luty.doc

(710 KB) Pobierz

silber_6.jpg

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC LUTY- GRUPA TRZYLATKI

Opracowany na podstawie Programu wychowania przedszkolnego Z radością w świat J. Pytlarczyk (Nr dop. DKOS-5002-52/07)

i przewodnika metodycznego Księga Uśmiechu. TRZYLATEK (J.Rumińska, S. Załęska)

Temat kompleksowy: KRÓLOWA ŚNIEGU

Zakres treści

Cele

Działania dzieci

Środki dydaktyczne

Zabawy ruchowe

pomoce

literatura

   Procesy poznawcze

- percepcja słuchowa

- myślenie twórcze

- wsłuchiwanie się w dźwięki skrzypiącego pod nogami śniegu

- rozwijanie inwencji własnej dzieci

- rozwijanie pomysłowości

- organizowanie zabaw konstrukcyjnych według własnych pomysłów

- rozwijanie u dzieci określonych umiejętności technicznych poprzez konstruowanie różnych budowli z dużych elementów

- Aktywne słuchanie fragmentów baśni „Królowa Śniegu” ilustrowanie ruchem treści i ocena postawy Gerdy

- opowiadanie treści kierowane pytaniami nauczyciela

- malowanie białą farbą na dużych arkuszach niebieskiego papieru - praca plastyczna „Zimowe królestwo”

- wysłuchanie wiersza A. Rumińskiej „Królowa Śniegu” -zabawa na podstawie wiersza

- zabawa konstrukcyjna „Pałac Królowej” - budowanie pałacu z białych kartonów

- zaprojektowanie i wykonanie strojów z folii, białego papieru i krepiny do zabawy tematycznej „W pałacu Królowej Śniegu”

- ćwiczenia oddechowe „Śnieżynki”

- opracowanie akompaniamentu perkusyjnego do piosenki Zimowa muzyka

- układanie z różnych trójkątów wyciętych z białego kartonu dowolnych kompozycji - zabawa konstrukcyjna „W pałacu Królowej”

- układanie według wzoru puzzli przedstawiających różne zabawy zimowe

- wykonanie karty pracy nr 51-  dorysowanie korony Królowej Śniegu i doklejenie trzech gwiazdek na sukni

- nauka piosenki „Zimowa muzyka”

- wyklejenie konturów Królowej Śniegu płatkami kosmetycznymi - praca plastyczna „Królowa Śniegu”

- rozwiązanie zagadki słownej

- zbieranie gwiazdek zgodnie ze wskazaniem nauczyciela - zabawa matematyczna „Policz ile”

- pląsy przy muzyce Bal u Królowej Śniegu

- wrzucanie do „lodowych” koszyczków kulek ze styropianu -zabawa zręcznościowa „Kulki śniegu”

- próby lepienia z masy solnej bohaterów baśni - praca plastyczno-konstrukcyjna

- rozwiązywanie zagadek -  zgaduj-zgadula ,,Z jakiej baśni H. Ch. Andersena przyszły te postacie?”

- oglądanie obrazków - zabawa w skojarzenia

- wykonanie karty pracy nr 52 - liczenie, ile jest dużych i małych dzwoneczków, dorysowywanie dzwonka

- zabawa naśladowcza „Zaczarowane zabawki Królowej Śniegu”

- ćwiczenia języka z lusterkami - zabawa logopedyczna „Misie”.

- Biała farba plakatowa, duże arkusze niebieskiego papieru, kartony w kolorze białym, arkusze białego papieru, folia spożywcza, biała krepina.

 

- CD1, Zimowa muzyka – AKOMPANIAMENTY, instrumenty perkusyjne, gwiazdki śniegu wycięte z serwetek przymocowane nitkami do chmurek, różnej wielkości i kształtu trójkąty wycięte z białego kartonu, puzzle, karta pracy nr 51.

 

- CD1, piosenka Zimowa muzyka – PIOSENKI, przebrania lub papierowe opaski przedstawiające postacie z piosenki, dzwoneczki, srebrna korona, klej, kontury Królowej Śniegu, płatki kosmetyczne, gwiazdki z folii samoprzylepnej, papier kolorowy, kredki, płatki śniegu, koraliki, brokat, koszyczki okręcone srebrną folią, kartoniki z narysowanymi 1–4 gwiazdkami.

 

- CD1, WESOŁE PLĄSY – Marsz, bieg, podskoki, Hej, tam pod lasem – WIĄZANKA TRADYCYJNYCH MELODII DZIECIĘCYCH, płyta z dowolną rytmiczną muzyką, przebrania dla aktorów, instrumenty perkusyjne, opaski ze śnieżynkami, opaski z soplami lodu, kulki styropianowe, koszyczki „lodowe”, masa solna, elementy ozdobne z papieru kolorowego, stroje kostiumowe i rekwizyty dla postaci z baśni H. Ch. Andersena.

 

- Ilustracje śniegu, sanek i zamku, kredki, CD1, piosenka Zimowa muzyka – PIOSENKI,

przebrania dla aktorów, instrumenty perkusyjne, karta pracy nr 52.

 

- baśń H. Ch. Andersena „Królowa Śniegu”

 

- wiersz A. Rumińskiej „Królowa Śniegu”

 

 

 

- zabawa ruchowa „Zaprzęg Królowej”

 

- zabawa ruchowa „Naśladujemy Królową”

 

- zabawa „Zimowe drzewo” -ćwiczenia dużych grup mięśniowych

 

Edukacja zdrowotna

- aktywność ruchowa

- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe

Edukacja emocjonalna i świat wartości

- rodzaje emocji, sposoby radzenia sobie z emocjami

- nawiązywanie pozytywnych kontaktów, współdziałanie

 

- wartości

 

- podkreślanie roli miłości i przyjaźni, wyrażanie i kontrolowanie emocji

 

- przygotowanie do przyjmowania ról indywidualnych

- eksponowanie wartości wychowawczych

Edukacja językowa

- poprawność artykulacyjna

- zasób słownictwa

- pisanie

 

 

- rozwijanie aparatu głosowego

- wzbogacanie zasobu słownictwa

- wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez ćwiczenie sprawności

manualnych

Edukacja artystyczna

                       Plastyka:

- aktywność twórcza

Muzyka:

- formy muzyczne

 

- elementy muzyki

 

                     Literatura i teatr:

- odbiór i interpretacja

 

- ekspresja teatralna

 

 

 

- stosowanie różnych technik plastycznych

- doskonalenie gry na instrumentach perkusyjnych.

- rozwijanie poczucia rytmu

- nauka opowieści ruchowej

 

- organizowanie zabaw uwrażliwiających na różne elementy muzyki: dźwięki wysokie, niskie

- rozwijanie zainteresowania dzieci książkami

- opowiadanie treści utworów literackich

- rozwijanie ekspresji werbalnej

 

 

Temat kompleksowy: SPORT TO ZDROWIE

Zakres treści

Cele

Działania dzieci

Środki dydaktyczne

Zabawy ruchowe

Pomoce

literatura

Procesy poznawcze

- ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin