plan pracy 3 latki mac marzec 2011 nowa podstawa programowa przedszkole.docx

(56 KB) Pobierz

PLAN PRACY

OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC MARZEC

Rok szkolny 2010/2011

dla grupy 3-latków.

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

I.       „Poznajemy zawody kobiet” 28.II.2011r-4.III.2011r.

II.    „Czy jestesmy sami w kosmosie?” 7.III.2011r-11.III.2011r.

III. „Chcę być czysty” 14.III.2011r.-18.III.2011r.

IV.           „Wiosna tuż tuż” 21.III.2011r.-25.III.2011r.

V.   „Wiosna idzie przez  swiat” 28.III.2011r.- 1.IV.2011r.

 

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

1.     Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dzieci podczas zabaw i zajęć ruchowych.

2.     Wdrażanie do obserwowania pogody oraz szybkich zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.

3.     Nabywanie przeświadczenia o ważności pobytu na powietrzu, spacerów dla zdrowia, jako jednego ze sposobów nabywania odporności.

4.     Rozwijanie wiedzy o najbliższym otoczeniu -zapoznanie z pracą krawcowej.

5.     Przyzwyczajanie dzieci do zaspokajania potrzeb fizjologicznych o określonych porach oraz do samodzielnego korzystania z sanitariatów (opanowanie nawyku każdorazowego spuszczania wody w toalecie i mycia rąk po każdorazowym korzystaniu z sanitariatu).

6.     Wdrażanie do logicznego wypowiadania się na określony temat.

 

PIOSENKA: „Bociek” autor nieznany, muz. M.Kaczurbina

WIERSZ:      „Wiosna” D.Wawiłow                                                Opracowała 

Danuta Wawiłow "Wiosna"

Idzie wiosna po świecie,
Piszą o nie w gazecie.
Ma zziębnięte paluszki
I we włosach kwiatuszki.
Biega boso po trawie,
Trzyma ptaszki w rękawie.

 

MARCOWE SŁONECZKO
Jakie dziś jest niebo?
Błękitne…
Różowe…
Kto je tak maluje?
Słoneczko marcowe.
Kapie
Z sopli woda
I śnieg
Znika z łąki.
Słońce
Dzisiaj robi 
Wiosenne porządki. /Cz.Janczarski/

Bociek / muz. M. Kaczurbina, sł.autor nieznany

 

 


Kle, kle, boćku, kle, kle,
witaj nam bocianie!
Łąka ci szykuje, 
łąka ci szykuje
żabki na śniadanie.

Kle, kle, boćku, kle, kle,
usiądź na stodole.
Chłopcy ci zrobili, 
chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole.

 Kle, kle, boćku, kle, kle,
witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz,
gdy zza morza wracasz,
wiosnę nam sprowadzasz.

 

Współpraca z rodzicami.

Systematyczne informowanie rodziców odnośnie zachowania dzieci w przedszkolu.Kontakty wg potrzeb.

 

 

Literatura:

Programy wychowania w przedszkolu(wg dziennika)

Przedszkole 3 latka Przewodnik metodyczny cześć II

E. Gruszczyk-Kolczyńska E. Zielińska „Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci wolniej rozwijających się.”

K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” 

J. Iwanowska „Plany miesięczne pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu z dziećmi 3-letnimi”

T. Wójcik (red.)„Moje 3 i 4 lata scenariusze zajęć muzyczno-ruchowych”

E. i J. Frątczakowie „Edukacja zdrowotna. Poradnik metodyczny.”

A. Balejko „Logopeda radzi.”

U. Smoczyńska-Nachtman „Kalendarz muzyczny w przedszkolu.”

 

         

    Zabawy ruchowe prowadzone metodą Rudolfa Labana

·         Bieganie po sali przy akompaniamencie żywej i skocznej melodii, zabawy dowolne do muzyki

·         Wymyślanie fantazyjnych ukłonów w przerwie muzycznej

·         Improwizacja ruchowa – swobodny ruch przy muzyce, przestrzeganie zasady; przy wysokich dźwiękach wykonują ruchy w wysokiej pozycji, przy niższych – w niskiej pozycji

·         Naśladowanie zwijania i rozwijania chodniczka dla Wiosny (ruchami rąk)

·         Naśladowanie przenoszenia ciężkich konewek z wodą w czasie odpoczynku następuje pełne rozluźnienie ciała

·         Skoki radości – dzieci pokazują wielką radość z powodu przeniesienia konewek i podlania kwiatów

·         Chodzimy pod wielki wiatr – dowolne naśladowanie takiego chodu

·         Reagowanie na zmianę dynamiki w muzyce: głośno-szybki bieg, cicho- wolny bieg

·         Swobodny taniec przy muzyce, w czasie przerwy dzieci przyjmują pozycję figurki

·         Rytmiczny marsz. Na sygnał dzieci żegnają różne części ciała np. czoło z kolankiem, dłoń ze stopą itp.

 

DZIAŁANIA EDUKACYJNE

 

PODSTAWA

PROGRAMO-WA

 

SPOSOBY I FORMY REALIZACJI

 

 

POMOCE

 

UWAGI

 

 

 

 

 

 

   

    

 

I. TYDZIEŃ  „ POZNAJEMY ZAWODY KOBIET” 28.02.0211r-4.03.2011r.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Gimnastyka dla smyka” oprac. Własne na podst ksiażki

I. PONIEDZIAŁEK

  ZABAWY RUCHOWE:

1.      Taniec niteczek” zabawa ruchowa rozwijająca inwencję twórczą.(gr) Przew Str 75

2.      „Szyjemy” zabawy z elementami skoku przew str 74(gr)

 

   „ Budowanie domków dla mam ” – zabawy konstrukcyjne, umiejętne współdziałanie w zespole, ( zesp. )

I.                   AKTYWNOSĆ RUCHOWA

„Tańczymy jak tancerka” Zestaw ćwiczeń i zabaw ruchowych z wykorzystaniem dużych obręczy. – ćwiczenie sprawności ogólno – ruchowej u dzieci. zabawa ruchowa „Kto pierwszy”(gr)

Zabawa dydaktyczna „ Gdzie pracuje moja mama ? – na podstawie wypowiedzi dzieci, zapoznanie ich z zawodami jakie wykonują kobiety, wzbogacanie słownictwa dzieci o nowe zwroty np. dzień kobiet – święto wszystkich kobiet, rozwijanie u dzieci poszanowania dla zawodów jakie wykonują kobiety. Pomoce : kolorowe ilustracje zawodów wykonywanych przez kobiety, Zabawa pogazywanie czynności wykonywanych przez poszczególne mamy.(gr)

             

III Zabawy w ogrodzie  przedszkolnym –„Szyjemy” zabawa z elementami skoku(gr)

 

  IV.

§         Praca indyw. z Kacprem i Agatkąklasyfikowanie przedmiotów(i)

§         Przypominanie dzieciom o tym jak należy zachowywać się podczas spożywania posiłków zarówno w domu jak i w przedszkolu.(gr)

§         Zabawy i gry przy stolikach – zachęcenie do wspólnej zabawy           

 

WTOREK

I ZABAWY RUCHOWE:

1.„Wkładamy ubrania do wlaściwej szafy” przew str 78

2.Zabaw ruchowa z elementami skoku „Szyjemy” przew str 74

 

Zabawy dzieci w kącikach zainteresowań – z wykorzystaniem różnorodnych zabawek , zachęcenie do zgodnej , wspólnej zabawy.

 

II.AKTYWNOŚC MUZYCZNA

„Nożyce krawcowej” Nauka zabaw w kole „Nożyce, nożyce” „Mam chusteczkę haftowaną” Zagadki sluchowe. Zachęcenie dzieci do śpiewania prostych piosenek; poruszanie się po obwodzie koła” (gr.) przew str 79(gr)

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

„Kolorowe nici” Klasyfikowanie przedmiotów mających wybrana cechę wspólna - nabywanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ( gr. ) przew str 79

 

III. Spacer w okolice przedszkola – przypomnienie o konieczności zachowania ostrożności w kontaktach ze zwierzętami. (gr)

 

IV         Przypominanie dzieciom o przestrzeganiu zasad bezpiecznej , zgodnej zabawy w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. –rozmowy na temat co wolno robić , a czego nie.

Czytanie wiersza J. Brzechwy „Tańcowała igła z nitką.” Przew cz. II str 82

 

ŚRODA

I ZABAWY RUCHOWE :

1„ Figurki” – zabawa bieżna –gr.

2.„Nożyce” zabawa ruchowa ze śpiewem przew cz II str 79 (gr.)

  Zaproponowanie dzieciom układania z mozaiki geometrycznej kwiatków dla mamy – rozwijanie wyobraźni twórczej u dzieci.

 

II.AKTYWNOŚC PLASTYCZNA

„P...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin