tygodniowe ćwiczenia poprawnej pisowni.doc

(25 KB) Pobierz

Jak sobie radzić?

 

Tygodniowe ćwiczenia poprawnej pisowni - samodzielna praca starszych uczniów.

 

I. Przygotowanie.

I. Załóż zeszyt do ćwiczeń ortograficznych.

II. Powtórz i utrwal zasady pisowni.

III. Na końcu zeszytu załóż "Słowniczek Trudnych Wyrazów".

II. Pisanie z pamięci - co dzień.

I. Przeczytaj uważnie wybrany przez siebie, lub wskazany przez nauczyciela, fragment

tekstu (ok. 5 zdań niezbyt długich, po ok. 5 wyrazów w zdaniu).

II. Przeczytaj pierwsze zdanie zapamiętując tekst i pisownię wyrazów; uzasadnij

pisownię trudnych wyrazów.

III.Powiedz tekst z pamięci.

IV.Przeczytaj powtórnie zdanie sprawdzając, czy dobrze zapamiętałeś.

V. Napisz tekst z pamięci.

VI.Sprawdź zapis i nanieś poprawki.

VII.Porównaj zapis ze zdaniem wzorcowym i nanieś poprawki.

VIII.Zakryj zdanie wzorcowe i napisane.

IX.Napisz powtórnie to samo zdanie.

X. Sprawdź zapis.

III. Poprawa błędów.

I. Wypisz wyrazy, w których popełniłeś błędy i uzasadnij poprawną pisownię.

II. Wyrazy te zastosuj w krzyżówce, ułóż z nimi zdania, utwórz rodzinę wyrazów

pokrewnych, wykonaj ćwiczenie utrwalające pisownię (bibliografia).

III.Wpisz je do "Słownika Trudnych Wyrazów" (na końcu zeszytu).

IV.Sprawdzian - co tydzień.

 

 

I. Pracuj codziennie, zapisując datę przy wykonywanych ćwiczeniach.

II. Po tygodniu ćwiczeń poproś kogoś, aby podyktował ci zdania, które codziennie pisałeś.

III. Sprawdź, o ile błędów mniej zrobiłeś niż poprzednio, i popraw je (wg wzoru).

 

Po każdym tygodniu ćwiczeń pokaż zeszyt nauczycielowi.

 

Opracowanie: Marta Bogdanowicz

Zgłoś jeśli naruszono regulamin