Prawo Lotnicze - baza pytań kursu PPL (A).doc

(512 KB) Pobierz

Prawo Lotnicze - baza pytań kursu PPL (A)

Q: 0001 Załoga statku powietrznego ma obowiązek zapinania wszystkich pasów bezpieczeństwa i uprzęży:

A) Do startu i lądowania oraz w sytuacjach kiedy dowódca statku powietrznego uzna to za konieczne.
B) Tylko na polecenie dowódcy załogi statku powietrznego.
C) Do startu i do lądowania.
D) Tylko do lądowania.
ANSWER: A


Q: 0002 Bezpośrednio przed wejściem do kabiny statku powietrznego pilot sprawdza:

A) Stan techniczny statku powietrznego wykonując przegląd przedstartowy
B) Warunki meteorologiczne do planowanego lotu.
C) Zgodność listy pasażerów.
D) Czy otrzymał zgodę na lot.
ANSWER: A


Q: 0003 W przypadku konieczności opuszczenia statku powietrznego w powietrzu (np. z przyczyn technicznych), wyposażonego w radiostację pokładową pilot jest zobowiązany:

A) Jeżeli czas pozwala zameldować do najbliższego organu ruchu lotniczego lub stanowiska kierowania lotami o miejscu opuszczenia
B) Nadać sygnał SOS i opuścić statek powietrzny
C) Opuścić statek powietrzny niezwłocznie.
D) Wszystkie pozostałe odpowiedzi są nieprawidłowe
ANSWER: A


Q: 0004 W jakich sytuacjach dowódca statku powietrznego może zobowiązać innych członków załogi do wykonywania czynności nie należących do ich normalnego zakresu obowiązków?

A) Kiedy należy zapewnić bezpieczeństwo lotu oraz bezpieczeństwo i porządek na pokładzie statku powietrznego.
B) Kiedy z różnych powodów nie może wykonywać swoich obowiązków.
C) W sytuacjach  zagrażających bezpieczeństwu lotu.
D) W sytuacjach szczególnych.
ANSWER: A


Q: 0005 Statek powietrzny służby poszukiwania i ratownictwa lotniczego jest oznakowany następująco:

A) Napisem SAR
B) Napisem SOS
C) Krzyżem maltańskim
D) Czerwonym krzyżem na białym tle.
ANSWER: A


Q: 0006 Czy można wykonywać loty na statku powietrznym z napędem nad parkami narodowymi?

A) Tak, ale pod warunkiem wykonywania lotu na wysokości określonej przez państwowy organ zarządzania ruchem lotniczym
B) Tak, ale pod warunkiem wykonywania lotu na małej wysokości.
C) Zabrania się.
D) Tak, po otrzymaniu zgody od właściwego organu ruchu lotniczego.
ANSWER: A


Q: 0007 Dowódca statku powietrznego powiadamia o nieprawidłowości pracy urządzeń naziemnych i nawigacyjnych:

A) Właściwą stację naziemną, tak szybko jak to jest możliwe.
B) Właściwą stację naziemną, telefonicznie po lądowaniu.
C) Właściwą stację naziemną, pisemnie po lądowaniu.
D) Przełożonego lub najbliższy organ ruchu lotniczego
ANSWER: A


Q: 0008 Członkowie załogi oraz inne osoby mają zakaz wnoszenia na pokład statku powietrznego:

A) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe.
B) Broni palnej i gazowej.
C) Urządzeń i środków oraz substancji mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeńśtwa lotu lub pasażerów.
D) Materiałów wybuchowych
ANSWER: A


Q: 0009 Do czego jest zobowiązany dowódca statku powietrznego?

A) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
B) Do wykonywania lotu zgodnie z przepisami
C) Do zapewnienia bezpieczeństwa statkowi powietrznemu
D) Do zapewnienia bezpieczeństwa osób i rzeczy znajdujących się na pokładzie statku powietrznego
ANSWER: A


Q: 0010 Do lotniska dolatuje statek powietrzny bez łączności. Aby ostrzec pilota, że lotnisko nie jest bezpieczne i nie należy na nim lądować, informator AFIS nada sygnał świetlny:

A) Serię błysków czerwonych
B) Serię błysków białych
C) ciągły sygnał czerwony
D) Serią błysków zielonych
ANSWER: A


Q: 0011 Dostępność przestrzeni powietrznej może być czasowo ograniczona ze względu na:

A) Wszystkie odpowiedzi są poprawne
B) Obronność państwa
C) Bezpieczeństwo publiczne
D) Bezpieczeństwo ruchu lotniczego i ochronę środowiska
ANSWER: A


Q: 0012 Kiedy ustaje obowiązek pomocy, spoczywający na dowódcy statku powietrznego który spostrzegł inny statek powietrzny lub morski, który uległ wypadkowi lub znalazł się w niebezpieczeństwie?

A) Gdy dowódca wie, że ktoś inny udziela pomocy w podobnych lub lepszych warunkach, niż on sam mógłby udzielić
B) Tego rodzaju obowiązek nigdy nie ustaje
C) Gdy zgodę wyrazi Prezes ULC
D) Gdy zgodzę wyrazi minister właściwy do spraw transportu
ANSWER: A


Q: 0013 Kiedy ustaje obowiązek pomocy, spoczywający na dowódcy statku powietrznego który zauważył katastrofę lub klęskę żywiołową?

A) Gdy dowódca wie, że ktoś inny udziela pomocy w podobnych lub lepszych warunkach, niż on sam mógłby udzielić
B) Tego rodzaju obowiązek nigdy nie ustaje
C) Gdy zgodę wyrazi Prezes ULC
D) Gdy zgodzę wyrazi minister właściwy do spraw transportu
ANSWER: A


Q: 0014 Kto może wprowadzić zakazy lub ograniczenia lotów nad obszarem całego państwa albo jego część na czas dłuższy niż 3 miesiące?

A) Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej ministrami właściwymi do spraw wewnętrznych oraz środowiska
B) Prezes ULC        
C) Minister właściwy do spraw transportu
D) Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z Prezesem ULC
ANSWER: A


Q: 0015 W czasie lotów zabrania się dokonywania wszelkich zrzutów ze statku powietrznego z wyjątkiem zrzutów dokonywanych na potrzeby:

A) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
B) Ochrony ludności
C) Ochrony przeciwpożarowej
D) Służby zdrowia
ANSWER: A


Q: 0016 W jakim celu jest ustanowiona służba kontroli ruchu lotniczego?

A) W celu zapobiegania kolizjom podczas lotu statków powietrznych z innymi statkami powietrznymi oraz utrzymywania uporządkowanego przepływu ruchu lotniczego
B) W celu udzielania wskazówek i informacji użytecznych dla bezpiecznego i sprawnego wykonywania lotów
C) W celu zapewniania załogom statków powietrznych niezbędnych danych meteorologicznych
D) W celu zawiadamiania organów systemu poszukiwania i ratownictwa o statkach powietrznych potrzebujących pomocy i współdziałania z tymi organami
ANSWER: A


Q: 0017 W jakim celu ustanowiono służbę informacji lotniczej?

A) W celu udzielania wskazówek i informacji użytecznych dla bezpiecznego i sprawnego wykonywania lotów
B) W celu zapewnienia załogom statków powietrznych niezbędnych danych meteorologicznych
C) W celu zapewnienia pomocy statkom powietrznym w niebezpieczeństwie
D) W celu optymalizacji natężenia ruchu lotniczego
ANSWER: A


Q: 0018 Z wyjątkiem przypadków gdy jest to konieczne do startu lub lądowania, lot VFR nad gęstą zabudową miast, osiedli lub zgromadzeniem osób na otwartym powietrzu nie powinien być wykonywany poniżej minimalnej wysokości względnej nad najwyższą przeszkodą w promieniu 600m od statku powietrznego:

A) 300 m
B) 150 m
C) 600 m
D) 2000 m
ANSWER: A


Q: 0019 ADIZ jest to:

A) Strefa identyfikacji obrony powietrznej
B) Trasa lotnicza umożliwiająca przeloty pomiędzy TSA i lub TRA
C) Wojskowa strefa kontrolowana lotniska
D) Rejon lotów po obu stronach granicy państwa będący rejonem czasowo wydzielonym, ustanowionym ze względu na szczególne wymogi operacyjne
ANSWER: A


Q: 0020 AMC jest to:

A) Ośrodek Zarządzania Przestrzenią Powietrzną
B) Ośrodek Zarządzania Przepływem Ruchu Lotniczego
C) Zarządzanie ruchem lotniczym
D) Plan użytkowania przestrzeni powietrznej
ANSWER: A


Q: 0021 ARP, wg ICAO, jest to:

A) Punkt odniesienia lotniska
B) Najwyższe wzniesienie lotniska
C) Współrzędne drogi startowej
D) Wysokość elewacji progu pasa startowego
ANSWER: A


Q: 0022 ATM jest to:

A) Zarządzanie ruchem lotniczym
B) Ośrodek Zarządzania Przepływem Ruchu Lotniczego
C) Plan użytkowania przestrzeni powietrznej
D) Rejon kontrolowany lotniska
ANSWER: A


Q: 0023 ATZ jest to:

A) Strefa ruchu lotniskowego
B) Strefa identyfikacji obrony powietrznej
C) Wojskowa strefa ruchu lotniskowego
D) Obszar kontrolowany
ANSWER: A


Q: 0024 AUP jest to:

A) Plan użytkowania przestrzeni powietrznej
B) Stała trasa lotnictwa wojskowego
C) Ośrodek Zarządzania Przestrzenią Powietrzną Agencji ruchu Lotniczego
D) Ośrodek Zarządzania Przepływem Ruchu Lotniczego
ANSWER: A


Q: 0025 Badaniom lotniczo lekarskim podlegają:

A) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
B) Osoby ubiegające się o wydanie licencji członka personelu lotniczego
C) Osoby ubiegające się o wydanie świadectwa kwalifikacji
D) Osoby posiadające świadectwo kwalifikacji
ANSWER: A


Q: 0026 CBA jest to:

A) Rejon lotów po obu stronach granicy państwa będący rejonem czasowo wydzielonym, ustanowionym ze względu na szczególne wymogi operacyjne
B) Trasa lotnicza umożliwiająca przeloty pomiędzy TSA i lub TRA
C) Strefa identyfikacji obrony powietrznej
D) Wojskowa strefa ruchu lotniskowego
ANSWER: A


Q: 0027 TMA jest to:

A) Obszar kontrolowany
B) Strefa identyfikacji obrony powietrznej
C) Rejon lotów po obu stronach granicy państwa będący rejonem czasowo wydzielonym, ustanowionym ze względu na szczególne wymogi operacyjne
D) Strefa kontrolowana lotniska
ANSWER: A


Q: 0028 CTR jest to:

A) Strefa kontrolowana lotniska
B) Strefa identyfikacji obrony powietrznej
C) Wojskowa strefa ruchu lotniskowego
D) Rejon kontrolowany lotniska
ANSWER: A


Q: 0029 Członek personelu lotniczego jest obowiązany powstrzymać się od wykonywania czynności lotniczych w przypadku gdy?

A) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
B) Znajduje się pod wpływem narkotyków albo innych środków odurzających
C) Znajduje się pod wpływem leków ograniczających sprawność psychiczną lub fizyczną
D) Znajduje się pod wpływem alkoholu
ANSWER: A


Q: 0030 Członek personelu lotniczego przy wykonywaniu czynności lotniczych ma obowiązek stosowania się do dotyczących tych czynności?

A) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
B) Instrukcji użytkowania w locie oraz odpowiednio instrukcji obsługi statków powietrznych oraz równoważnych im lub uzupełniających te instrukcję dokumentów
C) Instrukcji wykonawczej ośrodka szkolenia lotniczego  FTO
D) Instrukcji wykonawczych organizacji obsługi statków powietrznych
ANSWER: A


Q: 0031 Podczas wykonywania czynności lotniczych członek personelu lotniczego ma obowiązek stosowania się do:

A) Instrukcji wykonawczych organów służb ruchu lotniczego
B) Instrukcji użytkowania w locie oraz odpowiednio instrukcji obsługi statków powietrznych oraz równoważnych im lub uzupełniających te instrukcję dokumentów
C) Instrukcji wykonawczej organizacji prowadzącej szkolenia lotnicze niezarobkowo
D) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
ANSWER: A


Q: 0032 Członkowie załogi statku powietrznego:

A) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
B) Mogą stosować wyłącznie środki przymusu odpowiadające potrzebom wynikającym z istniejącej sytuacji
C) Mogą stosować wyłącznie środki przymusu niezbędne do osiągnięcia podporządkowania wymaganiom bezpieczeństwa i porządku na pokładzie statku powietrznego
D) Mogą stosować wyłącznie środki przymusu niezbędne do osiągnięcia podporządkowania poleceniom i decyzjom dowódcy
ANSWER: A


Q: 0033 Czy członek personelu lotniczego może wykonywać loty i inne czynności lotnicze w przypadku utraty wymaganej sprawności psychicznej i fizycznej?

A) Nie ma takiej możliwości
B) Tak, ale tylko do miesiąca od utraty sprawności psychicznej i fizycznej
C) Tak, ale tylko za zezwoleniem Prezesa ULC
D) Tak, ale tylko za zezwoleniem ministra właściwego do spraw transportu
ANSWER: A


Q: 0034 Czy dowódca statku powietrznego który otrzymał sygnał o niebezpieczeństwie grożącym innemu statkowi powietrznemu lub morskiemu obowiązany jest udzielić znajdującym się w niebezpieczeństwie pomocy?

A) Tak, ale tylko w zakresie, w jakim może to uczynić  bez narażenia na niebezpieczeństwo powierzonego mu statku powietrznego, pasażerów, załogi lub innych osób
B) Nie, dowódca statku powietrznego nie ma takiego obowiązku
C) Tak, ma obowiązek udzielić pomocy
D) Tak, ma obowiązek udzielić pomocy ale tylko jeżeli sygnał pochodzi z terytorium nie objętego żadną zwierzchnością państwową.
ANSWER: A


Q: 0035 Czy dowódca statku powietrznego który spostrzegł statek powietrzny lub morski, który uległ wypadkowi lub znalazł się w niebezpieczeństwie obowiązany jest udzielić znajdującym się w niebezpieczeństwie pomocy?

A) Tak, ale tylko w zakresie, w jakim może to uczynić  bez narażenia na niebezpieczeństwo powierzonego mu statku powietrznego, pasażerów, załogi lub innych osób
B) Nie, dowódca statku powietrznego nie ma takiego obowiązku
C) Tak, ma obowiązek udzielić pomocy
D) Tak, ma obowiązek udzielić pomocy ale tylko jeżeli sygnał pochodzi z terytorium nie objętego żadną zwierzchnością państwową.
ANSWER: A


Q: 0036 Czy dowódca statku powietrznego który zauważył katastrofę lub klęskę żywiołową obowiązany jest udzielić znajdującym się w niebezpieczeństwie pomocy?

A) Tak, ale tylko w zakresie, w jakim może to uczynić  bez narażenia na niebezpieczeństwo powierzonego mu statku powietrznego, pasażerów, załogi lub innych osób
B) Nie, dowódca statku powietrznego nie ma takiego obowiązku
C) Tak, ma obowiązek udzielić pomocy
D) Tak, ma obowiązek udzielić pomocy ale tylko jeżeli sygnał pochodzi z terytorium nie objętego żadną zwierzchnością państwową.
ANSWER: A


Q: 0037 Czy dowódca statku powietrznego który zauważył osobę znajdującą się na morzu w niebezpieczeństwie utraty życia obowiązany jest udzielić znajdującemu się w niebezpieczeństwie pomocy?

A) Tak, ale tylko w zakresie, w jakim może to uczynić  bez narażenia na niebezpieczeństwo powierzonego mu statku powietrznego, pasażerów, załogi lub innych osób
B) Nie, dowódca statku powietrznego nie ma takiego obowiązku
C) Tak, ma obowiązek udzielić pomocy
D) Tak, ma obowiązek udzielić pomocy ale tylko jeżeli sygnał pochodzi z terytorium nie objętego żadną zwierzchnością państwową.
ANSWER: A


Q: 0038 Czy egzamin państwowy praktyczny podlega opłacie?

A) Tak
B) Tak ale tylko w przypadku kiedy odbywa się poza Warszawą
C) Nie podlega opłacie
D) Tak, ale tylko kiedy jest to egzamin poprawkowy
ANSWER: A


Q: 0039 Czy egzamin państwowy teoretyczny podlega opłacie?

A) Tak
B) Tak ale tylko w przypadku kiedy odbywa się poza Warszawą
C) Nie podlega opłacie
D) Tak, ale tylko kiedy jest to egzamin poprawkowy
ANSWER: A


Q: 0040 Czy licencja wydana lub potwierdzona przez właściwy organ obcego państwa może być w Rzeczypospolitej Polskiej uznana za ważną na równi z licencją polską?

A) Tak, jeżeli wynika to z umowy międzynarodowej
B) Nie ma takiej możliwości
C) Tak, jeżeli obca licencja ma taki sam wygląd jak polska
D) Tak, jeżeli zezwoli na to minister właściwy do spraw transportu
ANSWER: A


Q: 0041 Czy licencja wydana lub potwierdzona przez właściwy organ obcego państwa może być w Rzeczypospolitej Polskiej uznają za ważną na równi z licencją polską?

A) Jeżeli wymagania stawiane przy jej wydaniu nie były łagodniejsze od stawianych w Rzeczypospolitej Polskiej.
B) Nie ma takiej możliwości
C) Tak jeżeli obca licencja ma taki sam wygląd jak polska
D) Tak jeżeli zezwoli na to minister właściwy do spraw transportu
ANSWER: A


Q: 0042 Czy na statku powietrznym wykonującym loty z załogą musi być wyznaczony dowódca statku powietrznego?

A) Tak, zawsze
B) Nie, nie ma takiej potrzeby
C) Dowódcą jest członek załogi o najwyższych kwalifikacjach
D) Tak, ale tylko w przypadku lotów komercyjnych
ANSWER: A


Q: 0043 Czy Prezes ULC może upoważnić pracowników ULC do wydawania, odmawiania wydania, uznawania, zawieszania uznania, przywracania uznania, odmawiania uznania, cofania uznania, cofania, zawieszania, przywracania i zmieniania licencji?

A) Tak
B) Tak ale tylko za zgodą ministra właściwego do spraw transportu
C) Nie ma takiej możliwości
D) Tak ale tylko w przypadku własnej choroby
ANSWER: A


Q: 0044 Czy użytkownik polskiej przestrzeni powietrznej jest obowiązany do?

A) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
B) Niezłwocznego wykonywania poleceń państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym
C) Niezwłocznego wykonywania poleceń cywilnych i wojskowych lotniskowych organów służby ruchu lotniczego i właściwych organów wojskowych
D) Niezwłocznego wykonywania poleceń przekazanych przez wojskowe statki powietrzne
ANSWER: A


Q: 0045 Czy w decyzji o zawieszeniu licencji lub uprawnienia lotniczego wpisywanego do licencji określa się okres zawieszenia?

A) Tak
B) Nie
C) Tak, jeżeli okres zawieszenia jest dłuższy niż 3 miesiące
D) Tak, jeżeli okres zawieszenia jest dłuższy niż 6 miesięcy
ANSWER: A


Q: 0046 Czy w przypadku kiedy statek powietrzny przekroczył granicę państwową bez wymaganego zezwolenia lub niezgodnie z warunkami zezwolenia, państwowe organy zarządzania ruchem lotniczym mogą wezwać statek powietrzny do wylądowania na wskazanym lotnisku lub mogą wezwać do wykonania innych poleceń tych organów?

A) Tak, ale bez narażania na niebezpieczeństwo osób będących na pokładzie tego statku powietrznego
B) Tak, w każdym przypadku bez względu na konsekwencje
C) Nie, nie mogą
D) Mogą ale tylko po zezwoleniu dzielonym przez Prezesa ULC
ANSWER: A


Q: 0047 Czy w przypadku kiedy statek powietrzny wykonuje lot wbrew zakazom lub ograniczeniom ustalonym w danych przestrzeniach powietrznych, państwowe organy zarządzania ruchem lotniczym mogą, wezwać statek powietrzny do wylądowania na  wskazanym lotnisku lub mogą wezwać do wykonania innych poleceń tych organów?

A) Tak, ale bez narażania na niebezpieczeństwo osób będących na pokładzie tego statku powietrznego
B) Tak, w każdym przypadku bez względu na konsekwencje
C) Tak, w każdym przypadku bez względu na konsekwencje
D) Mogą ale tylko po zezwoleniu dzielonym przez Prezesa ULC
ANSWER: A


Q: 0048 Czy w skład komisji którą powołuje Naczelny Lekarz w celu zbadania zasadności odwołania, mogą wchodzić specjaliści biorący udział w badaniach na podstawie których wydano zaskarżone orzeczenie lotniczo-lekarskie?

A) Nie jest to niemożliwe
B) Żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
C) Jest to możliwe pod warunkiem złożenia uzasadnienia takiego stanu rzeczy przed Prezesem ULC
D) Jest to dopuszczalne
ANSWER: A


Q: 0049 Czym jest licencja?

A) Jest świadectwem stwierdzającym posiadanie określonych kwalifikacji oraz dowodem upoważnienia do wykonywania określonych czynności lotniczych
B) Jest to dokument określający możliwość wykonywania lotów statkiem powietrznym
C) Jest to potwierdzenie, że posiadacz dokumentu może wykonywać loty statkiem powietrznym
D) Jest to dokument określający możliwość posiadania określonych kwalifikacji i określający możliwość wykonywania lotów statkiem powietrznym
ANSWER: A


Q: 0050 Czym skutkuje wpis statku powietrznego do rejestru cywilnych statków powietrznych?

A) Przynależnością państwową statku powietrznego oraz poddaniem go nadzorowi organów lotniczych państwa przynależności
B) Skutkuje nadaniem znaku rejestracyjnego
C) Potwierdzeniem zdatności do lotu statku powietrznego
D) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
ANSWER: A


Q: 0051 Do czego jest zobowiązany członek personelu lotniczego, który jest świadomy utraty sprawności fizycznej lub psychicznej wymaganej do wykonywania swoich funkcji?

A) Do natychmiastowego poddania się badaniom lotniczo-lekarskim
B) Do poinformowania o tym Prezesa ULC
C) Do poinformowania o tym Ministra właściwego do spraw transportu
D) Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe
ANSWER: A


Q: 0052 Do kogo może odwołać się  osoba zainteresowana od orzeczenia komisji lekarskiej centrum medycyny lotniczej?

A) Do Naczelnego Lekarza, a w szczególnych przypadkach do Prezesa ULC
B) Tylko do Prezesa ULC
C) Wyłącznie do ministra właściwego do spraw transportu
D) Do przewodniczącego danej komisji lekarskiej centrum medycyny lotniczej
ANSWER: A


Q: 0053 Do kogo może odwołać się  osoba zainteresowana od orzeczenia lekarza orzecznika?

A) Do Naczelnego Lekarza, a w szczególnych przypadkach do Prezesa ULC
B) Tylko do Prezesa ULC
C) Wyłącznie do ministra właściwego do spraw transportu
D) Do przełożonego danego lekarza orzecznika
ANSWER: A


Q: 0054 Do lotniska dolatuje statek powietrzny bez łączności. Aby wydać temu statkowi zezwolenia na lądowanie, informator AFIS nada sygnał świetlny:

A) ciągły sygnał zielony
B) serię błysków czerwonych
C) ciągły sygnał czerwony
D) serią błysków zielonych
ANSWER: A


Q: 0055 Do lotniska dolatuje statek powietrzny bez łączności. Pilot dostrzegł nadaną z miejsca kierowania lotami w jego kierunku serię błysków czerwonych. Oznacza to, że:

A) lotnisko nie jest bezpieczne, nie lądować
B) zezwala się lądować
C) należy lądować na tym lotnisku i kołować do płyty postojowej
D) płyta postojowa zajęta
ANSWER: A


Q: 0056 Do lotniska dolatuje statek powietrzny bez łączności. Pilot dostrzegł nadany z miejsca kierowania lotami w jego kierunku ciągły sygnał zielony. Oznacza to, że:

A) zezwala się lądować
B) lotnisko nie jest bezpieczne, nie lądować
C) należy dać pierwszeństwo drogi innym statkom powietrznym i kontynuować okrążenie
D) należy lądować na tym lotnisku i kołować do płyty postojowej
ANSWER: A


...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin