[100607]_Beata_Cielek_-_Konspekt_lekcji_wychowani.doc

(44 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

 

 

Zadanie główne: Doskonalenie odbić górnych w piłce siatkowej.              Data:

                            Klasa:

Zadanie dodatkowe: Poznanie zabawy „Poczta”                            Liczba uczniów, ćw/niećw:

                            Miejsce: sala gimnastyczna

Zadania szczegółowe w zakresie:                            Czas: 45 min.

-Umiejętności: Uczeń potrafi odbić piłkę sposobem górnym.              Metody nauczania:

                            -całości

-Sprawności motoryczne: Uczeń doskonali siłę mięśni ramion.              Formy prowadzenia ćwiczeń:

                            -ścisła, zabawowa

-Wiadomości: Uczeń zna zasady gry „Poczta”.              Sposoby organizacji pracy:

                            -praca jednym frontem; praca w grupach

-Usamodzielniania ucznia: Uczeń współdziała w zespole.              Przybory i przyrządy: piłki do siatkówki.

 

 

 

TOK LEKCJI

NAZWA ZABAWY/

GRY/ ĆWICZENIA

CZAS/

ILOŚĆ

POWT.

ROZWIĄZANIA ORGANIZACYJNO METODYCZNE

UWAGI

Cz. I wstępna

-czynności org.-porząd.

 

 

-zabawa/ćw. ożywiające

 

-zbiórka;

-sprawdz. obecności;

-podanie zad.lekcji;

 

-berek „czarodziej”

 

3’

 

 

 

2’

 

-wejście do sali, po czynnościach org.-porząd.;

 

 

 

-określenie pola zabawy oraz krótkie przypomnienie zasad; wprowadzenie dwóch berków;

 

Zwrócenie uwagi na odpowiedni strój uczniów;

 

Cz. II - główna

A-ćwiczenia kształtujące (z piłkami)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B-ćwiczenia stosowane

 

-krążenia ramion z podrzutem piłki;

-wymachy nóg, dotknięcie piłki stopą;

-skip A/C, kolana/pięty uderzają piłkę;

-wyskoki w górę/ze skrętem tułowia, z piłką;

-krok odstawno-dostawny z odbijaniem piłki o podłoże;

-krążenia tułowia

-skłony tułowia do piłki;

-wyskoki w górę z piłką z przysiadu podpartego;

 

Odbicia piłki samodzielnie:

-nad sobą w miejscu (podwójne i pojedyncze)

-nad sobą przechodząc do przysiadu i siadu

-odbicia wysokie i niskie

Odbicia piłki wraz z współćwiczącym:

-wymienne

-nad sobą i do partnera

-dwa razy nad sobą i do partnera(po podaniu ćwiczenie)

-wysokie do partnera.

 

Zabawa:”Poczta”

 

 

 

10’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

-przed rozpoczęciem ćwiczeń kształtujących każdy z ćwiczących podchodzi po piłkę;

-pokazuje i nazywam ćwiczenie lub tylko nazywam;

-ćwiczenia wykonywane w rzędzie, jeden za drugim lub w kole;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-każdy znajduje sobie miejsce dl siebie;

-zwracam uwagę na skupienie uczniów oraz poprawne ułożenie rąk;

 

 

 

 

-osoby ćwiczące dobierają się dwójkami i stają naprzeciwko siebie, jedna piłka na dwójkę;

 

 

 

 

 

 

 

-wyjaśniam zasady zabawy, wyznaczam pole;

-uczniowie sami dobierają drużyny;

 

Obserwuje, koryguje błędy;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-kontroluję zabawę, czuwam nad bezpieczeństwem uczniów.

Cz. III końcowa

-zabawa/ćw. uspokajające

 

-czynności org.-porząd.

 

-„Minutka”

 

 

-zbiórka i omówienie;

-pożegnanie.

2’

 

 

 

2

 

-przed zabawą uczniowie odkładają piłki na miejsce;

 

-zabawa znana uczniom.

 

 

 

-plusy za aktywność/wygraną zabawę

                                                                     

                           

 

              Prowadzący: Beata Cielek

              Hospitujący:

Zgłoś jeśli naruszono regulamin