Plan pracy 3 - latki luty 2012.doc

(147 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC LUTY W GRUPIE DZIECI TRZY I CZTEROLETNICH

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC LUTY                                W GRUPIE DZIECI TRZY I CZTEROLETNICH

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

        1. Zmiana pogody i sen przyrody.

    2. Domowi ulubieńcy.

    3. Poznajemy kosmos.

    4. Każdy to powie, że czystość to zdrowie .

      LITERATURA:

1.      Rozkład  materiału „ABC- trzylatka” . WS i P.

2.    Przewodnik metodyczny „Trzylatek- bawię się i uczę”.

3.    Z. Bogdanowicz „Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli”.

4.    U. Smoczyńska- Nachtman „Kalendarz muzyczny w przedszkolu”.

5.      K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”.

6.      H. Trawińska „Zabawy rozwijające dla małych dzieci”.

7.      R. Trześniowski „Gry i zabawy ruchowe”.

8.      A. Grzęska „Zajęcia ruchowe w przedszkolu”.

9.    M. Kruk „Literatura do zajęć i zabaw w przedszkolu”

10.  Materiały metodyczne B. Strauss.

Cykl

tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

30. 01. – 3. 02. 2012  ZMIANA POGODY I SEN PRZYRODY

Cel  ogólny: Dostrzeganie zmian w krajobrazie, związanych z wartościami estetycznymi, charakterystycznymi dla kolejnych pór roku.

I. „Drzewo” - cztery pory roku; poznanie wyglądu drzewa, jego charakterystycznej odsłony  w określonej porze roku.( ad. 3, ad.12 )

 

Zestaw zabaw ruchowych  nr XIII            ( wg K. Wlaźnik ). Doskonalenie biegu w linii prostej. Wyrabianie zwinności i zręczności. (ad.5)

 

II. „Pory roku” – zabawy muzyczno – ruchowe z wykorzystaniem emblematów. Reagowanie na zmiany dynamiczne w muzyce. ( ad. 8 )

 

Ćwiczenia graficzne – układanie, konstruowanie z wykorzystaniem koła i patyków. ( ad. 14 )

Językowa

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

Plastyczna 

             

- Zestaw ćwiczeń porannych nr 5 wg              H. Trawińskiej ( ad. 5 )

 

- Zabawy ruchowe:

Orientacyjno – porządkowa „Wiatr                  i śnieżki”

Z elem. czworakowania „Pułapka na myszy”

Z elem. biegu „Zaprzęgi”

Ze śpiewem „Karuzela”.

Z elem. podskoku „Pajacyki” ( ad. 5 )

 

- Ćwiczenia oddechowe           ( pogłębianie oddechu, rozruszanie przepony, wydłużanie fazy wydechowej ) w czasie zabaw z wykorzystaniem piórek. ( ad. 3 )

 

- Zabawy ruchowe               i integracyjne:

„Po mojej lewej stronie jest wolne miejsce”

„Kogo Cię woła?”( ad. 3, ad. 4 )

- interpretuje ruchem rodzaj muzyki

 

- potrafi wymienić pory roku we właściwej kolejności

 

- wie, jak wygląda drzewo w różnych porach roku

 

- wypowiada się na określony temat                       w oparciu o ilustracje               i własne spostrzeżenia

 

- wyciąga wnioski, rozwija swój słownik, pamięć i wyobraźnię

 

- potrafi posługiwać się klejem

 

- potrafi prawidłowo trzymać nożyczki

 

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

6. 02. –  10. 2012  ZMIANA POGODY I SEN PRZYRODY

Cel  ogólny: Dostrzeganie zmian w krajobrazie, związanych                           z  wartościami estetycznymi, charakterystycznymi dla kolejnych pór roku.

III. „Kształty”; zabawa manipulacyjna klockami Dianesa. Podział na zbiory wg koloru                      i wielkości , utrwalenie kolorów. (ad. 13, ad. 4)

 

Zestaw zabaw ruchowych  nr XIII            ( wg K. Wlaźnik ). Doskonalenie biegu w linii prostej. Wyrabianie zwinności i zręczności. ( ad. 5 )

 

IV. Zabawy w formie opowieści ruchowej do piosenek „Dzieci w szeregu” , „Płatki śniegu”. (ad. 8)

 

V. „Zimowy pejzaż”; praca różnymi technikami (malowanie, klejenie, kolorowanie). (ad. 9)

 

Zestaw zabaw ruchowych  nr XIII            ( wg K. Wlaźnik ). Doskonalenie biegu w linii prostej. Wyrabianie zwinności i zręczności. ( ad.5 )

 

Umysłowa

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

Ruchowa

- zabawy z lusterkiem – stymulowanie mowy dzieci w czasie zabaw „Moja twarz”, „Usta pracują”, „Żaróweczki” (ad. 3 )

 

- zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci – wdrażanie do zgodnej zabawy. Rozumienie zasady nie zabierania dzieciom zabawek. (ad. 1, ad. 2, ad. 6, ad 9, ad. 10)

 

- zabawy przy stolikach          z wykorzystaniem układanek, puzzli. (ad. 4)

 

- Zabawa „Mój bucik” –  z wykorzystaniem rymowanki: To jest mój but. Daje go tobie, aby ode mnie on poszedł sobie. (ad. 1, ad. 3 )

 

- dzieli zbiory na podzbiory wg wielkości i kształtu

 

- rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory

 

- próbuje łączyć ze sobą różne techniki plastyczne

 

- aktywnie uczestniczy w zabawach muzyczno – ruchowych

 

- potrafi biegać w linii prostej bez potrącania innych dzieci

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

13 02. – 17. 02. 2012   DOMOWI ULUBIEŃCY

Cel ogólny: Uświadomienie konieczności dbania o zwierzęta hodowane  w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewnienia    odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na  spacer: nazywanie dorosłych i młodych zwierząt, naśladowanie   sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich  odgłosów, wyrabianie opiekuńczego stosunku do zwierząt.

.                                                              

I. Rozmowa o tym, w jaki sposób należy dbać o zwierzęta, inspirowana

opowiadaniem D. Gellner Porwanie. (ad.14, ad.3, ad.12, p.3)

 

Zestaw zabaw ruchowych nr I           ( K. Wlaźnik srt 136 – przewodnik ) – ćwiczenia uruchamiające pracę dużych grup mięśniowych. ( ad. 5)

 

II. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem piosenki „Nasz As”.  Reagowanie na barwę brzmienia instrumentu. (ad. 8)

 

Ćwiczenia graficzne – rysowanie linii nieregularnych „Kotki i motki(ad. 14)

 

III. Kot i piłka”- rozróżnianie figur geometrycznych – koło w oparciu o opowiadanie M. Rosińskiej „Zaczęło się od kółka” (ad. 4, ad. 13, ad. 10)

 

Zestaw zabaw ruchowych nr I           ( K. Wlaźnik srt 136 – przewodnik ) – ćwiczenia uruchamiające pracę dużych grup mięśniowych. (ad. 5)

Językowa

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

Umysłowa

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin