PLAN PRACY NA MIESIĄCLUTY GRUPA IA.doc

(299 KB) Pobierz
PLAN PRACY NA MIESIĄCLUTY GRUPA IA, MOTYLKI

PLAN PRACY NA MIESIĄC LUTY GRUPA IA, MOTYLKI

 

Temat kompleksowy: „ W karnawale wszędzie bale” (4-8.II.2008)

 

Ø      poznanie tradycji urządzania balów i zabaw w okresie karnawału,

Ø      pomoc dzieci w dekorowaniu Sali,

Ø      udział w balu karnawałowym.

 

 

 

 

Temat dnia

 

Działania dzieci

 

 

„ Bal w przedszkolu”

 

Słuchanie wiersza D. Gellner „ Bal w przedszkolu.” Wprowadzenie dzieci w nastrój karnawałowych zabaw, wzbogacenie słownika dzieci o nowe słowo – karnawał. Naturalne wypowiedzi dzieci n/t tego co to jest bal.

 

 

„ Wyszły z szafy misie, bal w przedszkolu dzisiaj”

 

Wprowadzenie dzieci w nastrój oczekiwania na zabawę karnawałową. Karnawałowa  Zgaduj-zgadula” – „ Za jaką postać się przebrałeś?, rozpoznawanie postaci po stroju dziecka.

 

 

„ Zaczarowana baśniowa kraina”

 

Zabawa dydaktyczna „ Jaka to bajka?”, rozpoznawanie przedmiotów-rekwizytów z różnych bajek. Doskonalenie pamięci oraz wzbogacanie słownictwa dzieci. Malowanie farbami – doskonalenie umiejętności posługiwania się pędzlem, wodą i farbą. Wdrażanie dzieci do wykorzystania całej powierzchni kartki, malowanie na formacie A3. Rozwijanie inwencji twórczej poprzez samodzielne podejmowanie decyzji co do treści rysunku.

 

 

„ Maski i maseczki”

 

Słuchanie fragmentu wiersza G. Koby „ Karnawał”. Wyróżnianie z zebranych na stoliku przedmiotów tych, które wiążą się z karnawałem np. czapka, balon, maska. Prawidłowe nazywanie tych rekwizytów i określanie do, czego służą. Praca plastyczna „ Maseczka” – wdrażanie do sprawnego posługiwania się nożyczkami, ozdabianie maseczki przy wykorzystaniu różnych materiałów.

 

 

„ Był sobie raz balonik”

 

Zabawa dydaktyczna „ Tańczący balonik” – podział zbioru baloników na podzbiory wg kolorów. Utrwalanie pojęć dużo-mało. Zabawa taneczna z balonami do skocznej muzyki. Karta pracy – malowanie zbioru balonów wg wyznaczonego koloru. Wysłuchanie opowiadania „ Baletniczka  i kominiarczyk”

 

 

Literatura:

·         H. Kruk „ Wybór literatury…

·         Zeszyt roboczy nauczycielki

 

Zabawy ruchowe:

·         kółeczkowa „  Balonik”

·         z elementem podskoku „ Pajacyki”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: „ Mieszkańcy dalekiej północy – Eskimosi”

18-22.II.2008

 

Ø      rozbudzenie zainteresowania życiem ludzi w innych regionach świata,

Ø      poznanie zwierząt charakterystycznych dla dalekiej Północy,

Ø      oglądanie książeczek, których treść zachęca do podejmowania zabaw.

 

 

 

 

 

Temat dnia

 

Działania dzieci

 

 

„Grenlandia – miejsce wiecznego lodu”

 

Przybliżenie dzieciom odległej, odmiennej klimatycznie i krajobrazowo części świata – Grenlandii. Omówienie wyglądu ludzi dalekiej Północy z wykorzystaniem opowiadania A. i Cz. Centkiewiczów „ Odarpi, syn Egigwy” (fragmenty) oraz ilustracji i własnych zasobów wiedzy. Kształtowanie pozytywnego stosunku do ludzi innych narodowości. Ćwiczenia oddechowe ‘ Dmuchamy na zimno”

 

 

Polowanie Eskimosa

 

Słuchanie opowiadania nauczycielki „ Polowanie” – sposoby zdobywania żywności przez Eskimosów. Porównywanie liczebności zbiorów ryb, niedźwiedzi. Ocenianie liczby elementów w przybliżeniu: równo, mniej, więcej. Zestaw zabaw ruchowych doskonalących sprawność ruchową dzieci.

 

 

„Topnienie lodu”

 

Zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej „ Budujemy igloo”. Uważne słuchanie poleceń nauczycielki, omówienie z czego zbudowane jest igloo – bryły lodu. Wzbogacenie wiadomości u dzieci. „Woda i lód” – wykonanie doświadczenia z wodą i lodem w celu nauczenia dzieci obserwacji czyli podstaw eksperymentowania.

 

 

„Mały Eskimosek”

 

Słuchanie wiersza E. Szelburg-Zarembiny „ Eskimosek – Lunamuk”. Rozmowa n/t sposobów ubierania się ludzi mieszkających na dalekiej Północy, z czego wykonane są ubrania, buty, dlaczego muszą być ciepłe i chronić skórę przed zimnem. Praca plastyczna „ Ubranie Eskimosa” – ozdabianie ubrania Eskimosa.

 

 

„Zwierzęta Północy”

 

Na podstawie ilustracji przybliżenie dzieciom zwierząt zamieszkujących Grenlandię: niedźwiedź polarny, pingwin, foka, renifery.

Próby naśladowania poruszania się tych zwierząt, cechy charakterystyczne, ubarwienie. Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach. Kolorowanie wybranego przez dziecko zwierzęcia z dalekiej Północy.

 

 

Literatura:

Ø      A. i Cz. Centkiewiczowie „ Odarpi, syn Egigwy”

Ø      H. Kruk „ Wybór literatury…”

Ø      Zeszyt roboczy nauczycielki

 

Zabawy ruchowe:

Ø      z elementem biegu „ Psi zaprzęg”

Ø      z elementem czworakowania ‘” Niedźwiedzie polarne”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowała

Małgorzata Cacko

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin