arkusz__oceny__punktowej_nowy.doc

(293 KB) Pobierz
ARKUSZ OCENY PUNKTOWEJ NAUCZYCIELA AKADEMICKIEGO NA STANOWISKU

Założenia ogólne dotyczące

oceny nauczycieli akademickich

obowiązujące w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie

 

 

1.     Ocena obejmuje wszystkich nauczycieli akademickich, zatrudnionych w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie tj. pracowników: naukowo-dydaktycznych, dydaktycznych, naukowych i dyplomowanych bibliotekarzy.

2.     Podstawę oceny nauczyciela akademickiego stanowią jego osiągnięcia w zakresie określonym w §102 do105 Statutu Uczelni. Oceny dokonuje się w oparciu o „arkusz oceny punktowej nauczyciela akademickiego zatrudnionego w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie”. W arkuszu nauczyciel akademicki wypełnia tylko te formy działalności, które dotyczą zajmowanego przez niego stanowiska.

Arkusz oceny powinien być wydrukowany dwustronnie.

3.     Oceny dokonują odpowiednie Komisje Oceniające:

- Wydziałów - dla pracowników zatrudnionych na wydziałach,

- Uczelni - dla pracowników zatrudnionych w jednostkach międzywydziałowych.

4.     Ustala się dwa terminy oceny okresowej nauczycieli akademickich:

- 31.03. - którym 4-letni okres od ostatniej oceny upływa między  01.10. a 28.02.

- 31.10. - którym 4-letni okres od ostatniej oceny upływa między  01.03. a 30.09.

5.     Terminy wymienione w pkt. 4 nie dotyczą nauczycieli akademickich ocenianych na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej lub przed upływem okresu, na który nauczyciel akademicki został zatrudniony, bądź w przypadku uzyskania poprzedniej oceny negatywnej.

6.     Dział Spraw Pracowniczych dwa razy do roku, tj. na początku października i marca, przesyła nauczycielom akademickim podlegającym ocenie informacje dotyczącą okresu oceny i terminu złożenia arkusza oceny.

Nauczyciel akademiki  zobowiązany jest do zwrotu arkusza oceny w terminie 14 dni od daty upływu okresu oceny.

Równocześnie Dział Spraw Pracowniczych podaje /na piśmie/ Przewodniczącemu odpowiedniej Komisji Oceniającej wykaz nauczycieli podlegających ocenie.

7.     W arkuszu oceny punktowej należy wypełnić tylko pozycje udokumentowane stosownymi załącznikami np.: dane bibliograficzne publikacji naukowych i dydaktycznych; wykaz recenzji na stopień, stanowisko i tytuł naukowy; wykaz patentów, zarejestrowanych odmian, wzorów użytkowych, wdrożeń, wykonanych ekspertyz oraz wykaz organizowanych konferencji, wystaw i imprez sportowych.

8.     Ocenę punktową zajęć dydaktycznych, w oparciu o ocenę dokonaną przez studentów, wpisuje do arkusza oceny dziekan lub upoważniona przez niego osoba.

9.     Komisja Oceniająca Wydziału/Uczelni przed przystąpieniem do oceny pracy nauczyciela:

-  przeprowadza weryfikację podanych przez niego punktów,

-  ustala wysokość punktów uznaniowych w poszczególnych rodzajach działalności,

- ustala wysokość punktów za aktywności nie objęte ankietą oraz rozstrzyga przypadki wątpliwe.

10. Warunkiem pozytywnej oceny pracownika jest uzyskanie przez niego w okresie czteroletniej działalności podlegającej ocenie, sumarycznej liczby punktów nie niższej niż określona przez Senat.

11. Dwa razy w roku tj., na dzień 31.03. i 31.10. Komisje Oceniające Wydziałów i Uczelni dokonują podsumowania wyników przeprowadzonych ocen i informują Rektora o rezultatach ocen.

12. Po zakończonej ocenie przeprowadzonej przez Komisje arkusz oceny przekazywany jest do Działu Spraw Pracowniczych gdzie przechowywany jest w aktach osobowych pracownika.

 


WSKAZÓWKI SZCZEGÓŁOWE

 

Działalność naukowa

             

W załączniku oceniany podaje spis dzieł (niezależnie od liczby autorów) opublikowanych w kolejności zgodnej z arkuszem. Dzieła należy podawać w roku ich wydania, liczbę punktów - zgodnie z procentowym udziałem ocenianego w dziele.

 

1.     Oryginalne prace twórcze

·      W spisie prac oceniany podaje aktualną w roku wydania liczbę punktów dla danego czasopisma.

·      Przez oryginalną pracę twórczą rozumie się publikację recenzowaną, opublikowaną w ciągłym czasopiśmie naukowym, obejmującą cykl wyników badań własnych lub porządkującą określony obszar wiedzy naukowej uzyskanej przez innych autorów (prace przeglądowe).

·      Za oryginalną pracę twórczą nie uznaje się: artykułów popularnonaukowych (prace z cytowaniem wyników badań naukowych) oraz prac w suplementach, zeszytach specjalnych i materiałach konferencyjnych (I4). Do dorobku naukowego nie zalicza się abstraktów i streszczeń oraz osiągnięć naukowych, w których autor występuje jako pracownik innej uczelni itp.

2.     Monografie, podręczniki akademickie

·         Za monografię uznaje się oryginalne, zwarte opracowanie naukowe (minimum 3 arkusze wydawnicze), opublikowane jako książka lub odrębny tom, z odwołaniami do materiałów źródłowych, dotyczące sprecyzowanego obszaru wybranej dyscypliny naukowej, recenzowane oraz wydane przez wydawnictwo naukowe ciągłe, również uczelni (np. praca habilitacyjna, jeśli nie stanowi wcześniejszego opracowania publikacyjnego). Za podręcznik akademicki uznaje się oryginalne teoretyczne opracowanie na tle dotychczasowego stanu wiedzy w danej dziedzinie wpływające na istotną poprawę warunków i wyników kształcenia. Za podręczniki uznaje się także encyklopedie złożone z rozdziałów tematycznych oraz słowniki o charakterze naukowym (nie popularnonaukowym). Podręczniki, o których mowa powinny być zarejestrowane pod numerem ISBN. Podręczniki akademickie nie obejmują skryptów wykładów i ćwiczeń, poradników zawodowych i książek popularyzujących wiedzę naukową. Takie publikacje należy uwzględnić w ocenie dydaktycznej. Do oceny nie można przedstawiać wznowień.

·         W spisie prac oceniany przy każdej monografii podaje liczbę arkuszy wydawniczych lub stron oraz określa rodzaj (autorstwo, redakcja, przekład) i procentowy wkład w dziele.

·         Udział w dziele ustala się na podstawie liczby stron w stosunku do całego dzieła, a gdy to nie jest możliwe wg uzgodnienia autorów np. dwóch równorzędnych współautorów książki w języku niekongresowym otrzymuje punkty określone przez MNiSzW.

·         Do kategorii tej nie zalicza się streszczeń, komunikatów i abstraktów itp.

3.     Prace konferencyjne

·         Przez prace konferencyjne rozumie się te, które zostały opublikowane w całości w materiałach konferencyjnych.

4.     Streszczenia, komunikaty, abstrakty prac oryginalnych niedrukowanych w całości itp.

5.     W wykazie należy podać temat realizowanego grantu (dotyczy tylko kierownika). Punkty za prowadzenie grantów (zlecenia) wlicza się w każdym roku trwania ponad 6 m-cy.

 

We wszystkich wieloautorskich publikacjach i opracowaniach naukowych przyznane punkty dzieli się zgodnie z uchwałą Senatu.


Działalność dydaktyczna

 

1. Wpisywana liczba godzin zrealizowanych zajęć w danym roku powinna być zgodna z rozliczeniem w sprawozdaniu złożonym w Dziale Organizacji Studiów, z wyłączeniem godzin za opiekę nad magistrantem. Liczbę punktów za realizację zajęć dydaktycznych oraz egzamin i zaliczenie przedmiotu ze stopniem przedstawia się w każdym roku w załączniku, natomiast w arkuszu oceny podaje się sumaryczną ilość punktów.

2. Nauczyciel akademicki sporządza wykaz zajęć realizowanych po raz pierwszy, podając kierunek studiów, nazwę przedmiotu, rodzaj zajęć i liczbę godzin.

Do tej grupy zalicza się zajęcia na nowoutworzonych kierunkach studiów lub po raz pierwszy realizowanym przedmiocie. Dotyczy to także asystentów lub adiunktów, którzy prowadzili ćwiczenia lub wykłady po raz pierwszy w okresie sprawozdawczym, jak również osób po raz pierwszy zatrudnionych w Uczelni z wyłączeniem absolwentów dziennych studiów doktoranckich.

3. Zdarzenie to należy wpisać w tym roku, w którym rozpoczęto realizację nowego przedmiotu lub przedmiotu na nowym kierunku. Tutaj uwzględniamy także dostosowywanie programów do nowych planów studiów.

4. Zdarzenie w tych przypadkach dotyczy liczby zakończonych, złożonych lub recenzowanych w danym roku sprawozdawczym prac magisterskich lub inżynierskich/licencjackich. Warunkiem wpisania takiego zdarzenia jest przystąpienie studenta do egzaminu dyplomowego.

5. Publikacje dotyczące dydaktycznego programu nauczania obejmują wszystkie opracowania dopuszczone przez MNiSzW.

6. Odbycie stażu powinno być potwierdzone pisemnym zaświadczeniem.

7. Ankietowany sporządza wykaz działalności, które uznaje za ważne w pracy dydaktycznej, a które nie zostały uwzględnione w arkuszu oceny.

 

 

Działalność organizacyjna

 

W rubrykach wpisuje się liczbę punktów za każdą działalność, która miała miejsce w roku kalendarzowym. Punkty należy obliczyć proporcjonalnie w zależności od liczby miesięcy pełnienia funkcji.

Jeżeli w jednym z rodzajów aktywności zaistniały 2 lub więcej działalności w danym roku należy wpisać sumę punktów wszystkich rodzajów działalności. Za pełnienie funkcji w różnych organach lub jednostkach podległych wymienionym resortom i ujętym w tym samym punkcie oceny należy zaznaczyć, jakich dotyczy to funkcji czy resortów.

 

 

 

Działalność popularyzacyjno-wdrożeniowa

 

1. Punkty za patenty wpisuje się w roku jego uzyskania. Wymagana jest kopia zgłoszenia do Urzędu Patentowego i potwierdzenie oświadczeniem przedmiotu wdrażanego.

2. Punkty za uzyskanie nowej odmiany roślin i rasy zwierząt, wdrożone lub sprzedane jako licencja, są wliczane do dorobku, jeśli autor/współautor podaje afiliację Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.

 

 

 

 

 

Ocena

działalności nauczycieli akademickich

 

 

Ocena działalności

Liczba uzyskanych punktów

negatywna

<100% punktów dla poszczególnych grup pracowniczych

pozytywna

≥100%  punktów dla poszczególnych grup pracowniczych

 

 

 

Sumaryczna ilość punktów dla poszczególnych grup pracowniczych stanowiąca podstawę do pozytywnej oceny (za okres 4-ch lat) nie może być niższa niż:

 

 

Pracownik Wydziału*:                                          Pracownik Jednostki Międzywydziałowej

Stanowisko                                                                                   

                                                                                                  Studium Języków Obcych                - 14 pkt.

Asystent                                                                                    Studium Wychowania Fizycznego   - 14 pkt.

mgr lub lek. wet. - 18 pkt.

dr                         - 30 pkt.                                                       

 

Wykładowca i st. wykładowca                                          Pracownik Biblioteki

mgr                      - 16 pkt.                                                                     

dr                         - 16 pkt.                                                        Dyplomowany bibliotekarz                 - 8 pkt.

 

Adiunkt

dr                        - 40 pkt.

dr. hab.**            - 50 pkt.

 

Prof. nadzw.**

dr. hab.                      - 60 pkt.

prof. tytul.            - 70 pkt.

 

Prof. zwycz.**

prof. tytul.            - 70 pkt.

 

 

 

* - pracownicy Wydziału, z wyłączeniem wykładowców i starszych wykładowców, w sumarycznej ocenie punktowej za działalność naukową powinni uzyskać nie mniej niż 30% punktów. Pozostała punktacja, w zależności od zajmowanego stanowiska dotyczy działalności dydaktycznej, rozwoju i kształcenia kadry naukowej oraz działalności popularyzatorskiej, wdrożeniowej i organizacyjnej.

** - w sumaryczną punktację za działalność naukową, obok punktów za publikacje (nie mniej niż 12 pkt.), wchodzą  punkty za realizację projektów badań i recenzje.


arkusz oceny punktowej

nauczyciela akademickiego  zatrudnionego

w uniwerytecie przyrodniczym w Lublinie

za okres od ...............do ...............

Imię i nazwisko

 

Tytuł, stopień naukowy

 

Stanowisko /data objęcia/

 

Wydział/Jednostka Międzywydziałowa

 

Instytut/Katedra/Zakład

 

 

Zestawienie liczbowe osiągnięć

 

 

Działalność

Suma punktów

Suma punktów po weryfikacji

Udział % punktów za działalności w liczbie punktów ogółem

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin