Bezpieczeństwo wykonywania lotów - baza pytań kursu PPL (A).doc

(102 KB) Pobierz

Bezpieczeństwo wykonywania lotów - baza pytań kursu PPL (A)

Q: 1898 Badanie wypadków i incydentów lotniczych ma na celu:

A) Wyjaśnienie okoliczności i przyczyn oraz wypracowanie zaleceń profilaktycznych.
B) Wyjaśnienie okoliczności i przyczyn oraz wypracowanie zaleceń profilaktycznych oraz wskazanie winnych zdarzenia.
C) Wyjaśnienie okoliczności i przyczyn oraz wypracowanie zaleceń profilaktycznych, wskazanie winnych zdarzenia oraz rozpowszechnianie informacji dotyczącej zdarzeń.
D) Wyjaśnienie okoliczności i przyczyn zdarzenia.

ANSWER: A

Q: 1899 Bezpośrednio po zajęciu miejsca w kabinie pilot statku powietrznego sprawdza:

A) Czy wszystkie przełączniki, dźwignie i urządzenia kontroli i sterowania znajdują się w położeniu określonym instrukcją użytkowania w locie.
B) Czy wszystkie przełączniki, dźwignie i urządzenia kontroli i sterowania znajdują się w położeniu neutralnym.
C) Czystość i porządek w kabinie.
D) Czy wszystkie przełączniki, dźwignie i urządzenia kontroli i sterowania znajdują się w położeniu do startu.

ANSWER: A
 
Q: 1900 Bezpośrednio przed wejściem do kabiny statku powietrznego pilot sprawdza:

A) Stan techniczny statku powietrznego wykonując przegląd przedlotowy.
B) Warunki meteorologiczne do planowanego lotu.  
C) Zgodność listy pasażerów.
D) Czy otrzymał zgodę na lot.

ANSWER: A
 
Q: 1901 Częstotliwość 121,500 jest przeznaczona do:

A) Lotniczej łączności radiotelefonicznej w niebezpieczeństwie 
B) Łączności w niebezpieczeństwie dla telegrafii do odbioru słuchowego
C) Łączności z lądem w akcjach poszukiwawczo - ratowniczych (SAR)   
D) Łączności z tratwami ratunkowymi    

ANSWER: A 
  
Q: 1902 Częstotliwość pomocnicza dla kanału 121.5 MHz to:

A) 123.1 MHz 
B) 101,5 MHz
C) 500 kHz
D) 2128 kHz

ANSWER: A
    
Q: 1903 Członek załogi statku powietrznego nie może spożywać alkoholu w okresie minimum: 

A) 24 godzin przed lotem
B) 12 godzin przed lotem
C) 36 godzin przed lotem
D) 48 godzin przed lotem 

ANSWER: A  
 
Q: 1904 Czy funkcjonariusz Policji może zażądać od pilota/załogi poddania się badaniu na obecność alkoholu we krwi po zaistnieniu wypadku lotniczego?

A) Tak 
B) Nie  
C) Tylko w obecności członków PKBWL
D) Tylko w obecności lekarza.  

ANSWER: A                  
 
Q: 1905 Czy można wykonywać loty na statku powietrznym z napędem nad parkami narodowymi?

A) Tak, ale pod warunkiem wykonywania lotu na wysokości określonej przez państwowy organ zarządzania ruchem lotniczym. 
B) Tak, ale pod warunkiem wykonywania lotu na odpowiedniej wysokości. 
C) Zabrania się.
D) Tak, po otrzymaniu zgody od właściwego organu ruchu lotniczego.

ANSWER: A
   
Q: 1906 Czy użytkownik może przystąpić do badania incydentu lotniczego?

A) Tak, ale po decyzji PKBWL i pod jej nadzorem
B) tak
C) nie
D) Tak, jeśli posiada do tego odpowiednie kwalifikacje 

ANSWER: A          

Q: 1907 Czy użytkownik może przystąpić do badania wypadku lotniczego? 

A) Nie   
B) tak
C) Tak, ale pod nadzorem PKBWL
D) Tak, ale po wyrażeniu zgody przez Prezesa ULC

ANSWER: A
    
Q: 1908 Czy zderzenie statku powietrznego w locie z ptakiem jest incydentem lotniczym?

A) Tak, bez względu na konsekwencje.   
B) Nie, jeśli statek powietrzny nie został uszkodzony. 
C) Tak, jeśli statek powietrzny został uszkodzony.  
D) Tak, jeśli z tej przyczyny lot został przerwany.     

ANSWER: A
    
Q: 1909 Do łączności między statkami morskimi a statkami powietrznymi, uczestniczącymi w akcjach poszukiwawczo - ratowniczych (SAR), przeznaczona jest częstotliwość:

A) 156,3 MHz
B) 121,5 MHz
C) 128,825 MHz
D) 123,450 MHz

ANSWER: A     
     
Q: 1910 Do prowadzenia lotniczej korespondencji radiowej niezbędne jest posiadanie:

A) Świadectwa radiooperatora w służbie lotniczej. 
B) Członka personelu lotniczego.
C) Nie jest wymagane posiadanie żadnego dokumentu.     
D) Obywatelstwa Rzeczypospolitej Polskiej.  

ANSWER: A

Q: 1911 Do zestawu pierwszej pomocy powinien być dołączony:

A) Podręcznik pierwszej pomocy i zestaw sygnałów zgodny z Aneksem 12 ICAO („zestaw sygnałów łączności ziemia-powietrze dla rozbitków”).
B) Jedynie podręcznik pierwszej pomocy.
C) Podręcznik pierwszej pomocy i pełny tekst Aneksu 6 ICAO. 
D) Aneks 12 ICAO.

ANSWER: A
      
Q: 1912 Dowódca statku powietrznego powiadamia o nieprawidłowości pracy urządzeń naziemnych i nawigacyjnych:

A) Właściwą stację naziemną, tak szybko jak to jest możliwe.
B) Właściwą stację naziemną, telefonicznie po lądowaniu.
C) Właściwą stację naziemną, pisemnie po lądowaniu.   
D) Przełożonego lub najbliższy organ ruchu lotniczego.

ANSWER: A                
 
Q: 1913 Dyrektywy Operacyjne, wydawane przez Prezesa ULC, zabraniające, ograniczające lub poddające działalność lotniczą określonym warunkom w interesie bezpieczeństwa lotów, są publikowane w:  

A) Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego.  
B) Dzienniku Ustaw.
C) Miesięczniku „Przegląd Lotniczy” .
D) Na stronach internetowych organizacji lotniczych. 

ANSWER: A
    
Q: 1914 Gdy w czasie lotu rzeczywista ilość paliwa użytecznego w zbiornikach samolotu jest mniejsza od ostatecznej rezerwy paliwa, dowódca statku powietrznego powinien: 

A) Zgłosić sytuację awaryjną.
B) Zamówić paliwo na lotnisku lądowania. 
C) Natychmiast lądować w terenie przygodnym. 
D) Porozumieć się z przewoźnikiem lub dysponentem statku powietrznego.

ANSWER: A                 
   
Q: 1915 Lądowanie na spadochronie ratowniczym powinno odbywać się: 

A) Z wiatrem.    
B) Pod wiatr.
C) Bokiem do wiatru.
D) Ustawienie ciała nie ma żadnego znaczenia.  

ANSWER: A 

Q: 1916 Spadochron ratowniczy otwierany jest za pomocą:  

A) Uchwytu wyzwalającego. 
B) Liny otwierającej  . 
C) Automatu spadochronowego. 
D) Ładunku pirotechnicznego. 

ANSWER: A  
 
Q: 1917 Jeżeli statek powietrzny jest wyposażony w nadajnik ratunkowy ELT, oznacza to:

A) Że posiada lotniczy nadajnik ratowniczy SARSAT. 
B) Że ma możliwość podejścia według MLS.
C) Że ma możliwość podejścia według TLS. 
D) Że może korzystać z przestrzeni RVSM.

ANSWER: A
 
Q: 1918 Komu składa pisemny raport załoga statku powietrznego o fakcie niebezpiecznego zbliżenia w powietrzu?

A) Osobie wskazanej w instrukcji operacyjnej. 
B) PKBWL.     
C) Prezesowi ULC.
D) Nie składa pisemnego raportu.    

ANSWER: A

Q: 1919 Komunikat MAYDAY nadaje się w przypadku: 

A) Bezpośredniego zagrożenia życia załogi i pasażerów.
B) Konieczności zapewnienia pomocy medycznej.
C) Ogólnego niebezpieczeństwa dla ruchu lotniczego, zaobserwowania groźnych zjawisk itp. 
D) Utraty łączności.    

ANSWER: A
    
Q: 1920 Po lądowaniu, jeśli czasza ciągnie pilota po ziemi powinien on:

A) Zgasić czaszę za pomocą ściągania dolnych linek.
B) Zgasić czaszę za pomocą ściągania górnych linek .
C) Złapać się czegokolwiek.
D) Nic nie robić, czasza opadnie sama.

ANSWER: A
  
Q: 1921 Kontrola ruchu lotniczego obowiązana jest prowadzić nasłuch korespondencji radiowej w niebezpieczeństwie na częstotliwości:

A) 121,5 MHz  
B) 500 kHz
C) 156.3 MHz
D) 2182 kHz

ANSWER: A
       
Q: 1922 Okres ważności ułożenia spadochronu ratowniczego wynosi:

A) 120 dni jeżeli jego instrukcja nie stanowi inaczej 
B) 30 dni
C) 120 dni
D) 180 dni

ANSWER: A      
 
Q: 1923 Plomba na spadochronie zawiera datę : 

A) Ważności ułożenia spadochronu.
B) Ułożenia spadochronu.
C) Produkcji spadochronu.
D) Wietrzenia spadochronu. 

ANSWER: A   
 
Q: 1924 Dopasowanie uprzęży spadochronu ratowniczego w tym dociągnięcie taśm udowych i piersiowej wykonujemy:

A) Najpóźniej przed startem statku powietrznego natomiast zapięcie taśm uprzęży przed zajęciem miejsca i zapięciem pasów.
B) Bezpośrednio przed skokiem natomiast zapięcie taśm uprzęży po zajęciu miejsca w statku powietrznym i zapięciu pasów.
C) Po zaistnieniu sytuacji w której konieczne jest wykonanie skoku ratowniczego.
D) Po opuszczeniu statku powietrznego.   

ANSWER: A            
   
Q: 1925 Czy zawsze przed założeniem spadochronu ratowniczego konieczne jest przeprowadzenie kontroli?

A) Tak – sprawdzamy kartę spadochronu, plombę, właściwe zapięcie ściągaczy, położenie zawleczek zamykających oraz uchwytu . 
B) Nie – nie ma obowiązku kontroli jeżeli jest to kolejny lot a spadochron w statku powietrznym zostawili poprzedni piloci.
C) Nie – nie ma obowiązku kontroli jeżeli spadochron pobrany jest bezpośrednio z magazynu lub od układacza . 
D) Tak-sprawdzamy ważność ułożenia spadochronu w metryce.
 
ANSWER: A
 
Q: 1926 Czy wskazane jest przed lotem zapoznanie się z właściwościami spadochronu który jest do dyspozycji? 

A) Tak- szczególnie istotne informacje to minimalna wysokość skoku przy różnych prędkościach i różnych konfiguracjach lotu, maksymalne prędkości użycia i dopuszczalny ciężar pilota.
B) Nie jest to konieczne - z każdym spadochronem można wyskoczyć z tej samej wysokości a na prędkość lotu nie mamy wpływu podczas sytuacji przymusowej.
C) Nie jest to konieczne – wszystkie spadochrony zawsze otwierają się z wysokości nie mniejszej niż 100 m i mają zapewnić bezpieczeństwo dla każdego przeciętnego pilota w całym zakresie prędkości statku powietrznego.
D) Tak – właściwości spadochronu mogą być inne przy rożnej wilgotności powietrza.

ANSWER: A
    
Q: 1927 Czy wysokość skoku ratowniczego jest zależna od prędkości lotu poziomego:

A) Tak - ma to bezpośredni związek z  mniejszą utratą wysokości.
B) Nie – spadochrony napełniają się zawsze na tym samym odcinku. Prędkość pozioma podczas otwarcia ma jedynie wpływ na czas otwarcia i przeciążenie.
C) Nie – aby spadochron zaczął się poprawnie napełniać pilot i tak musi przejść do spadania pionowego. 
D) Tak – podczas większej prędkości pilot spada wolniej i spadochron zdąży otworzyć się wyżej.

ANSWER: A        
 
Q: 1928 Który z wymienionych Aneksów Konwencji Chicagowskiej dotyczy badania wypadków i incydentów lotniczych:

A) Aneks 13
B) Aneks 11
C) Aneks 12
D) Aneks 14

ANSWER: A
  
Q: 1929 Lotniskowe pojazdy pożarnicze są malowane na kolor:  

A) Zielono - żółty lub czerwony.
B) Pomarańczowy. 
C) Biały.  
D) Wyłącznie czerwony.

ANSWER: A
    ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin