Zmiena odczyt dawki paliwa z nastawnika oraz Zmiana dawki rozrochowej.rtf

(45 KB) Pobierz

 

Zmiena odczyt dawki paliwa z nastawnika oraz Zmiana dawki rozrochowej

(Chiptuning za pomocą VAG-a)
-laczymy sie z Ecu Silnika [01]
-Login [11]
Login do silnikow 4 cyl. ALH 12233
do silnika AKE 26262
do silnika AFB 26281

-Anpassung / Adaptacja [10]

Nastepnie wybieramy Kanal ktory chcemy dopasowac

- wpisujemy nowa wartosc i testujem lub zapisujemy

Orginalne wartosci to zazwyczaj 32768 ,
Zeby sprawdzi jaka jest mozliwa najwyzsza / najnizsza wartosc w danym kanale nalezy wpisac bardzo wysoka lub niska wartosc i przetestowac, zapisana zostanie najwyzsza /najnizsza mozliwa.
Nie we wszystki Ecu sa wszystkie tu opisane kanaly dostepne.

Adaptacja kanalow w ECU silnika powoduje przesuniecie calej osi danego parametru.
Obrazowo mozna powiedziec ze przesunelo sie cala mape w dol lub w gore.

Wartosci o jakie sie dana mape przesunelo ( ile nalezy zienic wartosc w danym kanale adaptaci ) nalezy przetestowac . Nie ma tu gotowej recepty wpisz tyle a tyle, a bedzie ok.

Opis kanalow

Kanal 01
Zmiena odczyt dawki paliwa z nastawnika,
Ten Kanla mozna latwo przetestowac : najpierw adaptacja na najnizsza wartosc i na wolnach obr. sprawdzamy dawke w Block 001 pole 2, nastepnie adaptacja na najwyzsza wartos i znow Block 001 pole 02 , roznica miedzy pierwszy a drugim pomiarem to wlasnie wynik adaptaci . Realna dawka jest w obu przypadkach taka sama.
( w silnikach PD, mimo ze mozna zapisac inna niz org. wartosc nie daje zadnych efektow)

Kanal 02
Wolne obr. – tu nietrzeba chyba nic tumaczyc.
Kanal 03
Zmiana mapy wartosci wymaganej massa powietrza
zwiekszenie tej wartosci powoduje zwiekszenie wartosi wymaganej massy powietrza ( block 003 pole 2 ) co pociaga za soba mniejsza „aktywnosc“ AGR/EGR
Mozna to przetestowac w block 003.
Kanal ten nie mam wplywu na ograniczenie dawli paliwa , ograniczenie dymienia w Blocku 008 pole 04.

Kanal 04
Zmiana kata poczatku wtrysku
Tu przesowamy cala os mapy „wartosci wymaganej „ ( block 004 pole 2 ) kata poczatku tloczenia .
( w silnikach PD kanal ten jest niedostepny / niemozna zapisac innej niz org. wartosci)

Kanal 05
Zmiana dawki rozrochowej.
Tu mamy mozliwosc przesuniecia calej mapy dawki rozruchowej. Adaptacja tego kanalu moze poprawic rozruch w silnikach ktore maja problemy z zapalaniem cieplego silnika.
Niestety mozliwosci adaptaci w tym kanale tez sa bardzo ograniczone.

Kanal 12
Zmienia czas pray swiec zarowych
W tym kanale mozemy zmienic, skrucic /wydluzyc czas grzania swiec zarowych.
Nie jest mozliwa zmiana temp. w ktorym swiece wlanczaja sie przed rozruchem silnika.


"TUNINGU" to wpisz max w kanale 01,05 masz wtedy wiecej paliwa na starcie samochód bedzie lepiej sie zbierał .. i to tyle... efekt ten malo daje ale zawsze cos.. to jedyne co mozna zrobic tym vagiem (golf IV 99r TDI:) NIE PD !! i działa

Zgłoś jeśli naruszono regulamin