mAJ DBAMY O ZDROWIE.doc

(82 KB) Pobierz
SYTUACJE EDUKACYJNE

SYTUACJE EDUKACYJNE

OBSZARY EDUKACJI

PRZEWIDYWANE REZULTATY

SPOSTRZEŻENIA

I UWAGI

PONIEDZIAŁEK

Chory kotek

 

Ćwiczenia poranne – zestaw nr II

Kotek – opowieść do wiersza z ćwiczeniami ortofonicznymi.

Inscenizowanie za pomocą sylwet wiersza S. Jachowicza pt: Chory kotek i W. Grodzieńskiej pt: Chory kotek:

·         rozmowa, analiza wierszy, wyciągnięcie wniosków: dlaczego kotek był chory i kto pomaga chorym,

·         ukazanie dzieciom skutków nadmiernego objadania się,

·         rozmowa o wartościach odżywczych mleka, o konieczności jedzenia warzyw i owoców,

·         przestrzeganie przed skutkami niedostosowania ubioru do warunków pogodowych,

·         utrwalenie zasad kulturalnego zachowania się podczas spożywania posiłku,

·         zabawa dydaktyczna: Kto się rozchoruje? ostrzeganie sytuacji zagrażających i sprzyjających zdrowiu, rozróżnianie ich i nazywanie.

 

Praca plastyczna na temat Chcemy być zdrowi:

·         wycinanie i naklejanie obrazków z gazet przedstawiających produkty żywnościowe zdrowe i niezdrowe,

·         tworzenie plakatów, zachęcanie do częstego mycia rąk, zwłaszcza przed spożywaniem posiłków.

 

 

 

 

 

 

5

4

14

2

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

2

 

 

 

·         potrafi uważnie wysłuchać wiersza,

·         aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach,

·         wypowiada własne zdanie na temat prawidłowego odżywania się,

·         przedstawia propozycje jak można zapobiegać chorobą,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·        sprawnie posługuje się nożyczkami,

·        odpowiednio dozuje klej,

·        tworzy własną kompozycję,

·        rozumie potrzebę mycia rąk przed posiłkiem,

 

 

 

Załącznik 1.

Entliczek-pentliczek pięciolatki 1, Nowa Era, s. 85,

Załącznik 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Każde dziecko przynosi z domu wycinki z gazet

 

WTOREK

Dbamy o zęby

 

Myjemy zęby krasnoludkom i olbrzymom – zabawa ruchowa z pochylaniem i wznoszeniem się na palcach. Ćwiczenia grafomotoryczne oraz ułatwiające umiejętność pisania litery

Inscenizacja wiersza W. Chotomskiej „Kino w łazience:

·         rozmowa na temat treści wiersza, pracy lekarza stomatologa, odniesienie się do doświadczeń dzieci,

·         przedstawienie bohaterów wiersza – przedmiotów służących do higieny jamy ustnej,

·         czytanie całościowe wyrazu: kubek

·         zabawa Jak prawidłowo myć zęby?

·         Zdrowy uśmiechrysowanie białą kredą na czarnym kartonie uśmiechu odsłaniającego białe zęby.

 

Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr VIII z wykorzystaniem woreczków foliowych, reklamówek jednorazowych.

 

ŚRODA

Sekrety pachnącego mydełka

 

W łazience – rozmowa na temat akcesoriów wykorzystywanych do zabiegów higienicznych. Przybory toaletowe – zwiedzanie łazienek przedszkolnych i obserwowanie, czy wszystko jest na swoim miejscu

Wysłuchanie opowiadania Mania, Gryzia i pazurki:

·         przekonanie dzieci o konieczności zabiegów higienicznych oraz przełamywanie ich lęków,

 

 

 

5

14

4

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

2

4

9

13

 

 

 

·         prawidłowo reaguje na zmianę instrumentu,

·        słucha uważnie wiersza,

·        wymieni przedmioty służące do higieny jamy ustnej,

·        czyta całościowo wyraz kubek,

·         prawidłowo szczotkuje zęby,

·         doskonali sprawność manualną,

 

 

 

 

 

 

·         rozwija sprawność ruchową,

·         czerpie radość z ruchu

 

 

 

 

·         uważnie słucha opowiadania,

·         opowiada treść utworu i ocenia zachowanie bohaterów,

·         wie, że zabiegi higieniczne są potrzebne i nie odczuwa przed nimi lęku,

 

 

 

 

Załącznik 3

Załącznik 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Entliczek-pentliczek czterolatki 2, Nowa Era, s.43

 

·         pogadanka na temat podstawowych czynności higienicznych w odwoływaniu się do wiedzy dzieci,

·         Piękne dłonie – dokładne przyjrzenie się dziecięcym

     dłonią, zwrócenie uwagi na potrzebę szczególnego

     dbania o dłonie i paznokcie.

·         Dłoń – odrysowanie dłoni na kartkach, porównywanie z dłonią nauczyciela, kolorowanie według własnego pomysłu, określanie prawej i lewej ręki.

 

Zabawa dydaktyczna „Dobierz lub dodaj” – rozwijanie umiejętności liczenia:

·         przeliczanie klocków w określonym kształcie,

·         dokładanie klocków w tym samym kształcie do dziesięciu,

·         odejmowanie określonej liczby klocków,

 

 

CZWARTEK

Kto dba o nasze zdrowie?

 

Kolorowanie karetki pogotowia według wzoru. Oglądanie numerów alarmowych, w celu ich zapamiętania. Zagadki słuchowe Co wolą nasze uszy?

Słuchanie opowiadania J. Thomasa-Bilsteina Dzielni ratownicy z wykorzystaniem ilustracji;

·         rozmowa na temat opowiadania, wyciąganie wniosków,

·         zabawa klasyfikacyjna Co potrzebne jest lekarzowi do pracy?

·         zapoznanie z nazwami specjalności wybranych lekarzy.

·         wypowiedzi dzieci na temat ich gabinetu lekarskiego; zwrócenie uwagi, że nie należy się bać wizyt u lekarza,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

5

4

8

 

·         ćwiczy sprawność dłoni,

chętnie koloruje odrysowaną dłoń według własnego pomysłu,

 

 

 

 

 

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin