KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Zadanie główne: Doskonalenie odbić górnych w piłce siatkowej. Data:
Klasa:
Zadanie dodatkowe: Poznanie zabawy „Poczta” Liczba uczniów, ćw/niećw:
Miejsce: sala gimnastyczna
Zadania szczegółowe w zakresie: Czas: 45 min.
-Umiejętności: Uczeń potrafi odbić piłkę sposobem górnym. Metody nauczania:
-całości
-Sprawności motoryczne: Uczeń doskonali siłę mięśni ramion. Formy prowadzenia ćwiczeń:
-ścisła, zabawowa
-Wiadomości: Uczeń zna zasady gry „Poczta”. Sposoby organizacji pracy:
-praca jednym frontem; praca w grupach
-Usamodzielniania ucznia: Uczeń współdziała w zespole. Przybory i przyrządy: piłki do siatkówki.
TOK LEKCJI
NAZWA ZABAWY/
GRY/ ĆWICZENIA
CZAS/
ILOŚĆ
POWT.
ROZWIĄZANIA ORGANIZACYJNO METODYCZNE
UWAGI
Cz. I – wstępna
-czynności org.-porząd.
-zabawa/ćw. ożywiające
-zbiórka;
-sprawdz. obecności;
-podanie zad.lekcji;
-berek „czarodziej”
3’
2’
-wejście do sali, po czynnościach org.-porząd.;
-określenie pola zabawy oraz krótkie przypomnienie zasad; wprowadzenie dwóch berków;
Zwrócenie uwagi na odpowiedni strój uczniów;
Cz. II - główna
A-ćwiczenia kształtujące (z piłkami)
B-ćwiczenia stosowane
-krążenia ramion z podrzutem piłki;
-wymachy nóg, dotknięcie piłki stopą;
-skip A/C, kolana/pięty uderzają piłkę;
-wyskoki w górę/ze skrętem tułowia, z piłką;
-krok odstawno-dostawny z odbijaniem piłki o podłoże;
-krążenia tułowia
-skłony tułowia do piłki;
-wyskoki w górę z piłką z przysiadu podpartego;
Odbicia piłki samodzielnie:
-nad sobą w miejscu (podwójne i pojedyncze)
-nad sobą przechodząc do przysiadu i siadu
-odbicia wysokie i niskie
Odbicia piłki wraz z współćwiczącym:
-wymienne
-nad sobą i do partnera
-dwa razy nad sobą i do partnera(po podaniu ćwiczenie)
-wysokie do partnera.
Zabawa:”Poczta”
10’
6’
14’
-przed rozpoczęciem ćwiczeń kształtujących każdy z ćwiczących podchodzi po piłkę;
-pokazuje i nazywam ćwiczenie lub tylko nazywam;
-ćwiczenia wykonywane w rzędzie, jeden za drugim lub w kole;
-każdy znajduje sobie miejsce dl siebie;
-zwracam uwagę na skupienie uczniów oraz poprawne ułożenie rąk;
-osoby ćwiczące dobierają się dwójkami i stają naprzeciwko siebie, jedna piłka na dwójkę;
-wyjaśniam zasady zabawy, wyznaczam pole;
-uczniowie sami dobierają drużyny;
Obserwuje, koryguje błędy;
-kontroluję zabawę, czuwam nad bezpieczeństwem uczniów.
Cz. III końcowa
-zabawa/ćw. uspokajające
-„Minutka”
-zbiórka i omówienie;
-pożegnanie.
-przed zabawą uczniowie odkładają piłki na miejsce;
-zabawa znana uczniom.
-plusy za aktywność/wygraną zabawę
Prowadzący: Beata Cielek
Hospitujący:
makina