Pirate Monkeys.pdf

(163 KB) Pobierz
13840927 UNPDF
wersja 0.1
autorzy: Jarosław „beacon” Kopeć
grafika: zaczerpnięta zwyszukiwarki www.google.pl
praca na konkurs odbywający się na forum www.autorskie.fora.pl
partnera Wieży Snów:
www.wiezasnow.prv.pl
Październik 2005, Lublin
13840927.001.png
Witaj w Akylli, szanowny podróżniku! Takich jak Ty tutaj lubimy!
-Horacy Robert Marc
Tytułem wstępu,
Masz przed sobą, Szanowny Czytelniku, podręcznik do gry rpg, której akcja toczy się w
fantastycznym świecie Akylli. Dlaczego fantastycznym? Z prostej przyczyny – mieszkańcy tego
świata nie są ludźmi! Nie są też rasami, do których przyzwyczaiłeś się w wielu innych grach tego
typu, tj. elfami, krasnoludami, czy niziołkami. Akyllę zamieszkują inteligentne małpy, koty, psy,
oraz wszelkie inne zwierzęta, jakie możesz sobie wymyślić! Różnicą, która odróżnia zwierzęta
naszego świata od tych, które zamieszkują Akyllę jest fakt, że te drugie są bardziej zbliżone do
człowieka. Chodzą na dwóch łapach, mają człekokształtną budowę i wyprostowaną postawę.
Poza tym Akylla jest nieco zbliżona do Europy z czasów przemierzających bezkresne morza
galeonów, wielkich bitew morskich pomiędzy hiszpańską armadą i angielską flotą. Gracze zaś
wcielić się mogą w awanturników, żeglarzy, lwy salonowe, lub w zwykłych pomywaczy.
Generalnie jednak rzecz ujmując jest to gra heroic-fantasy, przeznaczona do rozgrywania
jednostrzałowych przygód.
Nieomal zapomniałem o najważniejszym! Akyllę i całą tą grę wymyśliłem i opracowałem z uwagi
na konkurs. Konkurs na system autorski napisany w tydzień. Jeśli również jesteś zainteresowany
tym projektem zapraszam na forum ( http://www.autorskie.fora.pl ).
Mam nadzieję, że moja gra przypadnie wam ona do gustu.
Jarosław „beacon” Kopeć
beacon@wrota.info
www.wrota.info
13840927.002.png
Akylla to kraina cudów! Nie trudno w niej jednak o szybką śmierć!
-Jean Paul Jose
Wprowadzenie w świat.
Jak wspomniałem, Akylla to kraina nieco zbliżona do Europy z czasów kolonizacji Ameryki,
Kolumba i Marco Polo. Jednak na tym kończą się podobieństwa.
Akylla to kraina wyspiarska rozrzucona na Oceanie Akyllańskim. Niemal każde państwo to
odrębny ląd. Spowodowało to ogromne wręcz rozbieżności kulturowe pomiędzy mieszkańcami
poszczególnych lądów. Mimo niekiedy dużych odległości dzielących poszczególne zakątki Akylli,
klimatem są one zbliżone. Większość wysepek powstała wskutek wybuchów wulkanicznych, lub
gwałtownych zjawisk na poziomie podłoża skalnego. Wszystkie porośnięte są bujną roślinnością,
lata są ciepłe, zimy również, śnieg nie pada wcale, słońce świeci wysoko nad horyzontem przez
okrągły rok. Pozwoliło to na bujny rozwój żeglugi i rolnictwa.
Forty, które wyrosły na wyspach są wytworem światłej myśli technicznej Akyllan. Z czasem
pojedyncze fortece zawierały sojusze, unie i tworzyły państwa. Te zaś zagarniały sobie kolejne
terytoria i zdobywały supremację. Dzisiaj główne siły stanowią trzy krainy.
Umbria to państwo wyrosłe na północnych wyspach Akylli. Początkowo kotopodobni Umbrianie
zamieszkiwali wyspę Arkos. Później jednak zaczęli podbijać sąsiednie lądy i ich potęga rozrosła się
dosyć mocno. Dzisiaj stanowią jedną z największych potęg morskich. Zdolni dyplomaci zdołali
zaskarbić sobie przychylność innych państw.
Illia to kraj małpopodobnych piratów. Słyną oni z grabienia transportów z Umbrii i Alkonii.
Aktualnie na czele tych zbójów stoi samozwańczy Sir Juan Pierre z Marchios. Marchios to wyspa
znajdująca się w samym sercu Illii. Jest ona jednocześnie stolicą państwa. Chociaż Illianie
postrzegani są jako piraci, mają swoje, niepodległe państwo, jednak znajdują się nieustannie w
stanie wojny z pozostałymi mieszkańcami Akylli.
Alkończycy to podobni do psów kolonizatorzy. Ich polityka opiera się na nieustannym odkrywaniu
i zajmowaniu nieznanych dotychczas wysp i wysepek. Dlatego też to właśnie ich państwo wiedzie
prym gospodarczy i naukowy. To właśnie w stolicy Alkonii, Sokos, znajduje się słynny Uniwersytet
Morski. Wykształcił on choćby samego Juana Pierre'a, wodza piratów. Tego wykładowcy uczelni
do dzisiaj nie mogą sobie wybaczyć.
Technologia Akylli jest już dosyć rozwinięta. Mieszkańcom znane są proch, armaty, żegluga pod
wiatr, zaawansowana nawigacja z użyciem busoli i mapy, zaprawa murarska, gry karciane (słynny
„Umbryjczyk”), muszkiety, pistolety, bomby prochowo-zapalające, zaawansowana obróbka metalu
(wytwarzanie szpad i rapierów, części broni palnej). Ich poziom technologiczny można odnieść do
Europy renesansowej.
13840927.003.png
Widzisz, Umbria to piękna kraina wspaniałych ludzi!
-król Umbrii Alfredo Don Gonzales
Umbria.
Umbria leży na północy Akylli. W jej skład wchodzą zasadniczo trzy duże wyspy. Arkos – stolica i
najlepiej ufortyfikowane miasto pośród znanych cywilizowanym istotom. Tam znajduje się siedziba
króla Umbrii. Aktualnie jest nim, Alfredo Don Gonzales. Król ten wywodzi się ze starego rodu,
który doprowadził do największej świetności państwa. Pozostałe największe wyspy archipelagu to
Nowa Umbria i Mykos.
Mieszkańcami Umbrii są w większości kotopodobni. Ich uwielbienie batalii morskich doprowadziło
do bardzo gwałtownego rozwoju technologii morskiej. Ogromne sumy król wydaje corocznie na
naukowców i ich badania. Ponadto Umbria słynie z doskonałych dyplomatów i ludzi nie do
przegadania. Niewątpliwie przyczynił się do tego fakt, iż na Arkos znajduje się znamienita uczelnia
specjalizująca się w retoryce i wysławianiu się.
Ubrianie czują się niemal niezagrożeni ze strony innych ludów. Ich niebywała potęga morska
pozwala bez problemu zwalczyć jakiekolwiek zagrożenie ze strony Illian, zaś z Alkończykami i
innymi Akyllańczykami są w jak najbardziej pokojowych stosunkach.
Dlaczego Umbrianie wiodą prym na morzach? Z prostej przyczyny. Ich przemysł morski stoi na
wysokim poziomie. Są w stanie oddawać do służby kilka potężnych galeonów miesięcznie.
Obsadzają je dobrą, zaprawioną w bojach załogą, uzbrajają potężnymi działami i wszystko
podpierają dobrą nawigacją i dowodzeniem! Jest to przeciwnik niemal nie do pokonania!
Król Umbrii ma władzę niemal nieograniczoną. Mimo to nie jest okrutny. Rządzi sprawiedliwie i
obiektywnie. Mimo to nie wiadomo, co będzie po śmierci kochanego króla. Jaki będzie jego
potomek? Umbiranie wierzą jednak, że ród Don Gonzalesów jest zesłany im przez niebiosa.
Illia.
Illia to w zasadzie luźny związek wielu wysp, posiadających pewną autonomię. Każdą z nich rządzi
tak zwany patron. Spośród nich wybierany jest dożywotnio król Illii. Aktualnie jest nim
samozwańczy Sir Juan Pierre z Marchios. Rządzi żelazną ręką, ale pozwala państwu budować
swoją potęgę.
Podstawą ekonomii państwa są grabieże dokonywane na okrętach handlowych Alkończyków i
Umbrian. Ponadto Illianie wydobywają na terenie swoich wysp bardzo rzadki materiał, jakim jest
Iloryt. Jest to magiczna substancja o niezbadanych możliwościach. Wiadomo jednak, iż jest bardzo
potężna. Szaleni naukowcy Illii pracują nad zastosowaniem go w broni. Są oni obiektem
zainteresowania szpiegów całej Akylli.
Flota Illii składa się z bardzo różnych jednostek. Każda wyspa archipelagu specjalizuje się w
wytwarzaniu innych rodzajów okrętów. Jedne konstruują lekkie i zwrotne szkunery, drugie zaś
majestatyczne galeony. Wszystkie jednak łączy jedno – brutalna i krwiożercza załoga! Jej legenda
obiegła cały znany świat; nie ma marynarza, któremu widząc banderę Illii na horyzoncie życie nie
przelatuje przed oczami.
Nauka Illii stoi na drastycznie niskim poziomie. Gdyby nie grabieże do dzisiaj walczyliby przy
13840927.004.png
użyciu maczug z kości i drewna. Wiodą jednak prym w badaniach Ilorytu. Być może niedługo
zaważy to o losach świata.
Alkonia.
Alkonia to potężne mocarstwo położone na południu Akylli. Z uwagi na odwieczne zapędy
kolonizatorskie to państwo zajęło największą ilość wysp i wysepek na całym oceanie. Wiele z nich
dostarcza na Sokos – wyspę-stolicę – duże ilości potrzebnych do rozwoju surowców. Dzięki temu
Alkonia zbudowała ogromną przewagę ekonomiczną nad innymi państwami Oceanu Akyllańskiego.
Flota tego państwa opiera się na statkach handlowych. Okręty bojowe używane są głównie do
konwojowania transportów dóbr z wyspy na wyspę. Mimo to admirałowie Alkonii są doskonale
wyszkoleni w Uniwersytecie Morskim, potrafią bezbłędnie nawigować i żeglować w każdych
warunkach. Na Alkończyka nie ma sztormu! Zawsze da sobie radę.
Alkonię zamieszkują przede wszystkim psobodobni. Trudno znaleźć Alkończyka, który nie potrafi
żeglować lepiej, lub gorzej. Dzieci od małego się tego uczą. Charakterystyczną cechą mieszkańców
tego państwa jest wywyższanie się i dążenie do poznania. Są przez to niekiedy postrzegani jako
snobistyczni i zbyt pewni siebie.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin