki z kopii dysku Xboxa (patrz punkt 1.). Je�eli starczy miejsca na p�ycie, mo�emy r�wnie� przegra� pliki par...
djpablopp