Ilustrowana instrukcja wymiany wszystkiego.pdf

(117 KB) Pobierz
453392038 UNPDF
Jak wymienić mambrame i cewke – poradnik dla
początkujących.
Potrzebne rzeczy :)
Nóż
Butapren
Odrobina cierpliwości i precyzji :)
Na początku regeneracji musimy usunąć wszystkie stare elementy. Proponuje
przeciąć membranę wzdłuż promienia, następnie odciąć ją dookoła cewki. Na
koniec przeciąć wzdłuż resoru górnego, lub po prostu go przedrzeć, jeżeli jest
piankowy. Można teraz łatwo usunąć membranę. Teraz odlutowujemy
przewody doprowadzające sygnał do cewki. Teraz można wyrwać cewkę z
resoru. Jeżeli nie chce wyjść łatwo, to odcinamy. Następna sprawa, to
zabezpieczenie szczeliny. Zaklejamy ją taśmą klejącą. Jeżeli tego nie
wykonamy to możemy być pewni ze dostana się do niej zanieczyszczenia. To
zaowocuje obcieraniem cewki o te zanieczyszczenia. Dopiero po zaklejeniu
przystępujemy do usuwania resztek zawieszeń. Jesli w szczelinie wystapia
zanieczyszczenia – usuwamy je igła/szpilką – opilek metaliczny przyczepi sie
do niej I da sie go wyciagnac. Teraz wkładamy cewkę (najpierw smarujac kosz
butaprenem I wsadzajac w nia film – patrz nizej !) i ustawiamy na
odpowiedniej wysokości(resor dolny musi byc poziomo ! ) Przy wklejaniu
cewki należy pamiętać, żeby ustawić ją w odpowiednim kierunku tj.
wyprowadzeniami przewodów w kierunku miejsca lutowania na koszu.
Wazną rolę spełnia wklinowany dość mocno film międzu rdzeń cewki a karkas.
Unieruchamia on a jednocześnie centruje cewkę nawiniętą na karkasie. Tego
filmu trzeba założyć tyle zwojów ile jest potrzebne do zaklinowania. Jeśli damy
za mało to karkas nie da się unieruchomić a za dużo nie wejdzie nam w
szczelinę. Film powinien pozostać przez cały czas na swoim miejscu.
Wyciągamy go dopiero po zakończeniu całego (prawie) procesu naprawy to
znaczy po kilku dniach schnięcia klejów. sprawdzamy czy membrana wchodzi
nam na niego bez specjalnych zacięć i czy nie ma zbyt dużej szczeliny
pomiędzy karkasem a membraną. Szczelina powinna być mniejsza niż 1 mm bo
nie damy rady zlikwidować ją klejem. Jeśli jest zbyt duża to pogrubiamy
karkas, naklejając na niego tyle zwojów taśmy papieru ile potrzeba by szczelina
była minimalna. Kleimy klejem dolaczonym do zestawu. Następnym etapem
jest posmarowanie cienką warstewką kleju "butapren" kosza w tym miejscu
gdzie będzie przylegał amortyzator i też w ten sam sposób należy posmarować
część amortyzatora. Należy odczekać ok. 15 - 20 min (w zależności od typu
"butaprenu") i ostrożnie założyć membranę centrowaną przez karkas. Szczelina
pomiędzy amortyzatorem a brzebiem kosza, może nie być jednolitej szerokości.
To nie jest istotne, ważne jest wycentrowanie membrany względem CEWKI!
Po takim wycentrowaniu, dociskamy amortyzator do kosza (wystarczy
jednorazowo bo podeschnięty butapren natychmiast chwyci). Niestety nie
mamy już od tej chwili możliwości przesunięcia i ew. poprawienia centrowania
membrany. Klej trzyma natychmiast! Tak wygląda głośnik z wklejoną
membraną od strony amortyzatora górnego. Powinna być widoczna
niejednakowej szerokości szczelina.
Po nałożeniu kleju należy odczekać dwie doby do CAŁKOWITEGO
stwardnienia kleju. Jest to najtrudniejsze zadanie (wytrzymać przez ten czas aby
nie sprawdzić czy wszystko jest w porządku)
453392038.001.png
Po tych "ciężkich" dwóch dobach, wyciągamy ostrożnie film i delikatnie
naciskamy membranę wyczuwając czy nie ociera karkas o rdzeń. Czasem, w
pierwszym momencie po naprawie może delikatnie ocierać ale po jakimś czasie
powinna się "dotrzeć" i głośnik będzie grał bez zarzutu. Teraz już tylko
wklejamy kopułkę (Na butapren oczywiscie), przykręcamy głośnik do obudowy
wraz ze wszystkimi maskownicami i... gramy! Na początek ostrożnie! Tak na
25% i stopniowo przez kilka dni podnosimy poziom aż do 100%. Namawiam
jednak, żeby te 100% było TYLKO chwilką. Pełną wytrzymałość i ułożenie się
karkasu powinno nastąpić po kilku tygodniach!
Wszystkim dokładnym i cierpliwym...
Życzę Sukcesów!
453392038.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin