Instrukcja.pdf

(547 KB) Pobierz
442009858 UNPDF
442009858.002.png
T∏o historyczne
Akcja „Dwóch Tronów” rozgrywa si´ w czasach
rozkwitu i najwi´kszego splendoru epoki
Êredniowiecza. By∏ to okres zarówno wspania∏ych
osiàgni´ç i rycerskich czynów, jak i straszliwych
tragedii i nikczemnych zdrad. Zak∏adano nowe
miasta, wznoszono wielkie zamki, budowano
uniwersytety, klasztory i katedry. Mia∏y miejsce
przera˝ajàce wojny, Czarna Âmierç zabra∏a
niemal jednà trzecià mieszkaƒców Europy,
a ludnoÊç gn´biona by∏a przez zarazy i bandy
bezpaƒskich wojowników. Królowie rzàdzili
ksià˝´tami, hrabiami i rycerzami; kap∏ani i mnisi
wznosili mod∏y; kupcy z nowych miast rozwijali
handel, a wi´kszoÊç zwyk∏ych ludzi pracowa∏a na
roli. Pod koniec tej epoki dosz∏o do wielkich
zmian, które na zawsze zmieni∏y Europ´
- do u˝ytku wesz∏a broƒ palna oraz artyleria,
odkryto Nowy Âwiat, a wokó∏ królów wytworzy∏y
si´ silne, scentralizowane rzàdy. Ale w Êwiecie
„Dwóch Tronów” daleko jeszcze do renesansu.
Zapraszamy wi´c do wkroczenia do Europy
Zachodniej czasów Êredniowiecza.
Zalecane:
• Pentium II 450 MHz
• 64 MB RAM
• Karta graficzna zgodna z DirectX (co najmniej
2 MB pami´ci graficznej)
• Windows 98, Me, 2000, XP
• DirectX 8
Instalacja gry
• UmieÊç p∏yt´ z grà w nap´dzie CD-ROM.
Powinien zadzia∏aç system automatycznego
uruchamiania, który spowoduje wyÊwietlenie
ekranu instalacyjnego programu. Post´puj
zgodnie ze wskazówkami na ekranie, aby
zainstalowaç gr´.
• JeÊli nie rozpocznie si´ automatyczne
odtwarzanie, kliknij na Start > Uruchom >
X:\Autorun.exe (X oznacza liter´ nap´du
CD-ROM, w którym umieszczona jest p∏yta
z grà), a nast´pnie post´puj zgodnie ze
wskazówkami, które pojawiajà si´ na ekranie.
• Po zainstalowaniu gry, mo˝esz jà uruchomiç
wybierajàc w menu Start Programy > Paradox
Interactive > Dwa Trony > Dwa Trony.
Wymagania systemowe
Minimalne:
• Pentium II 266 MHz
• 32 MB RAM
• Karta graficzna zgodna z DirectX (co najmniej
2 MB pami´ci graficznej)
• Windows 98, Me, 2000, XP
• DirectX 8
442009858.003.png
Rozpocz´cie gry
JeÊli gra „Dwa Trony” jest ju˝ zainstalo-
wana na twoim komputerze, po prostu wciÊnij
odpowiedni przycisk w menu automatycznego
startu, aby jà uruchomiç. Mo˝esz tak˝e
rozpoczàç gr´ za pomocà skrótu umieszczonego
w menu startowym lub na pulpicie. Aby usunàç
gr´ z dysku, u˝yj programu instalacyjnego albo
opcji „Dodaj lub usuƒ programy” w panelu
sterowania.
TCP/IP. Gospodarz gry wybiera scenariusz,
warunki zwyci´stwa oraz szybkoÊç rozgrywki.
Mo˝e równie˝ zapisaç gr´. Zauwa˝,
˝e wydarzenia, które powodujà tymczasowe
zatrzymanie rozgrywki w trybie dla jednej osoby,
nie b´dà tego robiç w grze wieloosobowej.
Po rozpocz´ciu rozgrywki nie mo˝esz tak˝e
zmieniç jej szybkoÊci.
W trybie wieloosobowym istnieje ograniczona
funkcja pauzy. Gra zostaje zatrzymana
z 10-sekundowym opóênieniem, a po 30
sekundach przerwy pozosta∏e osoby mogà
ponownie wróciç do gry.
G∏ówne menu
W g∏ównym menu (które pojawi si´ po filmie
wprowadzajàcym) mo˝esz rozpoczàç rozgrywk´
dla jednej lub wielu osób, a tak˝e zobaczyç list´
autorów gry.
W grze jednoczeÊnie mo˝e braç udzia∏ szeÊç
osób (6).
Rodzaje po∏àczeƒ
Sieç lokalna (LAN): Po wybraniu tej opcji,
automatycznie rozpocznie si´ wyszukiwanie
rozgrywek w sieci lokalnej. Mo˝esz do∏àczyç
do dowolnej znalezionej rozgrywki lub za∏o˝yç
nowà samemu.
Jeden gracz
Po klikni´ciu na tym przycisku uruchomisz tryb
dla jednego gracza, w którym wybierzesz swojà
rodzin´ i zmierzysz si´ z przeciwnikami stero-
wanymi przez komputer.
Valkyrienet: Tutaj mo˝esz spotkaç si´ i poroz-
mawiaç z innymi graczami, a tak˝e do∏àczyç
do ich rozgrywek lub samemu za∏o˝yç gr´.
Wielu graczy
Klikajàc na tym przycisku rozpoczniesz rozgrywk´
w „Dwa Trony” z udzia∏em wielu osób. Wi´cej
na ten temat mo˝esz przeczytaç poni˝ej.
Internet: Przed do∏àczeniem do gry musisz znaç
adres IP gospodarza. Aby sprawdziç swój adres
IP, post´puj wed∏ug poni˝szych wskazówek.
Pami´taj, ˝e jeÊli nie posiadasz sta∏ego ∏àcza, twój
adres IP b´dzie ulega∏ zmianie przy ka˝dym
kolejnym po∏àczeniu z internetem.
Autorzy
Po klikni´ciu na tym przycisku pojawi si´ lista
twórców gry.
Gry dla wielu osób
Aby w grze mog∏o jednoczeÊnie uczestniczyç
wi´cej osób, gracze potrzebujà szybkiego
po∏àczenia internetowego (co najmniej
512 Kbit/sek) oraz zainstalowanego protoko∏u
Sprawdzanie adresu IP
Upewnij si´, ˝e jesteÊ pod∏àczony do internetu
W menu startowym systemu Windows wybierz
opcj´ „Uruchom”.
442009858.004.png
Win98/Me
Wpisz „winipcfg” i kliknij na OK. Zostanie
wyÊwietlony twój adres IP
Punkty zwyci´stwa zdobywa si´ za:
Tabela punktów zwyci´stwa
Wydarzenia
WinXP/2000/NT
Wpisz „cmd” i kliknij na OK.
Ró˝ne
Ulepszenie budynku
+2 za poziom
Zdobycie prowincji
+20
W oknie, które si´ pojawi wpisz „ipconfig”
i wciÊnij ENTER. Zostanie wyÊwietlony twój
adres IP
Strata prowincji
-20
Wygrana bitwa
+10
Przegrana bitwa
-5
Cel gry
Akcja rozgrywa si´ w okresie pomi´dzy 1 stycznia
1337 roku, a 31 grudnia 1485. Gr´ mo˝na
rozpoczàç w ró˝nych okresach i kierowaç
ró˝nymi paƒstwami.
Rebelia
-10 za zbuntowanà prowincj´
Przystàpienie do sojuszu
+10
Z∏amanie maria˝ królewski
-10
Zniewaga
-2
Wypowiedzenie wojny
-20
Wygraç mo˝na na dwa sposoby. Pierwszy, to
posiadanie najwi´cej punktów zwyci´stwa
spoÊród wszystkich paƒstw na koƒcu gry. Punkty
zwyci´stwa otrzymuje si´ za dobre kierowanie
swoim królestwem (patrz tabela poni˝ej). Mo˝na
tak˝e wygraç jednoczàc wszystkie kraje
zachodniej Europy pod wodzà jednego w∏adcy.
W historii nic takiego nie nastàpi∏o - jeÊli uda ci
si´ to osiàgnàç, wygrasz automatycznie. Europ´
mo˝na zjednoczyç eliminujàc z gry wszystkich
pozosta∏ych graczy, poprzez podbijanie ich
prowincji.
Wyeliminowanie innego gracza
+500
LojalnoÊç
Ró˝ne
Pokój
+1 za ka˝dy miesiàc pokoju.
Najwa˝niejsze sà wydarzenia, budynki i jed-
nostki. Po pojawieniu si´ wydarzenia, otwiera si´
opisujàce je okno dialogowe, zawierajàca tak˝e
propozycje mo˝liwych decyzji i ich rezultaty
(widoczne po przytrzymaniu kursora nad
przyciskiem odpowiednie decyzji).
Wszystkie budynki sà widoczne na mapie.
Aby uzyskaç informacj´ o ulepszeniu lub
budynku, kliknij na nim, aby otworzyç okno
dialogowe. Przycisk w prawej, górnej cz´Êci okna
dialogowego ulepsza budynek, a pozosta∏e
przyciski majà inne funkcje (ró˝ne, zale˝nie
od budynku). Nale˝y pami´taç, ˝e na poczàtku
gry wiele prowincji nie jest rozbudowanych
i dlatego budynki trzeba budowaç od podstaw.
Armie i floty mogà poruszaç si´ po mapie, ale
trzeba im wydaç taki rozkaz. Aby zaznaczyç
442009858.005.png
jednostk´, nale˝y kliknàç na niej lewym
przyciskiem, albo przytrzymaç wciÊni´ty lewy
przycisk i zaznaczyç prostokàt wokó∏ wybranej
jednostki. Wokó∏ zaznaczonej jednostki widaç
∏aƒcuch. Po klikni´ciu prawym przyciskiem na
obszarze, na który chcesz przemieÊciç jednostk´,
ta armia lub flota zacznie maszerowaç lub
p∏ynàç. Widaç b´dzie zielonà strza∏k´,
oznaczajàcà tras´ ruchu. JeÊli chcesz zrobiç coÊ
podczas ruchu, na przyk∏ad zajàç si´ prowincjà,
strza∏ka zniknie, ale pojawi si´ ponownie
po wybraniu tej jednostki. Nale˝y pami´taç,
˝e nie mo˝na wejÊç na prowincj´ innego
paƒstwa, chyba ˝e prowadzisz z nim wojn´,
lub jest twoim sojusznikiem.
Co mo˝esz zrobiç?
Gracz kontroluje swoje paƒstwo i posiada pewnà
liczb´ prowincji. Mo˝e powi´kszaç, rozwijaç
i broniç paƒstwa za pomocà dyplomacji, dzia∏aƒ
wojennych i polityki wewn´trznej (gospodarczej
i spo∏ecznej).
Jak to si´ robi? Po pierwsze, poprzez zarzàdzanie
prowincjami. Niemal w ka˝dej prowincji mo˝na
kliknàç na budynku i wykonaç jednà z opisanych
tam czynnoÊci. Takie dzia∏ania reprezentujà
wa˝ne zjawiska spo∏eczne, polityczne,
gospodarcze i religijne. Po drugie, gracz podlega
w czasie rozgrywki ró˝nym wydarzeniom,
historycznym i losowym. Ka˝de wydarzenie
pozwala na podj´cie ró˝nych dzia∏aƒ, z których
ka˝de ma swoje wady i zalety. Po trzecie,
poprzez podboje militarne i obron´ prowincji
przed innymi graczami.
Mapa i symbole
Mapa, na której toczy si´ gra, przedstawia
Zachodnià Europ´, ∏àcznie z Anglià. Mapa jest
podzielona na prowincje i akweny morskie. Pod
wzgl´dem przesuwania jednostek dzia∏ajà one
jak pola szachownicy. Prowincje sà kluczowym
elementem gry. Twoje królestwo rozwija si´
poprzez rekrutacj´ jednostek i wznoszenie
budynków w prowincjach.
LojalnoÊç populacji
Ludzie, zamieszkujàcy twoje prowincje, dzielà si´
na 4 klasy spo∏eczne: szlacht´, duchowieƒstwo,
mieszczan i ch∏opów. LojalnoÊç ka˝dej grupy
mo˝e wynosiç od 1 (minimalna lojalnoÊç) do 10
(maksymalna lojalnoÊç). Liczba, oznaczajàca
lojalnoÊç, jest wyÊwietlana w lewym górnym
rogu ekranu. LojalnoÊç grupy spo∏ecznej zmienia
si´ zale˝nie od ró˝norakich zjawisk
gospodarczych i politycznych w grze. Najlepiej
utrzymywaç lojalnoÊç grup spo∏ecznych na
podobnym poziomie - zbyt silne poparcie jednej
z klas spo∏ecznych mo˝e doprowadziç do buntu!
W górnej cz´Êci ekranu znajduje si´ pasek
z ikonami. Pierwsze cztery z nich reprezentujà
szlacht´, duchowieƒstwo, mieszczan i ch∏opów
z wszystkich Twoich prowincji i ich lojalnoÊç.
Musisz staraç si´ utrzymaç równowag´,
poniewa˝ jeÊli lojalnoÊç którejÊ z grup spadnie
zbyt nisko, mogà pojawiç si´ bunty, które mogà
spowodowaç utrat´ prowincji. Obok ikon
podana jest aktualna data, iloÊç punktów
zwyci´stwa, zapasy zbo˝a i iloÊç srebra
w skarbcu. Ostatnia ikona na pasku to przycisk
pauzy. Klikajàc na nim, mo˝esz zatrzymaç gr´ -
ponowne klikni´cie wznowi rozgrywk´.
442009858.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin