PLAN 3-LATKI LISTOPAD 2011.docx

(130 KB) Pobierz

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC LISTOPAD W GRUPIE DZIECI TRZY I CZTEROLETNICH

 

TEMATYKA ZAJĘĆ:

1.    JESIEŃ W PARKU I W LESIE.

2.    BAWIMY SIĘ W LISTONOSZY.

3.    LISTOPADOWA POGODA – PADA DESZCZ.

4.    JAK UBIERAMY SIĘ JESIENIĄ?

5.    JAK ZWIERZETA PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY?

LITERATURA:

1.       Rozkład  materiału „ABC- trzylatka” . WS i P.

2.     Przewodnik metodyczny „Trzylatek- bawię się i uczę”.

3.     Z. Bogdanowicz „Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli”.

4.     U. Smoczyńska- Nachtman „Kalendarz muzyczny w przedszkolu”.

5.       K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”.

6.       H. Trawińska „Zabawy rozwijające dla małych dzieci”.

7.       R. Trześniowski „Gry i zabawy ruchowe”.

8.       A. Grzęska „Zajęcia ruchowe w przedszkolu”.

9.     M. Kruk „Literatura do zajęć i zabaw w przedszkolu”

10. Materiały metodyczne B. Strauss.

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

 

 

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

Uwagi

  31. 10 – 04. 11. 2011  JESIEŃ W PARKU I W LESIE

Cel ogólny: obserwowanie otaczającej rzeczywistości, dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.

I „Leśne listki” – teatrzyk kukiełkowy wg utworu J. Czechowicza. Ćwiczenia oddechowe – wydłużanie fazy wdechu                         i wydechu.(ad.14,p.3, ad.3)

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 (H. Trawińska ) – ćwiczenia ogólnorozwojowe. (ad.5, p.3 i 4)

 

III. „Szal dla Pani Jesieni” – zabawy z rytmami, układanie liści wg ustalonego porządku.(ad.4, p.1, ad.13)

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 ( H. Trawińska ) – ćwiczenia ogólnorozwojowe. (ad.5, p.3 i 4)

 

IV. „Ola i liście”  – zapoznanie dzieci z treścią i melodią piosenki. Zabawa ruchowa ilustrująca treść piosenki..

(ad.8, p.1 i 2)

V.Obrazek z kalkowanym liściem” – kalkowanie liścia kredką na białą kartkę oraz zrobienie ramki wokół niego. (ad.9, p.2)

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 ( H. Trawińska ) – ćwiczenia ogólnorozwojowe. (ad.5, p.3 i 4)

Językowa

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Umysłowa

 

 

Ruchowa

 

 

Muzyczna

 

Plastyczna

 

Ruchowa

-Zestaw ćw. porannych

  nr 9 ( H. Trawińskiej ) (ad. 5)

- Zabawy ruchowe:

„Po waskiej dróżce”                   z elem. równowagi

„Wiewiórki do dziupli” orientacyjno – porządk.

„Chód gąsiennicy” –              z elem. ćw. przeciw  płasostopiu(ad. 5)

- „Jesienne liście” – zabawa dydaktyczna utrwalająca nazwy drzew i liści(ad. 12)

- Zabawa matematyczna z kostką „Ile liści?” (ad.4, ad.13, p.1)

- „Listki” – słuchanie wiersza recytowanego przez N.(ad. 12)

- Zabawa dydaktyczna „Korale Jesiennej wróżki” – zabawa z rytmami. (ad.4, ad.13)

- wie, jak wygląda owoc i liść kasztanowca, jarzębiny i dębu

 

- uważnie słucha utworu

 

- chetnie wykonuje ćwiczenia oddechowe

 

- potrafi zaśpiewać poznaną piosenkę

 

- potrafi zamalować powierzchnię kalki technicznej kredką świecową

 

- potrafi ułożyć liście wg ustalonego porządku

 

- chętnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

 

 

 

 

 

Cykl

tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

7. 11. – 10. 11. 2011  BAWIMY SIĘ W LISTONOSZY

Cel   ogólny: Poznawanie czynności związanych z wysyłaniem listów, utrwalenie swojego imienia i nazwiska.

I. Teatrzyk cieni na podstawie utworu Cz. Janczarskiego „List do dzieci” – poznanie zasady wrzucania listów do skrzynki pocztowej.

(ad.14, p.2, 3, ad.3)

Zestaw zabaw ruchowych nr 6 wg K. Wlaźnik – ćwiczenia równoważne (ad.5, p.3 i 4)

II. ,,Listonosz”. Osłuchanie z piosenką, zabawa w formie opowieści ruchowej wysnutej z treści piosenki, z wykorzystaniem kołatki.

(ad.8, p. 2 i 3)

Ćwiczenia graficzne – projektujemy „Znaczki”. Rysowanie kredkami świecowymi z wykorzystaniem szablonów – ćwiczenia rozmachowe. (ad.14, p.3)

III. „Kolorowe klocki” – zabawa konstrukcyjna z wykorzystaniem różnorodnych klocków. (ad.10, p.1)

Zestaw zabaw ruchowych nr 6 wg K. Wlaźnik – ćwiczenia równoważne (ad.5, p.3 i 4)

IV. „Jak pracuje listonosz?”- rozwijanie słuchu muzycznego podczas rozpoznawania odgłosów.(ad. 8)

Językowa

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Muzyczna

 

             

 

Plastyczna

 

Umysłowa

 

Ruchowa

 

Muzyczna

- Zestaw ćwiczeń porannych nr 14 wg              H. Trawińskiej (ad.5 p.4) Zabawy ruchowe:

Orientacyjno – porządkowa „Wiatr                  i śnieżki”

Z elem. czworakowania „Przejście przez tunel”

Ze śpiewem „Karuzela”.

- Zabawa dydaktyczna „Wrzuć list do skrzynki”. Utrwalenie adresu zamieszkania. (ad.1, p.5)

- Ćwiczenia oddechowe           ( pogłębianie oddechu, rozruszanie przepony, wydłużanie fazy wydechowej ) w czasie zabaw z piórkami

(ad.3,ad 14) 

- Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.(ad.6, p.1)

- Zabawa rytmiczna „Telegrafista”(ad.8)

 

- wie, że listy należy wrzucać do skrzynki pocztowej

 

- wie, jak wygląda strój listonosza

 

- uważnie słucha piosenki

 

- potrafi poruszac się w rytm melodii

 

- bierze czyny udział w zabawie

 

- wie, w jakim miescie mieszka

 

- zna swój adres zamieszkania

 

- potrafi wykonać ćwiczenia oddechowe

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

 

Oczekiwane rezultaty

Uwagi

14. 11.18. 11. 2011 LISTOPADOWA POGODA - PADA DESZCZ

Cel ogólny: Rozpoznawanie charakterystycznych zjawisk atmosferycznych: deszcz. Ćwiczenia usprawniające mięśnie narządów mowy.                   

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin