Katalogi.doc

(29 KB) Pobierz
Temat: KATALOGI BIBLIOTECZNE JAKO INFORMATORY O ZBIORACH W BIBLIOTECE

Temat: KATALOGI BIBLIOTECZNE JAKO INFORMATORY O ZBIORACH W BIBLIOTECE.

 

Cel główny:
Kształcenie umiejętności samodzielnego poszukiwania materiałów bibliotecznych i poszanowania ich.

Metoda:

         dyskusja wielokrotna,

         wymiana doświadczeń,

         prezentacje,

         instruktaż

Formy pracy: grupowa, indywidualna, z całą klasą

Środki dydaktyczne: tablice graficzne, tablice UKD, skrzynki z katalogami

Przebieg zajęć:

1.     Rozmowa na temat znaczenia katalogów bibliotecznych.

2.     Podanie tematu i celu zajęć.

3.     Zapoznanie młodzieży z warsztatem informacyjnym biblioteki (katalogi, kartoteki) - przypomnienie wiadomości.

4.     Poszukiwanie książek w bibliotece: ćwiczenia w zespołach, praca z katalogami.

5.     Podsumowanie wiadomości.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przykłady poleceń:
Sprawdź w katalogu, czy w bibliotece znajduje się "Encyklopedia Pedagogiczna"?
Wyszukaj w katalogu książki na temat: Rezerwaty przyrody, podaj tytuły i autorów.
Sprawdź w katalogu systematycznym, czy w bibliotece jest książka o Stanisławie Moniuszce.
Kto jest autorem książki "Medaliony"?
Chcesz skorzystać z podręcznika języka polskiego. Znajdź go w katalogu.
Zadano ci napisanie referatu na temat życia i twórczości Adama Mickiewicza. Znajdź odpowiednie materiały w katalogu.
Wyszukaj w katalogu alfabetycznym, jakie tytuły książek Wincentego Okonia znajdują się w bibliotece. Podaj ich sygnatury.
Podaj sygnaturę książki S. Paterka "Piłka ręczna". Wskaż dział, w którym będziesz szukał książki.
Masz znaleźć informacje na temat historii książki. W którym katalogu i dziale będziesz ich szukać? Podaj autora i tytuły dwóch pozycji na ten temat.
Po wypełnieniu poleceń nauczyciel sprawdza prawidłowe wyszukanie informacji w katalogu .

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin