OCENA OPISOWA NA ŚWIADECTWO KLASA 3.doc

(38 KB) Pobierz
Agnieszka Olej

Agnieszka wzorowo zachowuje się podczas zajęć. Jest ambitna, obowiązkowa, pracowita i systematyczna. Dba o porządek w swoim otoczeniu. Zazwyczaj aktywnie uczestniczy w zajęciach. Przestrzega zasad kulturalnego słuchania i prowadzenia dialogu. Systematycznie odrabia zadania domowe. Chętnie wykonuje prace dodatkowe. Na zajęciach Agnieszka pracuje samodzielnie, nie wymaga pomocy ze strony nauczyciela. Pracuje w bardzo szybkim tempie, dlatego zadania wykonuje z drobnymi błędami. Kończy pracę znacznie wcześniej niż pozostałe dzieci. Estetycznie prowadzi zeszyty. Do szkoły zawsze przynosi potrzebne przybory i książki. Agnieszka jest koleżeńska, uczynna i potrafi zgodnie współdziałać w grupie. Jest bardzo wrażliwa, lubiana w grupie rówieśniczej. Wyróżnia się wysoką kulturą osobistą. Odpowiedzialnie wykonuje powierzone jej zadania. Aktywnie bierze udział w życiu klasy i szkoły. Chętnie pomaga innym. Zawsze przestrzega norm obowiązujących w klasie i szkole. Stanowi wzór do naśladowania.

Religia/Etyka: Celujący

Agnieszka wyróżnia się wysokimi osiągnięciami w nauce. Chętnie wypowiada się na temat przeczytanych lektur, utworów literackich czytanych w klasie i własnych przeżyć. Wykazuje się znajomością przeczytanych lektur. Ustala w utworze literackim kolejność zdarzeń. Wyszukuje odpowiednie fragmenty w tekście. Dokonuje oceny bohatera i uzasadnia swój sąd. Bardzo ładnie deklamuje wiersze. Posiada bogaty zasób słownictwa. Czyta biegle i wyraziście różne teksty przeznaczone dla dzieci. Czytając stara się uwzględniać właściwą intonację. Bardzo ładnie czyta tekst z podziałem na role. Doskonale radzi sobie z cichym czytaniem ze zrozumieniem, ale nie zawsze koncentruje się na czytaniu poleceń-szczególnie na sprawdzianach. Udziela odpowiedzi na zadane przez nauczyciela pytanie. Agnieszka pisze czytelnie i płynnie, właściwie rozmieszczając tekst ciągły na stronicy. Wykazuje się znajomością poznanych zasad pisowni i potrafi je zastosować w praktyce. Na ogół nie robi błędów, przepisując tekst z tablicy i z podręcznika. Pisząc ze słuchu i z pamięci popełnia drobne błędy ortograficzne. Potrafi  samodzielnie  ułożyć  i zapisać  wielozdaniowe, spójne wypowiedzi na   dany  temat. Ma rozwiniętą wyobraźnię i wymyśla ciekawe opowiadania. Poprawnie uzupełnia tekst z lukami. Zna alfabet i umie uporządkować wyrazy według kolejności alfabetycznej. Dobiera wyrazy pokrewne i wyrazy o przeciwnym znaczeniu. Tworzy rodziny wyrazów. Bezbłędnie rozpoznaje rodzaje zdań w wypowiedziach ustnych i pisemnych. Samodzielnie układa pytania do przeczytanego tekstu. Potrafi rozwinąć zdanie pojedyncze w złożone. Rozpoznaje poznane części mowy, stosuje prawidłową ich odmianę. Wskazuje rodzaj rzeczownika, trzy czasy czasownika. Bezbłędnie określa czas, liczbę i osobę podanych czasowników. Bezbłędnie zapisuje za pomocą cyfr i odczytuje liczby naturalne od 0 do 1 000 000. Zna pojęcie osi liczbowej i potrafi umieścić na niej poznane liczby. Bardzo ładnie dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli sposobem pisemnym w zakresie 10 000. Potrafi porównywać liczby, używając właściwych znaków. Bardzo ładnie dodaje i odejmuje w zakresie 100 z przekroczeniem i bez przekroczenia progu. Znakomicie opanowała tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 100, potrafi dzielić z resztą. Stosuje umowy dotyczące kolejności wykonywania działań. Samodzielnie rozwiązuje proste zadania tekstowe oraz zadania z jedną niewiadomą, rysuje potrzebny graf. Bardzo ładnie wykonuje zadania z treścią dotyczące porównywania różnicowego i ilorazowego. Z łatwością rozwiązuje złożone zadania tekstowe. Bardzo dobrze posługuje się miarką centymetrową, kreśli odcinki, łamane i podaje ich długości. Oblicza obwody figur geometrycznych. Posiada praktyczną znajomość prostopadłości i równoległości. Sprawnie wykonuje obliczenia zegarowe, kalendarzowe i geometryczne. Zna znaki rzymskie. Potrafi odczytywać i zaznaczać temperaturę powietrza. Zna pojęcie ekologii i wie, czym się ona zajmuje. Rozumie potrzebę oszczędzania wody, papieru i energii elektrycznej. Rozróżnia główne kierunki świata oraz krajobrazy. Potrafi rozpoznać i nazwać gatunki roślin uprawnych. Prawidłowo przyporządkowuje rośliny i zwierzęta poszczególnym warstwom lasu. Opisuje życie w wybranych ekosystemach: w lesie, parku, na polu i w zbiornikach wodnych. Zna zasady zachowania się w parku narodowym. Agnieszka zapamiętuje nowo poznany materiał w stopniu bardzo dobrym. Wykorzystuje opanowane zwroty oraz słowa w samodzielnych wypowiedziach. Uczennica wykazuje zrozumienie języka angielskiego w kontekście. Używa poprawnych wyrażeń do komunikacji w klasie, a także prawidłowo reaguje na pytania i polecenia nauczyciela wydawane w języku angielskim. Tekst pisany czyta płynnie i poprawnie, bez rażących błędów w wymowie oraz intonacji. Dobrze radzi sobie z różnymi formami ćwiczeń opartych na słuchu. Agnieszka pisze czytelnie. Poprawnie udziela samodzielnych wypowiedzi pisemnych. Zachowuje wymaganą poprawność gramatyczną oraz poznanego słownictwa. Jest uczennicą aktywną oraz bardzo uważną. Notatki z tablicy przepisuje bez błędów. Zadania domowe zawsze wykonuje na czas. Chętnie zgłasza się do wykonania zadań z zakresu przerabianego materiału. Agnieszka bardzo dobrze odtwarza rytmy, teksty piosenek i melodie. W stopniu bardzo dobrym przyswaja wiadomości teoretyczne. Porusza się w rytmie, bardzo dobrze i zawsze starannie wykonuje ćwiczenia. Potrafi słuchać muzyki. Agnieszka potrafi plastycznie zilustrować usłyszaną muzykę. Ma twórczą wyobraźnię artystyczną. Prawidłowo planuje kolejne etapy prac plastyczno-technicznych, kończy je w wyznaczonym czasie. Tworzy prace artystyczne bogate w barwy i szczegóły zachowując prawidłowe proporcje. Swobodnie posługuje się poznanymi technikami plastycznymi. Uczennica sprawna fizycznie, ma dobrze rozwinięte zdolności motoryczne zarówno kondycyjne jak i koordynacyjne. Agnieszka dobrze radzi sobie w grach zespołowych, szybko przyswaja przepisy obowiązujące w danej grze. Dobrze odbija piłkę sposobem górnym i dolnym, wykonuje zagrywki: tenisową, sposobem górnym. Zna i dobrze wykonuje ćw. gimnastyczne na poszczególne części ciała. Uczennica zawsze przygotowany do zajęć i zawsze aktywnie w nich uczestniczy. Chętnie uczestniczyła w zajęciach basenowych. Zdała na kartę pływacką. Prawidłowo uruchamia oraz wyłącza komputer. Bardzo ładnie posługuje się dostępnymi edytorami grafiki i tekstu. Potrafi uruchomić przeglądarkę internetową i za jej pomocą przeglądać wybraną stronę internetową.

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin