Zmiena odczyt dawki paliwa z nastawnika oraz Zmiana dawki rozrochowej
(Chiptuning za pomocą VAG-a)-laczymy sie z Ecu Silnika [01] -Login [11] Login do silnikow 4 cyl. ALH 12233 do silnika AKE 26262 do silnika AFB 26281 -Anpassung / Adaptacja [10] Nastepnie wybieramy Kanal ktory chcemy dopasowac - wpisujemy nowa wartosc i testujem lub zapisujemy Orginalne wartosci to zazwyczaj 32768 , Zeby sprawdzi jaka jest mozliwa najwyzsza / najnizsza wartosc w danym kanale nalezy wpisac bardzo wysoka lub niska wartosc i przetestowac, zapisana zostanie najwyzsza /najnizsza mozliwa. Nie we wszystki Ecu sa wszystkie tu opisane kanaly dostepne. Adaptacja kanalow w ECU silnika powoduje przesuniecie calej osi danego parametru. Obrazowo mozna powiedziec ze przesunelo sie cala mape w dol lub w gore. Wartosci o jakie sie dana mape przesunelo ( ile nalezy zienic wartosc w danym kanale adaptaci ) nalezy przetestowac . Nie ma tu gotowej recepty wpisz tyle a tyle, a bedzie ok. Opis kanalow Kanal 01 Zmiena odczyt dawki paliwa z nastawnika, Ten Kanla mozna latwo przetestowac : najpierw adaptacja na najnizsza wartosc i na wolnach obr. sprawdzamy dawke w Block 001 pole 2, nastepnie adaptacja na najwyzsza wartos i znow Block 001 pole 02 , roznica miedzy pierwszy a drugim pomiarem to wlasnie wynik adaptaci . Realna dawka jest w obu przypadkach taka sama. ( w silnikach PD, mimo ze mozna zapisac inna niz org. wartosc nie daje zadnych efektow) Kanal 02 Wolne obr. – tu nietrzeba chyba nic tumaczyc. Kanal 03 Zmiana mapy wartosci wymaganej massa powietrza zwiekszenie tej wartosci powoduje zwiekszenie wartosi wymaganej massy powietrza ( block 003 pole 2 ) co pociaga za soba mniejsza „aktywnosc“ AGR/EGR Mozna to przetestowac w block 003. Kanal ten nie mam wplywu na ograniczenie dawli paliwa , ograniczenie dymienia w Blocku 008 pole 04. Kanal 04 Zmiana kata poczatku wtrysku Tu przesowamy cala os mapy „wartosci wymaganej „ ( block 004 pole 2 ) kata poczatku tloczenia . ( w silnikach PD kanal ten jest niedostepny / niemozna zapisac innej niz org. wartosci) Kanal 05 Zmiana dawki rozrochowej. Tu mamy mozliwosc przesuniecia calej mapy dawki rozruchowej. Adaptacja tego kanalu moze poprawic rozruch w silnikach ktore maja problemy z zapalaniem cieplego silnika. Niestety mozliwosci adaptaci w tym kanale tez sa bardzo ograniczone. Kanal 12 Zmienia czas pray swiec zarowych W tym kanale mozemy zmienic, skrucic /wydluzyc czas grzania swiec zarowych. Nie jest mozliwa zmiana temp. w ktorym swiece wlanczaja sie przed rozruchem silnika. "TUNINGU" to wpisz max w kanale 01,05 masz wtedy wiecej paliwa na starcie samochód bedzie lepiej sie zbierał .. i to tyle... efekt ten malo daje ale zawsze cos.. to jedyne co mozna zrobic tym vagiem (golf IV 99r TDI:) NIE PD !! i działa
klubboholic