jak-rozmawiac-z-klientami_pdf.pdf

(181 KB) Pobierz
410669757 UNPDF
Jak rozmawiać z klientami
Spis treści
Przedmowa ................................................... 9
Część I. Esencja MAGIC .................................. 13
Wstęp ........................................................ 15
Rozdział 1. Co naprawdę oznacza MAGIC? .............. 21
Rozdział 2. Jakie korzyści przynosi MAGIC? ............. 29
Część II. MAGIC – wybór należy do ciebie ........... 37
Rozdział 3. Uwolnić MAGICzne nastawienie ............. 39
Rozdział 4. Stworzyć klimat MAGICznej relacji ......... 47
Część III. Budowanie MAGICznej relacji ............. 55
Rozdział 5. Pierwsze kroki .................................. 57
Rozdział 6. Okazywanie empatii ........................... 71
Rozdział 7. Budowanie zaufania ............................ 81
Rozdział 8. MAGICzne słowa i zwroty .................... 95
Rozdział 9. TRAGICzne słowa i zwroty .................. 103
www.mtbiznes.pl
Jak rozmawiać z klientami
Część IV. MAGIC jako świadectwo kompetencji ..... 115
Rozdział 10. Poczta głosowa ............................... 117
Rozdział 11. Słuchanie ...................................... 125
Rozdział 12. Dotrzeć do sedna sprawy ................... 135
Rozdział 13. Naprzód ...................................... 145
Rozdział 14. Cel – utrzymać relację ....................... 155
Rozdział 15. Jak oceniać swoje rozmowy ................. 161
Rozdział 16. Skargi, reklamacje i kłopotliwe sytuacje ..... 175
Część V. Świat MAGIC ................................... 191
Rozdział 17. Kultura wyjątkowej obsługi ................ 193
Rozdział 18. Trener MAGIC ............................... 203
Rozdział 19. MAGIC twarzą w twarz .................... 223
Rozdział 20. Relacja jest dźwignią handlu ............... 233
Rozdział 21. MAGIC w negocjacjach
i windykacji należności ...................... 245
Część VI. MAGIC w codziennym życiu .............. 261
Rozdział 22. Prawdziwe historie i lekcje życia ........... 263
Rozdział 23. Końcowe przemyślenia ...................... 277
Podziękowania ......................................... 281
O autorach ............................................. 285
O Communico Ltd. .................................... 287
www.mtbiznes.pl
Jak rozmawiać z klientami
Przedmowa
śmy nawet zaskoczeni, gdy jednak się nam przydarzy.
Gdy odbierasz telefon, miło byłoby usłyszeć w twoim głosie,
że masz dobry dzień i że mój telefon sprawił ci przyjemność. Gdy
wchodzę do sklepu, chciałbym, żebyś powitał mnie szczerym uśmie-
chem. Przywitaj mnie tak, jak sam chciałbyś być przywitany.
Wydaje się proste. Więc dlaczego takie przykłady są raczej
wyjątkami niż normą?
Nieżyjący już Richard Buckminster Fuller (Bucky), amery-
kański wizjoner, wynalazca i architekt, twórca tzw. kopuły geo-
dezyjnej, był jednym z takich wielkich wyjątków. Kiedyś miał
wygłosić mowę przed dużą publicznością, co onieśmieliło go
tak bardzo, że na 10 minut przed rozpoczęciem przemówienia
zniknął. Jeden z organizatorów odnalazł go w publicznej toale-
cie, zajętego zbieraniem śmieci z podłogi i wycieraniem blatów
umywalek. Zapytał więc: „Panie Fuller, co pan tu robi? Ma pan
przemawiać za 10 minut!”. Na to zagadnięty miał odpowiedzieć:
„Zaraz, tylko posprzątam swoją łazienkę”.
Czyj jest ten świat? Kto jest odpowiedzialny za uczynienie go
miejscem, w którym jest przyjemnie przebywać? Bucky brał tę
odpowiedzialność na siebie.
www.mtbiznes.pl
W ydaje się to tak proste, a mimo to zdarza się rzadko. Jeste-
10
Jak rozmawiać z klientami
Czy postępowanie w stylu Bucky’ego może stać się normą?
Mamy nadzieję, że tak. Ta książka powstała, ponieważ jeste-
śmy entuzjastami zrównoważonych stosunków międzyludzkich.
Chcemy, żeby nasze relacje wnosiły coś dobrego w życie innych
osób. Każdy kontakt z drugą osobą powinien prowadzić do stwo-
rzenia miłej i trwałej relacji.
Lubimy rozmyślać o tym, jak takie postępowanie mogłoby
wpłynąć na świat biznesu i na losy całej ludzkości.
Wydaje się to tak proste.
I naprawdę wierzymy, że to jest proste. Ta książka została na-
pisana z dużą dozą zdrowego rozsądku, jest pełna sprawdzonych
pomysłów i technik, dzięki którym zrobisz piorunujące wrażenie
na swoim kliencie (lub kimkolwiek innym). Opisana koncepcja
to MAGIC®, skrót od angielskich słów MAKE A GREAT IM-
PRESSION ON THE CUSTOMER.
Ćwierć wieku doświadczenia w roli trenerów i konsultantów
do spraw relacji interpersonalnych dodało nam odwagi, by wyjść
do szerszej publiczności i podzielić się naszymi przemyśleniami
ze światem. Jesteśmy wdzięczni naszemu wydawcy, Jossey-Bass,
za to, że podzielał nasze pragnienie. Mamy nadzieję, że dla na-
szych czytelników pomysły zawarte w tej książce okażą się przy-
datne i inspirujące.
Oczywiście, wyniki są najważniejsze i tak samo ważny jest
proces prowadzący do ich osiągnięcia. Nasza książka pokazuje,
jak osiągnąć wymierne rezultaty w wyniku logicznego proce-
su. Dodanie szczypty MAGIC do każdego kontaktu jest łatwe,
a przy tym gwarantuje, że wyróżnisz się z tłumu podczas co-
dziennych interakcji z klientami oraz w życiu osobistym.
Wystarczy, że wyraźnie sobie uświadomisz, na czym polega
złoty standard obsługi klienta, a odkryjesz, ile masz okazji każ-
dego dnia, by zrobić na kimś pozytywne wrażenie. Zdasz sobie
www.mtbiznes.pl
Jak rozmawiać z klientami
11
także sprawę z tego, ile okazji przeszło ci koło nosa, ponieważ nie
potrafiłeś zachować się lepiej.
Naszym celem jest wprowadzenie takiej zmiany w twoim po-
stępowaniu, by koncepcja MAGIC stała się normą. Chcemy spra-
wić, by każdy był otoczony ludźmi, których celem jest uprzyjem-
nienie innym życia i otrzymanie w zamian tego samego.
Idź posprzątać swoją łazienkę i baw się dobrze. Na pewno się
tam spotkamy!
To naprawdę jest aż tak proste.
Diane Berenbaum
Tom Larkin
Westport , Connecticut
styczeń 2007
www.mtbiznes.pl
Zgłoś jeśli naruszono regulamin